ارادت علامه حسن‌زاده به همسرشان / تفاوت زن در اسلام و دیگر ادیان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ؛ گروه مجلات: برخلاف دیدگاه های منفی بیان شده درباره وضعیت زنان ، اسلام زنان را به عنوان عنصر گناه نمی داند و دلیل ترک آدم از بهشت ​​با وسوسه همسرش حوا را ذکر نمی کند. قرآن به وضوح ادم را وسوسه کرد که شیطان بداند: “همه آتش شیطان یادم فشردن چوب دلک علی چوب الخالدی وملیک به طور ضعیف” (اما شیطان نجوا کرد: “ای آدم آیا تو یک درخت Vmlky هستید که هرگز نمی میرد و من نیستم” چگونه؟)

ارادت علامه حسن زاده به همسرش + تفاوت زنان در اسلام و ادیان دیگر

در این مقاله به وضعیت زنان در کشورهای مختلف پرداخته شده و در نهایت به جایگاه زنان در اسلام عالی اشاره شده است:

یونانی: یونانیان این زن را دختر شیطان می دانستند و با هیچ چیزی اذیت نمی شدند ، فقط از او برای ارضای جنسی و خدمت استفاده می کردند. در یونان زنان به راحتی فروخته می شدند و به خارجی ها واگذار می شدند.

رم: اگرچه رومیان به دنبال قوانین و مقررات زیادی بودند ، اما معتقد بودند که زنان در قیامت زنده نمی شوند زیرا روح انسانی ندارند. از نظر رومیان ، زنان نماد شیاطین و انواع ارواح شیطانی بودند ، بنابراین نمی خندیدند و صحبت نمی کردند و اغلب دهان خود را می بستند مگر هنگام غذا خوردن. در روم ، زنان همیشه تحت مراقبت و نیاز به سرپرست بودند و بعد از مرگ به عنوان اشیاء به ارث می رسیدند.

چین: اگر دختری متولد شود ، خواهر و برادر به پدر نوزاد تسلیت می گویند. دختران زنده کشته شدند ، به بیابان انداخته شدند یا با تجار برده تسلیم شدند. چینی ها فرض می کنند که خدا پسرها را خلق کرده و شیطان خالق دختران است ، بنابراین بر اساس دیدگاه آنها ، پسران متبرک هستند و دختران نفرین می شوند. قربانی باکره یک رسم برای خدایان در چین است.

ناآگاهی از زبان عربی: در میان اعراب قبل از اسلام ، زنان در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند ، در بدترین شرایط زندگی می کردند ، به عنوان کالا مورد معامله قرار می گرفتند و از حقوق اجتماعی و فردی و همچنین حق وراثت برخوردار نبودند. او با زنان مانند حیوانات رفتار می کند و با آنها به عنوان موجودات زنده رفتار می کند. غالباً از ترس گرسنگی یا ترس از آلودگی ، دخترش در روز اول سر بریده می شد ، یا از کوهی بلند به دره ای عمیق پرتاب می شد و گاهی در آب غرق می شد.

شما همچنین عادت دارید دختران را به طور زنده دفن کنید. به عنوان مثال ، در مورد قیس بن عاصم ، که چند دختر شما را هنوز زنده به گور کرد ، از او س askedال شد ، او پاسخ داد: دوازده یا سیزده دختر. بدین منظور ، آیات متعددی از قرآن در مورد فرد مبتلا و مجازات وی ذکر شده است ، از جمله: (البته هر کس فرزند خود را از روی جهل و نادانی بکشد ، بازنده می شود.) [عمل ظالمانه] قتل پسرانش توسط بت ها به خوبی انجام شد.

جایگاه واقعی زنان در اسلام

یکی از برنامه های عالی اسلام ، که این دین را برترین دین همه ادیان می کند ، از بین بردن همه بی عدالتی ها علیه زنان است. اسلام پایه های برتری قومی ، نژادی ، جنسی و مالی را از بین می برد و همه انسانها ، زن و مرد ، ثروتمند و فقیر ، عرب و غیر عرب ، سیاه و سفید و زشت و زیبا را با هم هماهنگ می کند.

این دین آسمانی تقوا ، ارزشهای معنوی و اخلاق را تنها معیار برتری دانسته است. خدای متعال می فرماید: “ای مرد ، من مخلوق تو هستم ، من یاد زنان هستم ، و من خلق قبایل هستم ، و آن قبایل می دانند که من نزد خدا عزت دارم” (هی ، مرد! تو با خدا با پرهیزکارترین)

از سوی دیگر ، دستورالعمل های قانونگذاری کلی و گسترده است و گروه های خاصی را شامل نمی شود و هرکس می تواند از این دریای لطف الهی برخوردار شده و جای خود را به پیشرفت و شادی خود بدهد. خداوند متعال می فرماید: “این راه فضل است ، اما نه به خاطر شکرگزاری ، بلکه به دلیل بی ایمانی”.

شهید مطهری رحمه الله در این مورد می گوید: “اسلام در سفر از خلقت به واقعیت ، یعنی در حرکت و سفر به سوی خدا ، بین زن و مرد فرقی قائل نمی شود.”

نمونه های تاریخی گواهی واقعی بر این مدعا است. در طول تاریخ ، زنان زیادی بوده اند که به اوج پیشرفت رسیده و به عنوان الگو معرفی شده اند. “به عنوان مثال ، خداوند به کسانی که به فرمان فرعون ایمان دارند ، برکت دهد ، هنگامی که خداوند بن لی به شما گفت:” در بهشت ​​به من ضربه بزنید و مرا از دست فرعون نجات دهید ، و کارهای خوب را از ستمگران انجام دهید ، من را با خود در بهشت ​​قرار دهید. و مرا از دست فرعون و کار او برهان ، و مرا از ستمگرانشان نجات ده.

زنان همچنین می توانند به خواسته ها و لذت هایی دست یابند که موجب خشم و رضایت خداوند می شود ، همانطور که در حدیث پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره حضرت فاطمه (س) آمده است: فاطمه و لذت.)

با انتشار عکس در فضای مجازی ، دیدگاه ویژه علامه حسن زاده در مورد موقعیت زنان نیز نشان داده شده است:

ارادت علامه حسن زاده به همسرش + تفاوت زنان در اسلام و ادیان دیگر

علامه حسن زاده نیز در همان محل در کنار همسر مرحومش به خاک سپرده شد.

ارادت علامه حسن زاده به همسرش + تفاوت زنان در اسلام و ادیان دیگر

دکمه بازگشت به بالا