مطالب عمومی

مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری

اگر شماهم به دنبال مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری می باشیدف این مقاله مناسب شماست. چرا که قصد داریم در این مقاله در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری مثال های مختلفی را بیان کنیم. اما قبل از آن به شرح مختصری از مدیریت ارتباط با مشتری خواهیم پرداخت و پس از ان به سراغ مثال ها خواهیم رفت.

مفهوم کلی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

در ابتدا می خواهیم تا با مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری آشنا شویم. مدیریت ارتباط با مشتری به تمامی مراحلی گفته خواهد شد که بتوان ان دسته از  ارتباط هایی که با مشتری ایجاد خواهد شد را مدیریت کرد. مدیریت ارتباط با مشتری مشتمل بر تمام اعمالی می‌شود که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی رفتارهای مشتریان تاثیر می گذارد بنابراین باید همه این اعمال به درستی مدیریت شود به طوری که سازمان انتظار دارد. برخورد مشتریان می تواند شامل رفتارهایی از جمله آشنایی با محصولات و خدمات باشد.

 برای آنکه مثال هایی از انواع مدیریت ارتباط با مشتری را شرح دهیم، باید اطلاعاتی در خصوص انواع CRM  به دست آورید. همچنین در صورت لزوم برای آشنایی بیشتر می توانید با ما همراه شوید و یا با مشاورین رکاما تماس حاصل فرمایید. به دست آوردن اطلاعات خرید محصول و دریافت پشتیبانی از موضوعات قابل بررسی می باشد. در صورتی که مدیریت ارتباط با مشتری به صورت درست انجام شود سایر اعمال مدیریتی دیگر مانند مدیریت مشتریان به راحتی قابل انجام خواهد بود.

مثال هایی از مدیریت ارتباط با مشتری و موفقیت های کسب شده CRM:

نمونه های زیادی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری می توان توضیح داد اما هدف ما این خواهد بود که در ادامه مهمترین نمونه هایی که میتوان با نرم افزار CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کرد را بیان کنیم. استفاده از نرم افزار CRM در این سال ها کمک زیادی برای افزایش رضایت مشتریان داشته است و در نتیجه میزان خرید و فروش محصولات و خدمات ارائه شده افزایش خواهد یافت.

۱.مدیریت تعامل های برقرار شده با مشتری به کمک CRM

اولین مثال از مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت تعاملاتی می باشد که با مشتری صورت گرفته است برای این امر می توانید به سوابق و اطلاعات مشتریان مراجعه کنید چرا که تمامی این اطلاعات در نرم‌افزارCRM ثبت خواهد اطلاعات مشتریان شامل زمان تماس، روز برقراری ارتباط ،مشخصات فرد پاسخ دهنده و خلاصه اطلاعات برقرارشده، است.

یکی دیگر از نکاتی که برای بررسی نرم افزارCRM  برقراری تعامل می‌توان مورد توجه قرارداد صدای ضبط شده تماس می باشد چراکه  این نرم افزار قابلیت ضبط کردن مکالمه های صورت گرفته را خواهد داشت. برای مدیریت ارتباط با مشتری می توانید به صداهای ضبط شده مراجعه کنید و با تحلیل تمامی اطلاعات ثبت شده و  تماس‌های برقرار شده با مشتریان به بهترین شکل ممکن ارتباط با مشتریان را مدیریت کنید.

سایر پل های ارتباطی: با استفاده از نرم افزار CRM می توانیم به روش‌های دیگر با مشتریان در ارتباط با شیم . ارسال و دریافت اطلاعات می‌تواند از طریق پیامک ،ایمیل ، عکس و شبکه های اجتماعی در نرم افزار CRM صورت بگیرد این روش ها نمونه های دیگری از مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که با بررسی آنها می توانید به صورت تاثیر گذار ارتباط با مشتریان را مدیریت کنید.

در روش های پیشنهاد شده برقراری ارتباط نیز از تمامی اطلاعات و نکته های ریز در CRM ضبط و ذخیره خواهد شد. همچنین اگر از طریق روش های گفته شده اطلاعاتی مانند عکس، pdf، word  و اسناد به دست بیاید در نرم افزار CRM ذخیره و قابل بررسی می باشد.

۲.پشتیبانی و خدمات پس از فروش

یکی دیگر از مثال هایی که میتوان برای مدیریت ارتباط بامشتری که در روابط بین سازمان و مشتریان بسیار موثر است، امور خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان می باشد. با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، خدمات پشتیبانی مشتریان را می توان مدیریت کرد و در هر زمانی که نیاز باشد می توانید تحلیل و بررسی لازم را انجام داده و پس از آن مشکلات و نواقص سازمان را در این مورد بررسی کنید ،در جهت رفع مشکلات می توانید روش های جدیدی را پیشنهاد دهید با برطرف کردن این مشکلات می‌توانید به یکی از مثال های موفق CRM اضافه کنید.

داشتن یک بخش پشتیبان گیری قدرتمند باعث  می‌شود تا تعهد و وفاداری مشتریان افزایش یابد اما برای آنکه بتوانید یک بخش صحیح تشکیل دهید باید مدیریت اصولی بخش پشتیبانی را بهترین نحو انجام دهید. برای موفق بودن در این امر باید از نرم افزار CRM استفاده شود تا یک تیم پشتیبانی قوی ایجاد شود زیرا با نرم افزار CRM می توانید به نقاط قوت و ضعف پی ببرید و در جهت بهبود و ارتقاء آن عملکرد لازم را انجام دهید.

ذخیره اطلاعات محصولات ارائه شده:سومین مثال از مدیریت ارتباط با مشتری در خصوص ثبت اطلاعات محصولات ارائه شده خواهد بود در بیشتر  نرم افزارهای CRM قابلیت ثبت انواع خدمات و یا محصولات وجود دارد. همچنین می توان اتصال این نرم افزار به سایت های فروشگاهی موفق خواهد شد در هر زمان که مشتری محصولی را ثبت سفارش کند اطلاعات خریداری شده در نرم افزار به صورت خودکار ذخیره می شود.

اطلاعات محصولات خریداری شده کمک موثری در رابطه با خدمات پشتیبانی دارد. زیرا مشتریان زمانی که با پشتیباتی برای دریافت محصولات و خدمات پس از فروش تماس میگیرند در مدت زمان کوتاهی می ‌توانند به اطلاعات محصول و یا خدمات دسترسی پیدا کنند. در نتیجه زمان پشتیبانی برای هر مشتری کاهش پیدا کرده که این اتفاق سبب ارتقاء رضایتمندی مشتریان و کارکنان بخش پشتیبان گیری خواهد شد.

۴. مدیریت بازاریابی و تبلیغات

امور بازاریابی به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط خواهد بود بنابراین یکی دیگر از مهمترین مثال ها در مورد مدیریت ارتباط با مشتری مدیریت فرآیندهای بازاریابی می باشد.

 نرم افزار های CRM تمامی قابلیت هایی که برای انجام فرآیندهای بازاریابی و تبلیغات مورد نیاز است را در خود جای می دهد بنابراین همه جزئیات و اطلاعات نیازمند در بازاریابی در CRM  ذخیره می شود این کار کمک زیادی به ارتقاء و تاثیرگذاری فرایند بازاریابی می شود و در نهایت مشتریان بیشتری از سازمان خریداری می کنند. به این صورت با انجام روند CRM به یک پیشرفت و موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

 در هر زمان که بخواهید می‌توانید به داده های امور بازاریابی دست پیدا کنیم. در نتیجه زمانی که یک بازاریاب مسئول انجام قسمت مشخصی بوده و فرایندهای بازاریابی را داشته باشد. با توجه به تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به وظایفی که انجام داده است، ذخیره خواهد شد. در این صورت کارمندان دیگر برای ادامه دادن روند کار با مشکل مواجه نخواهد شد آنها وظایف خود را به درستی انجام می‌دهند، در نتیجه میزان فروش محصولات و خدمات ارائه شده بالا می رود. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نرم افزار CRM می توانید با کارشناسان رکاما به صورت رایگان در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا