مطالب عمومی

استقرار «میگ-29» برعرشه ناو هواپیمابر بومی هند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، در حالی که منابع رسانه ای در حال حاضر از تصمیم هند برای خرید جنگنده های اف-18 یا رافال ساخت آمریکا از فرانسه برای ناو هواپیمابر داخلی این کشور خبر می دهند، اکنون گزارش ها حاکی از آن است که هند همچنان در حال برنامه ریزی برای خرید این جنگنده است. از جنگنده MiG-29 استفاده کنید.

وبسایت “Navy Reconnaissance” روز دوشنبه در این زمینه نوشت که هند در حال برنامه ریزی یک جنگنده بومی دو موتوره است که از جنگنده MiG-29K استفاده خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات فاش شده، اولین ناو هواپیمابر بومی هند به نام «ویکرانت» طی 5 تا 7 سال آینده جت های جنگنده میگ-29 کی را مستقر خواهد کرد. سپس با یک هواپیمای طراحی هندی جایگزین خواهد شد.

ناوهای ویکرانت با حداقل 10 جنگنده MiG-29K کار می کنند. این ناو هواپیمابر 262 متری می تواند 30 هواپیمای جنگنده را در خود جای دهد.

پیش از این گزارش شده بود که شرکت هواپیماسازی آمریکایی «بوئینگ» دو نوع جنگنده «اف-18 سوپر هورنت» را به عنوان بهترین گزینه برای نیروی دریایی هند معرفی کرده و به دنبال سرمایه گذاری بزرگ در هند است. (جزئیات بیشتر)

MiG-29Ka یک هواپیمای جنگنده مبتنی بر ناو است که توسط شرکت روسی Mikoyan ساخته شده است که در اواخر دهه هشتاد ساخته شده است. میکویان این جنگنده را نسل بعلاوه چهار هواپیما توصیف کرد.

این جنگنده مجهز به رادار چند منظوره و چند نمایشگر جدید در کابین خلبان است و با نمونه اولیه متفاوت است. این جنگنده مجهز به موشک های هوا به هوا، ضد کشتی و ضد رادار است. MiG-29Ka در سال 2009 وارد نیروی دریایی هند شد.

در تحولی دیگر، اخیراً وزارت دفاع هند از آزمایش یک موشک زمین به هوای کوتاه برد خبر داد. سازمان تحقیق و توسعه دفاعی و نیروی دریایی هند با موفقیت یک موشک زمین به هوای کوتاه برد را از محدوده آزمایش موشکی چاندیپور در سواحل اودیشا آزمایش کردند. این موشک های کوتاه برد از کشتی های نیروی دریایی هند علیه پهپادهای پرسرعت پرتاب می شوند.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا