مطالب عمومی

باقری: ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است

علی باقری معاون وزیر امور خارجه که به عنوان سرپرست این هیات به مجارستان سفر کرده بود، سه شنبه 21 مهرماه در پارلمان این کشور با ژولیت نمت رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان مجارستان دیدار و گفتگو کرد.

معاون وزیر امور خارجه در این دیدار، وقوع جنگ در اروپا را نه تنها عامل ایجاد تنش بین کشورهای اروپایی، بلکه تهدیدی برای امنیت انرژی و امنیت غذایی جهانی دانست و اظهار داشت: با توجه به همسویی ایران و مجارستان. در جنگ علیه ایران و با توجه به اینکه ایران با روسیه و مجارستان همسایه اوکراین است، باید تلاش کرد تا روند کنونی اروپا از درگیری و درگیری مسلحانه به میز مذاکره تغییر یابد.

معاون وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان گفت: ایران آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ در اروپا است.

معاون وزیر امور خارجه حضور هیات ایرانی در پارلمان مجارستان را ابراز علاقه ویژه ایران به روابط پارلمانی دانست و نقش مجلس را در توسعه و تحکیم روابط دوجانبه مهم دانست.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مجارستان نیز با ابراز امیدواری از تبادل هیئت های پارلمانی دو کشور گفت: نقش مهم ایران در ثبات و امنیت منطقه قابل انکار نیست و به همین دلیل مجارستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای تقویت روابط با ایران

310310

دکمه بازگشت به بالا