مطالب عمومی

رئیس جمهور سوریه به امارات سفر کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین میجیک، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز به امارات متحده عربی سفر کرد و با «محمد بن راشد آل مکتوم» فرماندار دبی دیدار کرد.

خبرگزاری سوریه (سانا) رسما از استقبال بن راشد از بشار اسد و هیأت همراهش خبر داد و ابراز امیدواری کرد که امنیت و صلح در سراسر سوریه برقرار شود و ثبات در این کشور و منطقه حفظ شود.

در این دیدار روابط دو کشور و افق توسعه همکاری های دوجانبه به ویژه در زمینه های اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری مورد بررسی قرار گرفت. این اولین سفر اسد به یک کشور عربی در 11 سال گذشته است.

از طرف امارات، حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی، منصور بن زاید آل نهیان، معاون نخست وزیر امارات، محمد بن عبدالله القرقاوی، وزیر امور کابینه، انور بن محمد قرقاش، مشاور مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور امارات، علی بن حمد الشمسی، معاون دبیرکل شورای عالی امنیت ملی و طلال حمید باله الفلاسی، مدیرکل خدمات امنیتی دبی حضور داشتند.

هیئت سوری همچنین شامل فیصل المقداد وزیر امور خارجه، منصور عزام رئیس جمهور و بشار الجعفری معاون وزیر امور خارجه بود.

این در حالی است که عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات شامگاه هفتم نوامبر از بشار اسد در دمشق دیدار کرد. در این هیئت اماراتی نیز خلیفه شاهین وزیر امور خارجه حضور داشت.

در این نشست روابط دوجانبه، توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و منافع مشترک، تلاش‌ها برای یافتن افق‌های جدید این همکاری‌ها به‌ویژه در بخش‌های مهم افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را افزایش داد.

رئیس جمهور سوریه بر «روابط برادرانه و مستحکم بین سوریه و امارات» از زمان شیخ زاید بن سلطان آل نهیان تأکید کرد و از موضع واقعی و واقعی امارات قدردانی کرد.

بن زاید همچنین بر حمایت امارات از تلاش‌های ایجاد ثبات در سوریه تاکید کرد و گفت: حادثه سوریه همه کشورهای عربی را تحت تاثیر قرار داد. مقامات اماراتی ابراز اطمینان کردند که سوریه با رهبری بشار اسد و تلاش های مردمش می تواند بر مشکلات ناشی از جنگ غلبه کند.

در این گفتگو همچنین وضعیت کشورهای عربی و منطقه مورد بررسی قرار گرفت و بر ادامه رایزنی ها و هماهنگی ها در مورد مسائل و چالش های مختلف پیش روی کشورهای عربی به منظور برآورده شدن خواسته های مردم منطقه و خواسته های آنها به دور از بیگانگان توافق شد.

روابط امارات متحده عربی و سوریه با سفر بن زاید به دمشق پس از ده سال تنش عربی و سوری، آغاز همکاری بین دو کشور بود. وزارت فرهنگ سوریه اخیراً به طور فعال در نمایشگاه های فرهنگی و ادبی شرکت کرد و تلاش هایی را برای توسعه همکاری ها و تبادلات با کشورهای عربی در منطقه نشان داد.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول توصیه کنید

دکمه بازگشت به بالا