گلنوش خسروی: روزی فوتبال زنان ایران حرف اول آسیا را خواهد زد

گلنوش خسروی: روزی فوتبال زنان ایران حرف اول آسیا را خواهد زد

تیم ملی فوتبال می گوید زنان ایرانی در مقایسه با سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و توانایی صعود به قله آسیا را دارند.

به گزارش میجیک ، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در سپتامبر سال جاری به مصاف جام ملت های آسیا می رود و باید آماده رقابت در مرحله مقدماتی مسابقات باشد. در همین راستا ، این تیم دو مرحله از اردوی آموزشی را پشت سر گذاشته و قرار است اواسط ژوئن برای یک جلسه مقدماتی به بلاروس برود.

گلنوش خسروی در گفت وگو با میجیک ، در مورد وضعیت اردوها و روند آماده سازی تیم ملی اظهار داشت: به دلیل شیوع تاج ، دو سال است اردو نداریم و اکنون تیم ملی تمرینات خود را ادامه می دهد ، ما از امکانات ارائه شده متعجب شده ایم. در همه رده های تیم ملی و من همه اردوها را گذرانده ام ، اما اردوها از نظر کادر فنی و نظارت در سطح بالاتری هستند. اگرچه ما جای پیشرفت داریم ، کادر فنی و خانم شهره موسوی (نایب رئیس فدراسیون زنان) سعی کرد همه این امکانات را فراهم کند. اردوی خوبی داشتیم اما بازیکنان بعد از پایان لیگ دو ماه تمرین نکردند و کادر فنی برای آماده سازی سخت کار کردند.

وی افزود: کادر فنی و کادر پزشکی ما از دانش برخوردار هستند و برای هر اردو برنامه دارند. این فقط مسئله آموزش و آماده سازی نیست ، بلکه مسئله برنامه ریزی خاص است. ما همچنین سعی می کنیم تا حد ممکن آماده باشیم.

این بازیکن به اهداف تیم ملی فوتبال بانوان اشاره کرد و گفت: هدف کوتاه مدت ما این است که بتوانیم در اردوها و بازی های دوستانه تهیه شده توسط کادر فنی شرکت کرده و نتیجه بگیریم. هدف بلند مدت این است که یکی از تیم های برتر آسیا باشد. امیدوارم با تلاش فدراسیون ، کادر فنی و بازیکنان بتوانیم به آن هدف برسیم.

خسروی حساسیت ها برای حفظ آمادگی جسمانی شخصی و پیگیری آموزش را درصورت عدم حضور در مسابقات بیان می کند و می گوید: “من کاملاً قدرت ویژه ای در مورد تغذیه ، خواب و ورزش دارم ، به طوری که وقتی آنها زندگی حرفه ای یا ورزشی دارند ، می گویند شما چگونه کنار می آیید؟ بلوند – برای سالها نخوردن فست فود و شیرینی ، هرگز ورزش و تلاش برای آماده سازی بدن من را متوقف نمی کند. چنین مشکلاتی برای هر بازیکن لازم است.

وی با بیان اینکه بازیکنان خارج از اردو باید به زندگی حرفه ای خود نیز توجه کنند ، ادامه داد: این کار برای کادر فنی و تیم ملی آسان خواهد بود و کادر فنی با گروهی از بازیکنانی که آماده نیستند روبرو نمی شود. البته این دشوار است زیرا بعضی از بازیکنان هنگام بازگشت به شهر از امکانات خوبی برخوردار نیستند. او باید چمن کار کند و به حمایت مسئولان استانی احتیاج دارد.

تیم ملی فوتبال بانوان تلاش کادر فنی و بازیکنان را برای دستیابی به نتایج مطلوب در مسابقات قهرمانی آسیا نشان داد و گفت: فدراسیون و کادر فنی در تلاشند تا امکانات تیم ملی را فراهم کنند و ما از امکانات با کیفیت بالایی برخوردار هستیم. علاوه بر این ، آموزش نیز برنامه ریزی شده است. حتی اگر تیم ملی به دلیل شیوع ویروس کرونا در اردو نرود ، تلاش خواهیم کرد تا نتایج قابل قبولی کسب کنیم. نتیجه گیری برای کشورهای برتر آسیا کار سختی است ، اما هیچ چیز غیرممکن نیست و ما سعی می کنیم.

وی در مورد پتانسیل فوتبال بانوان ایران گفت: بازیکنان بسیار خوبی داریم ، بهتر از قبل پیشرفت کرده ایم و بازیکنان با برنامه ریزی از رده های پایه آموزش دیده اند. از طرف دیگر ، فوتبال خیلی بزرگتر به نظر می رسد. اگر برنامه ریزی مناسبی برای این بازیکنان انجام شود ، توسعه تسهیل می شود و ما می توانیم موارد بیشتری را بیان کنیم. با اطمینان اینکه فوتسال زنان ما در آسیا پیشتاز است ، بنابراین فوتبال زنان آینده می تواند به این موقعیت برسد زیرا ما از توانایی بالایی برخوردار هستیم.

سرانجام گلنوش خسروی با تشکر از فدراسیون فوتبال و کادر فنی گفت: “خانم موسوی ، خانم درودیان و آقای خادم سخت تلاش می کنند و کادر فنی برای هر اردو برنامه ریزی خوبی را انجام داده است. بازیکنان همچنین می توانند در مدت زمان کوتاهی به سرعت پیشرفت کرده و به نتایج قابل قبولی برسند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا