مطالب میجیک

فریبا محمدیان: در حال بررسی دو مربی خارجی هستیم/ نظارت گروه‌های ارزیاب بر عملکرد والیبال زنان

نایب رئیس فدراسیون والیبال بانوان گفت که مربیان خارجی را برای مربیگری بانوان در تیم ملی والیبال استخدام می کند و در حال حاضر دو گزینه در دست بررسی است.

فریبا محمدیان ، نایب رئیس فدراسیون والیبال بانوان در گفت وگو با میجیک ، با اشاره به روند انتخاب فریبا صادقی برای ریاست تیم ملی بانوان گفت: بیایید به رشد و پیشرفت تیم ملی توجه کنیم. وقتی لیگ برتر به پایان رسید ، ما با متخصصان مختلفی از جمله مربیان فعال در لیگ دیدار می کنیم و چالش های رده های مختلف را بررسی می کنیم. حتی در جلسات ویژه از متخصصان مرد با مهارت مربیگری استفاده کنید و دیدگاه ها را جمع کنید. کار طولانی

وی افزود: برنامه های مختلفی برای انتخاب کادر فنی ارائه شده است ، از جمله انتخاب مربیان خارجی برای تیم های بزرگسالان ، استفاده از مربیان مرد یا استفاده از مربیان زن که در والیبال فعال هستند به همراه افراد متخصص برای کمک به آنها. ما در مورد جذب مربیان خارجی مطالعات مختلفی انجام داده ایم ، اما مخاطبان والیبال می دانند که تعداد مربیان برتر زن در جهان کم و هنوز هم شلوغ است ، بنابراین ما در این مورد کمی محدود هستیم.

محمدیان ادامه داد: برنامه سوم ما استفاده از مربیان بانوان داخلی و سپس افزودن مربیان خارجی به کارکنان است. علاوه بر این ، ما در صورت نیاز سرمربیان از مردان و زنان کمک می خواهیم ، بنابراین رزومه همه مربیان فعال را در سطح تیم ملی دریافت می کنیم ، با آنها مصاحبه طولانی می کنیم ، همچنین نظرات تخصصی داریم ، و در آخر طبقه بندی می کنیم اگر هر مربی تجربه داشته باشد ، تخصص و برنامه هایی متناسب با گروه سنی بزرگسالان ، جوانان و امید ، نوجوانان و نوزادان پیشنهاد می شود. با توافق عمومی ، برای هدایت تیم بزرگسالان به سراغ خانم صادقی رفتیم. البته ، انتخاب ما به این معنا نیست که سایر همکاران در رده پایین تری قرار دارند ، اما ما مربیان متناسب با آن رده سنی را خلاصه می کنیم.

نایب رئیس فدراسیون والیبال بانوان با تأکید بر اینکه از همه مربیان به دلیل تخصص و مهارت دعوت به همکاری می شود ، تأکید کرد: آموزش ویژه داشته باشید ، مشاوران خبره اضافه کنید و در عین حال گزینه های خارجی را در تیمی مشهور جهان در نظر بگیرید مرحله.

وی در مورد در نظر گرفتن دو گزینه خارجی برای اضافه شدن به تیم ملی بزرگسالان گفت: “در حال حاضر ، دو نامزد از همه رزومه ها متناسب با نیازهای ما هستند.” اگر به یكی برسیم و موافقت كنیم ، او در طول اردو به تیم ملی اضافه می شود. فدراسیون انتظار دارد کادرهایی منصوب شوند و کار خود را آغاز کنند ، فقط به یک رویداد نگاه نکنند و حداقل سه سال چشم انداز داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از مسابقات قهرمانی آسیا در شهریور ماه مربیان خارجی به تیم ملی اضافه می شوند؟ وی گفت: “تلاش های ما اضافه كردن او به تیم ملی است ، اما شما می دانید كه چالش توافق با یك مربی خارجی چیست.”

محمدیان در مورد سرعت پایین والیبال زنان و فاصله زیاد از قدرت های برتر آسیا می گوید: جامعه والیبال انتظار دارد این قطار سریعتر باشد. این لوکوموتیوهای قطار باید کادر فنی باشند ، بنابراین ما نسبت به ترکیب کارکنان بسیار حساس هستیم. من فکر می کنم اگر این چهار گروه سنی صحیح در نظر گرفته شود شرایط بهتر خواهد بود. در صورت عدم اتفاق غیر منتظره ، کادرهای سه گروه دیگر طی دو هفته آینده اعلام می شوند. علاوه بر این ، بخشی از رویدادها و مسابقات امسال ما قطعاً مانند حمایت از اردوهای ملی است. ما همچنین با آکادمی و کمیته ملی المپیک تعامل خوبی داشتیم که آمادگی خود را برای ارتقا دانش حرفه ای مربیان اعلام کرد. من باید از آقای قره خانلو ، صالحی امیری و خانم طاهریان تشکر کنم. ما از همه ظرفیت ها برای کار سریعتر استفاده می کنیم.

آیا محمدیان در پاسخ به این سوال که آیا برنامه سرمربی باید طولانی مدت باشد ، آیا مربیان فعلی پس از مسابقه در پست خود باقی خواهند ماند یا احتمال انتقال وجود دارد؟ وی گفت: برای هر گروه از تیم های ملی ، یک گروه ارزیابی ویژه به نام کارگروه بررسی ارزیابی تیم ملی تشکیل می دهیم که عملکرد و اثربخشی برنامه کادر فنی را در هر گروه بررسی می کند و بازخورد می دهد. این کارگروه به این معنی نیست که تنگ نظر باشد ، بلکه باید تحلیلی را به سرمربی بدهد و بگوید در چه مناطقی به اهداف خود رسیده اند و در این صورت دور هستند. در واقع ، ما سعی می کنیم از هر لحاظ به کارکنان کمک کنیم. ما نمی خواهیم مأموریتی به سرمربی بدهیم و اجازه دهیم او با چالش روبرو شود. فدراسیون با کادر فنی از همان لحظه آغاز شد. علاوه بر این ، تلاش برای ورزشکاران این است که بتوانند از تیم ملی در آرامش لذت ببرند ، هویت ملی نهادینه شده ای در ذهن داشته باشند و اقتدار مطلوب جامعه والیبال را کسب کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا