دبیر فدراسیون جودو: به دنبال حضور حداکثری زنان در قهرمانی آسیا نیستیم

صدیقه کبی زاده گفت که پس از بررسی و ارزیابی جودوی زنان ، اکنون فقط مریم بربات آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا است و فدراسیون به دنبال حضور حداکثری در مسابقات نیست.

به گزارش میجیک ، مسئولان قهرمانی جودو آسیا با ارسال نامه ای به مسئولان فدراسیون جودو ایران اجازه حضور تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را دادند. از این رو تیم ایران پس از تاخیر طولانی در تاریخ 7 آوریل در مسابقات شرکت خواهد کرد.

صدیقه کبی زاده ، سرپرست دبیر فدراسیون جودو و نایب رئیس فدراسیون زنان در گفت وگو با میجیک ، با اشاره به برنامه جودو بانوان ایران گفت: “این موفقیت را به جامعه جودو تبریک می گویم و از آقای میراسماعیلی برای تلاش هایش تشکر می کنم “ما برنامه های ملی را در طول تاجگذاری و تعلیق همراه با بسیاری از فدراسیون ها اجرا می کنیم. در زمینه آموزش ، ما از ظرفیت فضا و برگزاری دوره های آموزشی ، کارگاه های آموزشی افزایش دانش ، بهبود مهار آزمون و وبینارها استفاده می کنیم. در حالی که برخی از حرکات جودو در خانه حضور دارند ، این فعالیت غیرقابل تصور است ، و من فکر می کنم این یکی از اولین فدراسیون هایی بود که در زمان شیوع تاج تاج ، طرح جدیدی را اجرا کرد. علاوه بر این ، جودوی زنان همچنین دارای مسئولیت های اجتماعی مانند سوگند خون ، کمک های صادقانه و سوگندهای آزادی است.

وی در مورد حضور بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: خوشبختانه مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا داده شده است. وقت زیادی نداشتیم و مجبور شدیم کمتر از یک ماه در مسابقات شرکت کنیم. ارزشش را دارد و با توجه به اینکه ماری باربات با وجود تعلیق و شیوع کرونا ورزش را انجام داد و ما او را تماشا کردیم ، خوشبختانه او آماده بود. و به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شود. مهم این است که قهرمانان ما باید در مسابقات خارج از کشور شرکت کنند ، اما ما تلاش خواهیم کرد تا این ورزشکاران در یک برنامه مشخص آماده و همچنین در مسابقات موفق باشند.

کبی زاده برای پاسخ به این س ofال که آیا هیچ جودوکار زن دیگری اعزام نمی شود مگر اینکه موضوع مرتبط باشد؟ وی گفت: “به دلیل شیوع تاج و زمان خرابی ، ممکن است اردو برگزار نشود و انتخاب مسابقات ، با ارزیابی از ورزشکاران آغاز شود ، آقای باربات می تواند در مدت زمان کوتاهی به سطح آمادگی شما برسد. زمان و اکنون فقط یکی از فرم های نهایی ارسال می شود. مهم است که پس از 18 ماه تأخیر ناعادلانه در مسابقات شرکت کنیم ، بنابراین ما به دنبال حداکثر حضور نیستیم زیرا اگر ورزشکاران آماده نباشند آسیب می بینند.

وی در مورد جودوی بانوان گفت: “به دلیل شیوع کرونا ، این وضعیت طبیعی نیست و ما یکی از آخرین رشته هایی هستیم که گرفتن مجوز دشوار است.” در این حالت ، اگر ورزشکار رشته دیگری را برای حفظ تناسب اندام انتخاب کند ، مشکلی وجود ندارد. در شرایط عادی ، ما نیز قوانین خاص خود را داریم و ورزشکارانی که در سطح حرفه ای کار می کنند حق شرکت در سایر رشته ها را ندارند. ما رویکرد خوبی داریم ، جودو را ناامید نکنیم ، ما شروع به گرفتن افرادی کردیم که از این ورزش لذت می برند و دوباره بازگشته اند.

نایب رئیس فدراسیون بانوان در مورد تقویم جودو 1400 بانوان گفت: انتظار داریم در تقویم عملیاتی 1400 در مسابقات بین المللی و همچنین اردوهای مشترک شرکت کنیم و در مسابقاتی که در خارج از کشور برگزار می شود شرکت خواهیم کرد. امیدوارم واکسن کرونا به سرعت به مردم و جامعه ورزشی برسد تا بتواند این نگرانی ها را برطرف کند و فضا بتواند فعالیت بدنی بیشتری را ایجاد کند ، زیرا سلامتی ملاک اقدامات ما است.

وی درباره برنامه های فدراسیون برای برگزاری مسابقات جودو داخلی بانوان گفت: ما در اردیبهشت سال آینده لیگ منطقه ای را برگزار خواهیم کرد و با کنترل شیوع ویروس کرونا می توان قهرمانی کشور را نیز به دست آورد. ما در برنامه 1400 مسابقات دفاع از خود و مسابقات word نیز داریم.

سرپرست دبیر فدراسیون جودو در مورد تأثیر محرومیت در افت فنی جودوکاران گفت: اگر رشته ای در صحنه بین المللی نباشد ، فنی بودن آن پایین می آید. تاج بدتر می شود ، زیرا فعالیت بدنی محدود است. در این دوره سعی داریم انگیزه را در قهرمانان حفظ کنیم ، بنابراین از طریق فضای مجازی به آنها آموزش و ارتباط می دهیم. پیشرفت فنی مربیان ، داوران و ورزشکاران در اولویت فدراسیون جودو است و امیدوار است بتواند با کنترل بیماری طرحی را اجرا کند. البته ما در حال حاضر مناطق مختلف کشور را تحت نظر داریم تا برنامه را در محیط کم خطرتر اجرا کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا