اخبار ضد و نقیض از کشته شدن رهبر بوکوحرام

به گزارش اسپوتنیک ، به نقل از روزنامه گاردین ، ​​این مقام تأیید کرد که ابو بکر شیکاو رهبر بوکو حرام روز چهارشنبه توسط شبه نظامیان داعش محاصره شد و نیروهای خود را کوچکتر از شبه نظامیان وابسته به داعش یافت. او حاضر به تسلیم شدن نشد و اقدام به خودکشی کرد.

در اوایل سال جاری ، شاخه آفریقای غربی داعش حمله ای به جنگل سامبیسا ، یکی از مخفیگاه های بوکو حرام آغاز کرد.

تحلیلگران می گویند که داعش اکنون به نیرویی قدرتمندتر در مناطق “ساحلی” آفریقا تبدیل شده و مناطق وسیعی را کنترل کرده است.

با این حال ، مقامات بوکوحرام در ایالت بورنو ادعاهای علیه ابوبکر شیکاو را که آخرین مورد از مجموعه ادعاهای جعلی اطلاعاتی در مورد ناپدید شدن رهبر تروریست است ، انکار کردند.

روزنامه گاردین به نقل از این مقام رسمی گفت: “این گروه ها به شدت با یکدیگر درگیر می شوند و مشخص است که بوکو حرام در صورت رو در رو فاقد سلاح گرم است.” باید صبر کنیم تا گزارش تأیید شود.

این مقام همچنین تأیید کرد که شیکاو و گروهی از شبه نظامیان تحت رهبری وی توسط شبه نظامیان وابسته به داعش در غرب آفریقا ، از جمله ده ها دستگاه مسلسل ، محاصره شده اند و بسیاری از محافظان شیکاو پس از بسیاری از شیکاوها کشته شده اند. نگهبان کشته شد. داعش خواستار وعده وفاداری به رهبر خود ، ابومصعب البرناوی بود.

براساس این گزارش ، در این زمان ، رهبر بوکو حرام سعی کرد با اسلحه یا نارنجک دستی یا جلیقه انفجاری خودکشی کند.

یک منبع تأیید کرد که وی “به شدت مجروح شده است”: “شیکاو با تپانچه به سینه او شلیک کرد و برای جلوگیری از گرفتار شدن ، به شانه او شلیک کرد.”

یک منبع دیگر گفت که وی پس از منفجر شدن یک ماده منفجره در خانه ای که وی و پیروانش فرار کردند ، به شدت بیمار بود.

بولاما بوكارتی ، تحلیلگر افراطی در موسسه جهانی چانگ تونی بلر گفت: “اگر این گزارش صحت داشته باشد ، مرگ شیكاگو نقطه عطف بزرگی خواهد بود.”

وی گفت: “این یک پیشرفت منفی برای بوکو حرام و یک پیشرفت مثبت برای منطقه دریاچه چاد است اگر مرگ شیکاگو منجر به اختلافات فرقه ای شود.” با این حال ، اگر منجر به اتحاد مجدد شود ، این می تواند یک پیشرفت مثبت برای گروه باشد.

23311

دکمه بازگشت به بالا