افزایش نرخ بروز سندرم قلب شکسته در زنان مسن – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

چربی بدن از زنان در مقابل بیماری قلبی محافظت می کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین مدیسون انجمن قلب آمریکا 135،463 مورد سندرم قلب شکسته را در بیمارستانهای ایالات متحده از سال 2006 تا 2017 مورد مطالعه قرار داد. آنها دریافتند که این سندرم در بین مردان و زنان همچنان در حال افزایش است ، در حالی که زنان 88.3 درصد را تشکیل می دهند.

دکتر. “سوزان چنگ” ، سرپرست تیم تحقیقاتی ، در این زمینه در باره وی گفت: “این افزایش غیرمنتظره نیست زیرا این بیماری در بین متخصصان پزشکی رایج است.” اما محققان شگفت زده می شوند که می فهمند زنان 50 تا 74 ساله حداقل 6 تا 12 برابر بیشتر از مردان یا زنان جوان به این بیماری مبتلا می شوند. “

آن بیماریکاردیومیوپاتی تاکوتسوبو معروف است ، زیرا دهه ها در ژاپن و جاهای دیگر مورد مطالعه قرار گرفته است. اما در سال 2005 ، در بین دیگران نبود بین المللی هنوز شناخته نشده است

سندرم قلب آسیب دیده که در اثر استرس جسمی یا روحی ایجاد می شود ، باعث می شود که محفظه اصلی پمپ قلب موقتاً افزایش یافته و پمپ کند شود. بیمار درد قفسه سینه و تنگی نفس را تجربه کرد که شبیه علائم حمله قلبی بود.

اگر در مراحل اولیه بیماری زنده بماند ، اغلب می تواند ظرف چند روز یا چند هفته بهبود یابد. با این حال ، اثرات طولانی مدت هنوز در حال مطالعه است. اگرچه عملکرد ماهیچه های قلب را بهبود می بخشد ، اما مطالعات کمی نشان می دهد که افراد مبتلا به سندرم قلب آسیب می بینند اند خطر بیشتر برای حوادث قلبی عروقی آینده.

چنگ می گوید: “تحقیقات بیشتری برای درک خطرات و علل اختلال سندرم قلب بر زنان مسن و زنان مسن نیاز است.”

به گفته محققان ، ورود یائسگی ممکن است نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

دکمه بازگشت به بالا