مطالب عمومی

طالبان و جبهه مقاومت شمال توافق کردند

به گزارش وب سایت Geo News Pakistan ، منابع گفتند که مذاکراتی بین طالبان و رهبر جبهه مقاومت در منطقه چاریکار صورت گرفته است.

این منبع افزود که مذاکرات برای برخی مسائل بین دو طرف آغاز شده است و پس از اتمام مذاکرات اطلاعاتی در مورد جزئیات ارائه می دهد.

یورونیوز همچنین گزارش داد که احمد مسعود ، رهبر مخالفان طالبان که با سربازانش در دره پنجشیر در شمال کابل تعیین شده بود ، گفت که هیچ مسئله آتش بس با طالبان وجود ندارد.

پسر احمدشاه مسعود (یکی از چهره های اصلی مقاومت افغانستان که در سال 2001 توسط القاعده کشته شد) در مصاحبه با هفته نامه فرانسه پاریس مچ ، که در 20 آگوست منتشر شد ، گفت: “پایان جنگ هیچ مشکلی ندارد.” مقاومت ما به تازگی در پنجشیر آغاز شده است. “

وی شایعات مبنی بر تسلیم شدن جنگجویان به طالبان را “تبلیغات” و “اطلاعات غلط” خواند و او را “صلح” توصیف کرد. می توان گفت ؛ ما در مورد کل جنگ صحبت کردیم. “اما تسلیم شدن چیز دیگری است و من تکرار می کنم ، نه برای من و هم برای فرماندهانم ، این امر واگذاری همه چیز است.”

احمد مسعود افزود: “من هرگز صلح تعریف شده ای را که تنها دلیل ایجاد ثبات است ، نمی پذیرم. همچنین نمی توانم اشتباه تاریخی را که هشت روز پیش در کابل رخ داد فراموش کنم.” من سلاح خواستم و او درخواست من را رد کرد. اکنون این سلاح ها ، توپخانه ها ، هلیکوپترها و تانک های ساخت آمریکا در دست طالبان است. “

قاری فصیح الدین ، ​​فرمانده طالبان ، هم اکنون تایید کرده است که این گروه در ولایت پنجشیر در حال پیشروی است.

23311

دکمه بازگشت به بالا