خوان اول دوومیدانی تا قهرمانی آسیا/ تپانچه انتخابی شلیک می‌شود

دوومیدانی | قهرمانی آسیا

فدراسیون دوومیدانی ایران حد نصاب لازم برای حضور در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا را اعلام کرد.

به گزارش میجیک، رقابت های دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا 31 تا 3 بهمن ماه به میزبانی نورستان قزاقستان برگزار می شود. در همین راستا فدراسیون دوومیدانی ایران حد نصاب لازم را برای حضور در این مسابقات اعلام کرده است تا ورزشکاران شانس خود را در مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور امتحان کنند.

فدراسیون دوومیدانی اعلام کرد: «اعضای کمیته فنی فدراسیون با توجه به برندگان و حریفان نمایندگان ایران در مسابقات، حد نصاب مورد نظر را در جلسه و با خرد جمعی خود تعیین می کنند». البته سوال اینجاست که رکورد ثبت شده چقدر با شرایط دوومیدانی ایران و رکوردهای فعلی ورزشکاران مطابقت دارد.

با توجه به رکوردهای ثبت شده توسط ورزشکاران در مسابقات قهرمانی باشگاهی سال گذشته، فاصله با سهمیه تعیین شده زیاد است و از آنجایی که مسابقات قهرمانی باشگاهی امسال قرار است در روزهای 22 و 3 آذرماه برگزار شود، این اولین دوره مسابقات داخل سالن باشگاه است. ورزشکار. او پس از فصل بدنسازی به این تیم خواهد پیوست. بنابراین طبیعی است که در اوج آمادگی نیستند و به حد نصاب رسیدن فدراسیون سخت است. البته مسابقه ثبت رکورد طوری برنامه ریزی شده است که افراد نزدیک به ورودی شانس دیگری برای انتخاب داشته باشند.

برخی از مربیان دوومیدانی معتقدند دوومیدانی ایران نسبت به رکوردهای آنها ضعیف است. در واقع رکوردها کفایت می کند و کسانی که می خواهند جزو 6 نفر برتر آسیا باشند باید رکورد بزنند، اما فقط در برخی مواد مانند دو 60 متر و پرش طول احتمال حد نصاب بالایی وجود دارد و در برخی رکوردها. موادی مانند 3000 متر زنان سختگیر

با این حال، برخی دیگر از کارشناسان یادداشت ها را مناسب می دانند. هادی سپهرزاد کارشناس دوومیدانی درباره محدودیت های اعلام شده برای مسابقات قهرمانی آسیا گفت: رکورد امسال نسبت به رکورد سال گذشته که در مسابقات قهرمانی آسیا بود راحت تر و راحت تر به دست می آید. از طرفی هیچ کدام از این رکوردها رکورد مدال نیستند. اتفاقاً با توجه به سطح دوومیدانی ایران در نظر گرفته می شود.

وی افزود: اعداد کیفی حمایتی و منطقی است. خانم مبینی در پرش طول رکورد 6.36 متر پرش کرد اما ورودی مسابقه 6.20 متر در نظر گرفته شد. کار کارشناسی انجام شده تا ورزشکاران انگیزه نداشته باشند. از طرفی باید تیم های کمی و کیفی به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند.

کارشناسان دو و میدانی درباره کم بودن مسابقات داخل سالن تا مسابقات قهرمانی آسیا می گویند: متأسفانه سال هاست که این مشکل به این شکل برگزار می شود. من هم این انتقاد را دارم و قرار بود مسابقه قبل از مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور برگزار شود که مجموعاً سه بازی قبل از قهرمانی آسیا داشتیم که به دلیل خرابی دستگاه فوتوفینیش لغو شد.

رکورد در نظر گرفته شده نشان می دهد که ورزشکاران برای تشکیل تیم اعزامی باید بیشتر تلاش کنند. به نظر می رسد ایران سهمیه ای حدود 6 نفر برای حضور در این مسابقات دارد که هزینه آن را میزبان مسابقات می پردازد اما در صورت اعزام بیشتر باید با هزینه فدراسیون ایران انجام شود.

هر چند فدراسیون دو و میدانی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا حد نصاب خود را ایجاد کرده است، اما با توجه به شرایط کنونی دو و میدانی ایران و دور بودن ورزشکاران تا اوج آمادگی در دو مسابقه انتخابی، امکان کسب سهمیه وجود دارد. مهم نیست، اما ورزشکاران دو و میدانی ایران باید در مسابقات بین المللی حضور یابند تا در رقابت با سایر ورزشکاران پیشرفت کنند. اعزام به مسابقات بی اهمیت مانند مسابقات ترکیه و آسیای میانه که فدراسیون در گذشته انجام داده عایدی برای دو و میدانی ایران ندارد اما با برنامه ریزی، صرف هزینه و اعزام آنها به مسابقات برون مرزی می توان دو و میدانی ایران را به مرحله ای رساند. حالت بهتر . بنابراین انتظار می رود مسئولان فدراسیون علاوه بر اعزام تیمی با کیفیت، حمایت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا