برگزاری همایش زنان در ورزش/ با وجود همه محدودیت‌ها می‌توان کار کرد

برگزاری همایش زنان در ورزش/ با وجود همه محدودیت‌ها می‌توان کار کرد

همایش بانوان در ورزش توسط کمیسیون بانوان کمیته ملی المپیک برگزار شد و در این همایش عنوان شد که با وجود ممنوعیت، بانوان می توانند در ورزش فعالیت کنند.

به گزارش میجیک، کمیسیون ورزش و بانوان کمیته ملی المپیک همایشی را با محوریت بانوان در ورزش برگزار کرد. این همایش یک روزه با حضور نواب رئیس، کارشناسان و مربیان ورزش بانوان در فدراسیون ورزشی و در 5 محور اصلی چشم انداز ورزش بانوان، حمایت از ورزشکاران، نقش ورزش بانوان در اعتلای ورزش در کشور. ، توسعه ورزش های تیمی و توسعه ورزش های پایه در سالن فارس معلمان آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی پور معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، محین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس کمیسیون بانوان و ورزش محمدرضا داورزنی در این جلسه رئیس فدراسیون والیبال و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیاد و حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی حضور داشتند.

* زنان همه کشورها باید اجازه کار داشته باشند

مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک در این همایش گفت: برگزاری این همایش باعث انتقال تجربه می شود. گاهی اوقات تجربیات خوشایند و گاهی ناخوشایند هستند، اما همین تجربیات ناخوشایند در آینده نیز به ما کمک می کند. در سال 1369 برای اولین بار تیم تیراندازی بانوان ایران متشکل از 6 ورزشکار به بازی های آسیایی اعزام شدند و به جای دهکده بازی ها در هتل اسکان یافتند. روز افتتاحیه به این نتیجه رسیدیم که دخترها هم در مراسم باشند، به همین دلیل به آقای غفوری فرد مراجعه کردیم و خواستیم در مراسم افتتاحیه شرکت کنیم و ایشان هم موافقت کردند. از آن زمان، راه برای حضور دختران. من معتقدم زنان از همه کشورها باید اجازه حضور در عرصه بین المللی را داشته باشند. همه ما باید بتوانیم مربی و داور تربیت کنیم تا ورزشکاران خوبی تربیت کنیم.

* باید قدر کرسی های بین المللی را بدانیم

مریم کاظمی پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: با وجود سوگیری ها و سوگیری هایی که در داخل و خارج از ایران وجود دارد، در ورزش بانوان راه پیدا کرده ایم و اجازه نمی دهیم مرزها ما را از این موضوع منحرف کنند. مسیر. توسعه فرهنگی، استعدادیابی، استعدادیابی، ارتقای سلامت و تندرستی و توسعه عمومی از محورهای چشم انداز ورزش بانوان است که باید مورد توجه قرار گیرد. ما باید قدر کرسی های بین المللی را که داریم بدانیم زیرا آنها به ما کمک می کنند تا به اهدافمان در ورزش بانوان برسیم. آموزش و پرورش و آموزش عالی می تواند به ورزش بانوان کمک کند و ظرفیت سازی کند.

* باید در ورزشکاران زن اعتماد به نفس ایجاد شود

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نیز در این همایش اظهار داشت: زمانی که در سال 85 وارد والیبال شدم، 38 سال بود که هیچ تیم والیبال بانوانی از ایران خارج نشده بود. من به عنوان فردی که 42 سال در سطوح مختلف ورزشی کار کرده ام، می گویم بدون رقابت و میل، توسعه ورزش برای همه نمی تواند باشد. بدون رقابت نمی توان انتظار کشف استعداد و توسعه یک ورزش را داشت. تلاش هایی صورت گرفته است، اما اینکه زنان در ورزش به حق رسیده اند یا نه، باید بگویم خیر. زنان امکانات ورزشی زیادی ندارند. با خانم ها صحبت کردیم، گفتند که سالن و زمان خاصی برای تمرین ندارند. ورزش بانوان باید حداقل از 35 درصد امکانات ورزشی بهره مند شود. مردان باید متقاعد شوند که هر کاری برای ورزش مردان انجام می شود باید برای زنان نیز انجام شود. در استان می خوانیم سالن های ورزشی تخصصی برای بانوان ساخته شده اما می گویند باید به مزایده گذاشته شود و اکنون یک ساعت به ورزش بانوان اختصاص داده شود که این ظلم به ورزش بانوان است و خانم. کاظمی پور لطفا این موضوع را پیگیری کنید.

وی ادامه داد: ورزشکاران ما باید مطمئن باشند که به اندازه مردان اهمیت دارند. با شعار نمی توان کاری کرد و باید آن را در عمل نشان داد. میزبانی و برگزاری مسابقات برای خانم ها سخت تر از آقایان است اما حق دارند این شرایط را برایشان فراهم کنند و با وجود همه محدودیت ها می تواند برای ورزش بانوان کارساز باشد. در والیبال امیدم این است که با فراهم شدن شرایط و تلاش، زنان مانند مردان رشد کنند و می توانند، اما به تنهایی نمی توانند این کار را انجام دهند و همه باید کمک کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا