ناگفته‌های دختر وزنه‌بردار ایران: دنبال حقم بودم اما گفتند وارد حاشیه نشو

ناگفته‌های دختر وزنه‌بردار ایران: دنبال حقم بودم اما گفتند وارد حاشیه نشو

وزنه بردار ایرانی به مشکلات و مسائلی که برایش پیش آمد گفت: انتقاد من به جا و درست است.

پوپک بصامی در گفت وگو با میجیک با اشاره به حضور نیافتن خود در تیم ملی وزنه برداری بانوان گفت: بعد از اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه خوبی کسب نکردم، کنار گذاشته شدم. هیچ کس به وضعیت من و اتفاقی که برای من افتاد اهمیت نمی داد. این در شرایطی بود که روحیه‌ام بد بود، زیرا سخت کار کرده بودم و به نتیجه نرسیده بودم. اگر تلاش نمی کردم خیلی بد نمی شدم.

وی افزود: یک سال قبل از بازی های آسیایی 2021 همه سالن ها به دلیل کرونا تعطیل شد. بنابراین خانه را برای ورزش عوض کردم، خانه بزرگتری گرفتم و گوشه ای برای تمرین تجهیز کردم. یک سال شبانه روز تمرین کردم، کارنامه خیلی خوبی داشتم و با سابقه خوب وارد اردوی تیم ملی شدم، اما متاسفانه به هزار دلیل در بازی های آسیایی نتیجه خوبی نگرفتم و بعد آزاد شدم. بعد شغلم را از دست دادم، افسرده شدم، معده درد داشتم و جراحی کردم، اما هیچکس نمی دانست و برای هیچکس مشکلی نداشت. من هم انگیزه ام را از دست دادم اما به خودم کمک کردم و تمرین را ادامه دادم.

بسامی گفت: بعد از بازی های آسیایی بدترین روز زندگی ام را سپری کردم. کارم را از دست دادم، باید ماهی پنج میلیون تومان اجاره می دادم تا بتوانم تمرین کنم. هزینه های مربیگری و سایر هزینه ها باقی می ماند. در این شرایط حتی نام من را برای بازی کشور اسلامی و بازی آسیایی تکذیب نکردند و من از طریق دوستانم متوجه این موضوع شدم زیرا آنها مدارکی را خواستند اما نمی دانستند می توانم مدارک خود را بگذارم یا نه. اسامی در لیست از طریق پیگیری شخصی.

وی در پاسخ به اینکه از زمانی که فدراسیون از نپذیرفتن کامل عیدی انتقاد کرده است، گفت: عید 1400 در اردو بودیم که آقای صالحی امیری از تمرینات ما بازدید کردند و اعلام کردند، مبلغ را کنار بگذارید. به عنوان عیدی برای ورزشکاران. عید سعید فطر بعد از بازی های آسیایی اما فقط 30 درصد از مبلغی که آقای صالحی امیری گفتند به حساب من واریز شد. من از معاون وقت رئیس جمهور انتقاد کردم و خواستار سمت خود شدم. وی پاسخ داد، میزان عیدی بستگی به عملکرد ورزشکار در مسابقات آسیایی دارد و چون عملکرد شما بد است، این مبلغ پس انداز شده است، پس حالا به دنبال حاشیه نباشید.

وی در ادامه گفت: من دنبال حق هستم نه حاشیه. تقریباً سه سال در اردوی تیم ملی بودم، به خاطر تمرین و گلزنی، کار، زندگی و خانواده ام را انجام دادم، اما در این مدت فقط یک میلیون و 200 هزار تومان از فدراسیون حقوق گرفتم. دوستان و نزدیکانم بارها به من گفتند که انتقاد نکن چون دلت برای تیم ملی تنگ شده است، اما من یک مرد کرد هستم و شور قدرت دارم که نمی توانم از آن چشم پوشی کنم. انتقاد من درست و واقعی است، من دروغ نمی گویم که از کسی بترسم.

ملی پوشان وزنه برداری به اقدامات شورای وزنه برداری تهران بعد از مسابقات قهرمانی آسیا اشاره کردند و گفتند: پس از بازگشت، شورای تهران گفت می خواهیم مراسمی داشته باشیم و از شما و آقای داوودی تشکر کنیم. گفتم آقای داوودی مدال گرفته است، اما من خوب نیستم، ایشان پاسخ دادند که شما نماینده تهران هستید و برای ما ارزشمند هستید، در این تاریخ به مراسم بیایید. صبح روز بعد از طریق اس ام اس به من اطلاع دادند که مراسم او به دلیل کرونا لغو شد، اما چند روز بعد از طریق اخبار و رسانه‌ها از برگزاری این مراسم مطلع شدم.

وی ادامه داد: شرایط من بسیار متشنج است و بارها از او می خواهم به من فکر کند اما کاری انجام ندهد. استان تهران چند ورزشکار در سطح تیم ملی دارد، اما فرقی نمی‌کند کجا تمرین می‌کنند، مربیان چه کسانی هستند و رکوردی که به دست می‌آورند. با کمال تعجب، بعد از چهار سال وزنه برداری بانوان، استان تهران هنوز 15 میله بانوان ندارد. حتی فقیرترین شهرها حداقل 4، 5 و 15 میله دارند. من هم دو تا 15 بار ایرانی در خانه دارم با بدترین شرایط اما هیئت تهران هنوز ندارند. میله های ایرانی سه میلیون یا پنج تومانی. آیا استانی به این بزرگی می تواند بار در سالن نداشته باشد؟ این مایه تاسف است و فقط وزنه برداران را هل می دهد.

بسامی در پاسخ به اینکه وزنه برداران زن و مرد یکی هستند، گفت: من از وزنه برداری آقایان اطلاعی ندارم و شرایط را نمی دانم، اما حداقل لیگ ندارند و از این راه کسب درآمد می کنند. آنها همه را غارت می کنند.” برعکس، آقایان در لیگ رکورد و بدنه نگه می دارند، هر سال چند مسابقه رسمی برگزار می کنند و با شرایط بهتری به مسابقات خارج از کشور اعزام می شوند، اما دو سال است که مسابقات بانوان کشور تعطیل شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا