پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما و صدور بلیط چه کار باید بکنیم؟
پس از خرید از سایت فلایت گیت، بلیط چگونه بدست من می رسد؟
بلیط هواپیما ارزان داخلی خریداری شده به آدرس ایمیل شما که هنگام خرید بلیط وارد نموده اید ارسال می شود. همچنین می توانید در سایت از بخش «ورود» به سیستم، بلیط هایی که الان یا در گذشته خرید نموده اید را ببینید و نسبت به چاپ مجدد آنها اقدام نمایید.
آیا پس از خرید بلیط هواپیما، نام مسافر قابل تغییر است؟
بسته به نوع و قیمت بلیط هواپیما اصفهان استانبول ؛ این قابلیت متفاوت است. در بلیط های سیستمی امکان تغییر نام وجود ندارد و در صورت چنین درخواستی باید بلیط قبلی استرداد (لغو) شود و بلیط جدید صادر شود اما در بلیط های چارتر این درخواست طبق قوانین چارتر کننده قابل پیگیری است.
آیا حتما باید بلیط را چاپ کنم و با خودم به فرودگاه ببرم؟
در بسیاری از پروازها این موضوع ضرورت ندارد در صورتیکه شماره بلیط خود را یادداشت نمایید و آن را هنگام پرواز به همراه داشته باشید کفایت می کند اما توصیه می شود نسخه چاپ شده بلیط خود را هم همراه خود داشته باشید.
در فرودگاه و هنگام سوار شدن به هواپیما چه مدارکی لازم است؟
ارائه بلیط (نسخه چاپ شده یا تصویر آن بر روی گوشی تلفن همراه یا تبلت) و کارت شناسایی معتبر (شناسنامه یا کارت ملی یا گواهینامهی رانندگی یا گذرنامه) به متصدی مربوطه ضروری است.
مقدار بار مجاز در پرواز چقدر است؟
مقدار بار مجاز توسط قوانین خطوط پرواز هوایی مشخص می شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحه قوانین مراجعه نمایید.
چه اشیایی می توانم در مسافرت هوایی با خود به داخل هواپیما ببرم؟
لیست اشیایی که مسافران میتوانند به عنوان بار دستی رایگان در داخل هواپیما حمل نمایند به شرح ذیل است: صندلی چرخدار بیمار، گهواره کوچک دستی و غذای کودک، یک دوربین شکاری و یک دوربین عکاسی، مقدار مناسبی مجله و یا کتاب، یک عدد کیف دستی زنانه، یک چتر و یا عصا، یک پالتو، شال و یا پتو.
شرایط پروازهای بین المللی و خارجی چیست؟
در پروازهای بین المللی گذرنامه (پاسپورت) مسافرین باید حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد و در غیر اینصورت مسئولیت ناشی از عدم توجه به آن بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین در پروازهای بین المللی که مسافر اقامت یا ویزای کمتر از 6 ماه در کشور مقصد را دارد باید نسبت به خرید بلیط برگشت نیز اقدام نماید و در صورت عدم رعایت این موضوع کلیه مسئولیت آن از جمله ممانعت در سوار شدن بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین مسئولیت دریافت ویزا با توجه به قوانین کشور مقصد بر عهده خریدار بلیط می باشد و فلایت گیت در این خصوص تعهدی ندارد.
روال لغو، کنسلی، انصراف و استرداد بلیط چگونه است؟
جهت کنسل نمودن بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی خود در فلایت گیت، ابتدا باید به پنل کاربری خود در سایت مراجعه نموده و از قسمت داشبورد، لیست بلیط های هواپیما خود را انتخاب نمایید. سپس با توجه به نوع بلیط خود (بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی)، روال کنسلی بلیط را با توجه به آنچه که در صفحه به آن اشاره شده است به صورت آنلاین پیگیری نمایید تا همکاران ما پس از بررسی، طی 48 الی 72 ساعت بعد از ثبت درخواست، هزینه بلیط را به حساب شما مسترد نمایند.
برای خرید بلیط از فلایت گیت چه چیزهایی لازم است؟
دسترسی به اینترنت از طریق لپ تاپ، تبلت یا گوشی تلفن همراه و در اختیار داشتن مشخصات کارت بانکی در یکی از بانک های عضو شبکه شتاب به همراه رمز دوم آن برای هر خرید اینترنتی ضروری است.
منظور از No-show چیست؟
منظور مسافری است که پرواز خود را انجام ندهد. در بلیط های سیستمی اگر مسافر پرواز خود را انجام ندهد با توجه به قوانین ایرلاین بخشی از هزینه خرید بلیط استرداد می گردد ما در بلیط ها چارتری، بلیط بطور کامل سوخت خواهد شد و هزینه ای از آن بازگشت داده نخواهد شد. همچنین مسافری که در محدوده 24 ساعت مانده به پرواز بليط خود را باطل نمايد نیز No-Show محسوب می شود.
قیمت بلیط برای کودک و نوزاد چگونه است؟
بلیط های چارتری دارای دو نرخ است. قیمت بلیط برای نوزاد (زیر 2 سال) که احتیاج به صندلی ندارد متفاوت است و بالاتر از 2 سال بزرگسال محسوب می شود. بلیط های سیستمی دارای 3 نرخ است. قیمت بلیط برای نوزاد (زیر 2 سال)، کودک (2 تا 12 سال) و بزرگسال (بالای 12 سال) متفاوت است. قابل ذکر است که برای نوزاد صندلی جداگانه اختصاص نمی یابد. هنگام خرید بلیط می توانید نوع چارتر یا سیستمی بودن آن را مشاهده نمایید و بلیط مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.
چه زمان قبل از پرواز هواپیما باید در فرودگاه حاضر باشم؟
در پروازهای داخلی باید 2 ساعت قبل از پرواز هواپیما و در پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید و با مراجعه به متصدی کانتر مربوطه و با ارائه بلیط و کارت شناسایی، کارت پرواز خود را دریافت نمایید. قابل ذکر است 40 دقیقه قبل از زمان پرواز، کانتر مربوطه بسته خواهد شد.
در فرودگاه های تهران از کدام ترمینال باید وارد شوم؟
ترمینال 1: کیش ایر، زاگرس
ترمینال 2: ایران ایر، ایران ایرتور، آتا، قشم ایر، معراج، نفت
ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان، ساها، سپهران
کلیه پروازهای خارجی با مبدا تهران از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود.
بیمه حوادث انفرادی با بیمه مسافرتی چه تفاوتی دارد؟
بیمه حوادث هزینه های پزشکی ناشی از حادثه، فوت در اثر حادثه، نقص عضو و از کار افتادگی دائم و کامل در اثر حادثه، نقص عضو و ار کار افتادگی دائم و جرئی در اثر حادثه، غرامت روزانه به علت از کار افتادگی موقت در اثر حادثه و حوادثی از این دست را شامل می شود.
در حالی که پوشش بیمه های مسافرتی به طور کلی حادثه، صدمات بدنی، صدمات و بیماری حاد، هزینه های پزشکی و بستری در بیمارستان، پرداخت هزینه فوریتهای دندانپزشکی، جابجایی یا بازگرداندن بیمه شده به کشور محل اقامت، بازگرداندن جسد متوفی، بازگشت بستگان همراه بیمه شده به کشور محل اقامت، سفر اضطراری یکی از بستگان، بازگردادن کودکان بی سرپرست، بازگشت اضطراری به کشور به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده، تحویل دارو، معاضدت حقوقی، تأخیر در ورود بار همراه بیمه شده، حواله وجه نقد و… را مشمول می گردد. به عبارت دیگر این دو بیمه کاملاً از هم متفاوت می باشند از این رو بهتر است برای مسافرتهای داخلی از بیمه حوادث انفرادی و برای مسافرتهای خارجی از بیمه مسافرتی استفاده شود.
آیا میتوان بیمه های مسافرتی را به صورت قسطی خریداری نمود؟
بیمه های مسافرتی حق بیمه زیادی ندارند و معمولاً تا حداکثر یکسال صادر می شوند. اغلب افراد نیز در مدت زمان کوتاهی بعد از خرید بیمه، اقدام به سفر می کنند از این رو حق بیمه به طور معمول نقداً پرداخت می شود.
آیا در بیمه مسافرتی دوره انتظار وجود دارد؟
دوره انتظار در بیمه های مسافرتی معنایی ندارد و اعتبار بیمه نامه به محض درج مهر خروج در پاسپورت آغاز خواهد شد.
چرا باید برای سفرم بیمه مسافرتی بخرم؟
با توجه به بالا بودن هزینه های درمانی در کشورهای دیگر، یکی از شرایط صدور ویزا برای سفرهای خارج از کشور داشتن بیمه نامه مسافرتی معتبر می باشد.
چه سفرهایی نیازمند بیمه مسافرتی هستند؟
به عنوان یک مسافر می توانید برای تمامی سفرهای خود بیمه تهیه کنید اما در سفرهای خارجی ملزم به خرید بیمه نامه مسافرتی می باشید؛ چرا که یکی از شرایط صدور ویزا در اغلب سفارتخانه ها، داشتن بیمه نامه مسافرتی معتبر است. برای سفرهای داخلی نیز می توانید از بیمه حوادث انفرادی استفاده نمایید.
آیا برای سفر به شهرهای داخلی نظیر مشهد، کیش، شیراز و… نیز میتوان بیمه مسافرتی تهیه کرد؟
بیمه مسافرتی تنها برای سفرهای خارج از کشور است از این رو می توانید برای سفرهای داخلی خود اقدام به تهیه بیمه حوادث انفرادی یا گروهی نمایید. پوشش این بیمه نامه مطابق با نیازهای داخلی است و در صورت بروز خسارت می توانید بر اساس قوانین، از شرکتهای بیمه غرامت دریافت کنید.
چه عواملی تعیین کننده میزان حق بیمه پرداختی مسافر، در بیمه نامه های مسافرتی میباشند؟
در بیمه نامه های مسافرتی سن بیمه گذار، کشور مقصد، تعداد روز و میزان تعهدات که 30 یا 50 هزار یورو می باشد میزان حق بیمه پرداختی مسافر را تعیین می کنند.
تفاوت خرید قسطی و نقدی بیمه مسافرتی در چیست؟
امکان قسط بندی در بیمه ها صرفاً به منظور رعایت حال و بالا بردن رضایتمندی مشتری است اما پرداخت خسارت منوط به پرداخت به موقع اقساط بیمه نامه است یعنی اگر در حین خسارت چنانچه قسطی که سررسید آن گذشته و مبلغ آن پرداخت نشده، داشته باشید خسارت به نسبت مبلغ واریزی پرداخت خواهد شد. در صورتی که قسط معوق نداشته باشید و سررسید قسط های بعدی نیز نرسیده باشد و به خسارت بخورید، شرکت بیمه خسارت را کامل پرداخت می نماید. مگر اینکه در بیمه نامه به صورت دیگری توافق شده باشد.
چه زمانی برای تمدید بیمه مسافرتی مناسب است؟
بیمه نامه های مسافرتی کوتاه مدت اند و در بازه زمانی مشخصی صادر می شوند از این رو قابل تمدید نیستد.
آیا مسافرت با تور نیز نیازمند خرید بیمه مسافرتی است؟
معمولاً آژانسهای مسافرتی برای تورهای خود بیمه حادثه تهیه می نمایند و در صورت بروز حادثه هزینه های درمانی تحت پوشش بیمه نامه قرار می گیرد. در حالی که بیمه مسافرین خارج از کشور علاوه بر حادثه هرگونه هزینه های درمانی دیگر را نیز تحت پوشش قرار می دهد. از این رو بهتر است قبل از شروع سفر، از مسئول تور خود جویا شوید که بیمه آژانس چه پوششهایی دارد تا در صورت نیاز نسبت به تهیه بیمه نامه مسافرتی نیز اقدام نمایید.
ایا خرید بیمه مسافرتی برای افراد با سابقه بیماری یا بیماری های خاص امکانپذیر است؟
برای تهیه بیمه مسافرتی خارج از کشور، محدودیت سابقه بیماری و یا محدودیتهای جسمی و حرکتی و … وجود ندارد و در صورت بروز حوادث و اتفاقات، طبق شرایط عمومی بیمه نامه پرداخت خسارت صورت می پذیرد.
آیا به همراه داشتن بیمه مسافرتی برای روز مصاحبه در سفارت الزامی است؟
کشورهای متفاوت، مدارک متفاوتی را برای روز مصاحبه در نظر می گیرند از این رو بهتر است اطلاعات مدارک مورد نیاز را از سایت سفارت مربوطه دریافت نمایید. گفتنی است بعضی از سفارت خانه ها، حتی رقم تعهد بیمه نامه را نیز برای سفر شما تعیین می کنند و برخی دیگر اصلاً به همراه داشتن بیمه مسافرتی در روز مصاحبه ضرورت نمی دهند.
اگر در حین مسافرت خارجی اقدام به تهیه بیمه نامه مسافرتی کنم، میتوانم از تعهدات بیمه نامه بهرهمند شوم؟
در صورتی كه تاريخ حادثه يا علت نياز به بيمه مسافرتی پس از خروج از كشور و ثبت بيمه نامه توسط شركت بيمه باشد، امكان استفاده از بيمه نامه مقدور می باشد.
خرید بیمه مسافرتی شینگن نیازمند چه مدارکی است؟
برای صدور بیمه نامه مسافرتی تنها اصل پاسپورت یا یک نسخه کپی از صفحه اول آن مورد نیاز می باشد. بدین ترتیب شما می توانید با مراجعه حضوری یا غیر حضوری و به صورت آنلاین اقدام به خرید بیمه نامه مسافرتی نمایید.
فایل بلیط برای ایمیل من ارسال نشده است، چگونه آن را دریافت کنم؟
پس از انجام فرآیند خرید بلیط و صدور آن، فایل بلیط به آدرس الکترونیکی خریدار ارسال می گردد. اگر ایمیل حاوی فایل بلیط را دریافت نکرده اید، می توانید بلیط خریداری شده را از لینکی که به همین منظور برای شما پیامک شده است، دانلود نمایید. در غیر این صورت با ثبت شماره موبایل و رمزعبور در سیستم و مراجعه به پنل شخصی خود، قادر خواهید بود به راحتی فایل بلیط مورد نظرتان را دانلود نمایید. شایان ذکر است رمزعبور پس از ، به شماره موبایل ثبت شده خریدار در سامانه ارسال می شود.
چگونه بلیط سیستمی خود را کنسل کنم؟
با کلیک بر روی گزینه «پیگیری بلیط» و ورود به پنل شخصی خود می توانید بلیط سیستمی مورد نظر خود را انتخاب و آن را کنسل نمایید. با این حال قبل از ارسال ، حتماً قوانین و جدول کنسلی را مطالعه کرده و درصد جریمه بلیط خود را کنترل کنید.
* توجه: اگر به عنوان مسافر قصد دارید پرواز سیستمی خود را کنسل نمایید (یعنی پرواز شما لغو نشده یا دارای تاخیر نبوده است) می بایست گزینه «مطابق قوانین کنسلی» را انتخاب نموده و وارد مرحله بعد شوید. گفتنی است در صورتی که کاربر یکی از دو گزینه موجود را به اشتباه انتخاب نماید و درخواست کنسلی او از جانب سامانه فلایت گیت رد شود، مسئولیت کنسلی دوباره یا تغییر درصد جریمه بر عهده شخص خریدار است. لذا خواهشمندیم در ارسال صحیح درخواست کنسلی دقت لازم را مبذول فرمایید.
پس از خرید بلیط هواپیمای خارجی به کدام فرودگاه مراجعه کنم؟
کلیه پروازهای خارجی از مبدا تهران، از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می گیرند.
پس از خرید بلیط هواپیما از مبدا تهران به کدام ترمینال فرودگاه مراجعه کنم؟
نام ترمینال در بلیط خریداری شده شما درج شده است با این حال برای پروازهای خروجی می توانید طبق جدول زیر عمل نمایید.
ترمینال 1: کیش ایر، زاگرس
ترمینال 2: ایران ایر، ایران ایرتور، آتا، قشم ایر، معراج، نفت
ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان، ساها، سپهران
منبع: قاصدک 24