آمادگی ایران در زمینه خدمت‌رسانی و آموزش به بانوان افغانستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، دبیرخانه همکاری های بهداشتی گروه پنج کشور متشکل از ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی 10 سال پیش تاسیس شد.

سال گذشته دو اجلاس با موضوع ساختار نظام سلامت و پزشکی انتقال خون برگزار شد و امسال نیز اجلاسی با موضوع توانمندسازی مدیران عالی نظام سلامت کشورهای عضو برگزار خواهد شد.

از آنجایی که موضوع آموزش و سلامت زنان در کشور همسایه افغانستان بسیار حائز اهمیت است معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مسئولان صحی این کشور جلسه ای برگزار کرد.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این دیدار تاکید کرد: سلامت زنان افغانستانی از نظر عملیات درمانی و آموزش کادر درمانی برای ما بسیار مهم است و در هر دو حوزه ایران آمادگی دارد تا پوشش دهد. نیازهای زنان افغان برای داشتن

وی افزود: زنان مهاجر افغانستانی از پوشش سلامت در ایران بهره مند می شوند اما باید با تسریع در تنظیم مدارک هویتی این امر ساماندهی و گسترش یابد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: با توجه به توانایی بالای پزشکان زن ایرانی در درمان بیماری های زنان به ویژه سرطان و همچنین برخی بیماری های خاص که در کشورهای همسایه شرقی شایع است، ایران می تواند به افغانستانی خدمات و آموزش ارائه دهد. زنان. قدم های مهم و موثر بردارید.

در این جلسه پیشنهاد شد کمیته زنان به عنوان یکی از کمیته های فرعی در کشورهای گروه پنج تشکیل شود.

همچنین قلندر عباد سرپرست وزارت بهداشت افغانستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صحی و مراقبتی زنان در افغانستان از توجه دولت جمهوری اسلامی ایران به مشکلات صحی زنان مهاجر افغانستانی قدردانی کرد.

وی خواستار همکاری ایران برای بهبود وضعیت سلامت زنان در افغانستان شد.

دکمه بازگشت به بالا