گشوده شدن درهای مدارس کشور برای ترویج ورزش شهروندی

مدارس کشور

نماینده تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در دیدار با رئیس سازمان ورزش شهر تهران بر استفاده از فضای مدارس برای مشارکت بانوان و شهروندان در عرصه ورزش صبحگاهی و شهروندی تاکید کرد.

به گزارش میجیک و به نقل از ورزش شهرداری، نشست مدیر عامل سازمان ورزش شهر تهران با نمایندگان تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. حسین اوجاقی در این نشست گزارش مختصری از رویدادهای ورزشی برگزار شده توسط دستگاه های ذیربط برای شهروندان تهرانی، امکانات و پتانسیل موجود در این زمینه ارائه کرد.

برگزاری مسابقات قهرمانی شهرستان در تابستان اول قرن جاری در 2 بخش بانوان و آقایان در 8 رشته تیمی و انفرادی، راه اندازی 700 ایستگاه بدنسازی برای بانوان و 400 ایستگاه برای آقایان. سازمان فرهنگی ایستگاه و جذب گروه های خودجوش مردم در پارک برای جلوگیری از بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی، دارای 211 مکان ورزشی شامل استخر، مجموعه ورزشی بانوان، سالن بدنسازی، زمین چمن، سالن تیراندازی، مجموعه سوارکاری، توپ و سالن چند منظوره با پرسپکتیو عدالت محور از مواردی بود که اوجاقی در اظهارات خود به آن اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: با رویکرد خانواده محوری، ورزش بانوان را در اولویت برنامه خود قرار داده ایم، زیرا زن رکن خانواده است و در نهایت هر سرمایه گذاری فرهنگی در این قشر، کل جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. . ما در راستای رسالت خود سعی در توسعه ورزش شهروندی و دستیابی به پیامدهای مثبت از جمله «تقویت اعضای خانواده» و «بهروزی مردم» داریم.

وی در بخشی دیگر از این ادعا به لزوم تشکیل مثلثی اشاره کرد که یک ضلع آن سازمان ورزش شهر تهران و دو ضلع دیگر آن فدراسیون ورزش و آموزش و پرورش باشد تا استعدادیابی به درستی و سیستماتیک انجام شود و ورزش همگان توسعه یابد. ، باید حمایت قوی از ورزش قهرمانی صورت گیرد.

در زیر، صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش وی با بیان اینکه مدارس مرکز آموزش هستند، تصریح کرد: مدارس در تابستان تعطیل نشوند. همکاری با ورزش شهرداری در تمام ایام سال؛ در طول سال تحصیلی و ایام غیر آموزشی قصد داریم این فضاها را در اختیار ساکنین قرار دهیم.


ستاری فرد با بیان اینکه ورزش ابزار برابری اجتماعی است، اظهار داشت: به جرأت می توان اذعان داشت که در نظام حکومتی و در راستای برابری ورزش و اجرای قانون اساسی کشورمان ورزش برای همه رایگان است. 2 دستگاه اجرایی یعنی شهرداری و آموزش و پرورش تهران خوب کار می کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه می دهد: رویکرد و عملکرد دو نهاد نشان می دهد که نقاط مشترک زیادی وجود دارد که می توان برای منافع عمومی و توسعه سلامت و ورزش در جامعه به آن تکیه کرد. از آنجایی که تهران همیشه الگو بوده است، تعامل و اقدام سازنده در داخل کشور می تواند الگوی خوبی برای شهرهای بزرگ کشورمان باشد.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه های تحول آفرین در گام دوم انقلاب برای همه دستگاه ها گفت: ظرفیت نیروی انسانی بسیار خوبی در آموزش و پرورش داریم و شهرداری ها نیز زیرساخت های خوبی دارند که این دو را با هم تلفیق می کند. می تواند نتایج بسیار خوبی ایجاد کند.

ستاری فرد ادامه می دهد: 33 هزار مربی ورزشی 6 برابر وزارت ورزش و جوانان داریم و کادر متخصصی داریم که می توانند در زمینه استعدادیابی برای ورزش قهرمانی کمک کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: آمادگی داریم فضای مدرسه را در اختیار شهرداری قرار دهیم تا در خدمت ورزش دانش آموزان و سایر اقشار جامعه مناسب سازی، ایمن سازی و بهینه سازی شود. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا