احتمال درگیری نظامی آمریکا با چین در صورت ادامه مداخلات واشنگتن بعید نیست/ چین، کابوس احتمالی بایدن

در این مقاله ، نیکلاس کریستوف ، ستون نویس نیویورک تایمز ، درباره تحولات در شرق آسیا و چگونگی رسیدگی دولت بایدن به این مسئله بحث می کند ، این پیشنهاد را می دهد که جنگ با چین قریب الوقوع است. نمی دهد.

ایالات متحده باید هنگام برخورد با چین منصف و فروتن باشد

کریستوف حدس زد که اگر جنگی درگرفته باشد ، از دو جزیره ناشناخته عبور خواهد کرد. جزایر پراتاس و کینمان. هر دو جزیره توسط تایوان کنترل می شوند اما به چین نزدیکتر هستند.

وی ادامه داد كه برخی از نگرانی های چینی ها و آمریكایی ها مبنی بر اینكه شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین ، حمله و اشغال یكی از جزایر را تحت فشار خود علیه تایوان اداره كند ، نگران است. زیردریایی های چینی همچنین می توانند کابل های اینترنتی به تایوان را قطع کنند ، از حمل و نقل نفت به تایوان جلوگیری کنند یا با حملات سایبری نظامی نقایص بانکی تایوان را ایجاد کنند.

کریستوف افزود که اکثر کارشناسان با احتمالات فوق الذکر ، به ویژه حمله چین و اشغال تایوان مخالف هستند ، اما وضعیت روابط چین و تایوان در دهه اخیر خطرناک تر شده است.

لازم به ذکر است که مشکلاتی که در جزایر پراتاس و کینمن آغاز شده است ، در اینجا متوقف نخواهد شد ، زیرا به استثنای چین و تایوان ، ابرقدرت های دیگر قطعاً حمایت خود را به عنوان تایپه نشان داده اند. بله ، ایالات متحده تایوان را یک متحد نزدیک در شرق آسیا می داند و اگر تنش بین چین و تایوان باقی بماند ، ایالات متحده ممکن است برای حمایت از متحدان خود با خطرناکترین تقابل با قدرت هسته ای چین روبرو شود.


بیشتر بخوانید:

نیروهای چینی می گویند در حال تعقیب کشتی های جنگی ایالات متحده هستند

دولت چین با گفتگوی نظامی ایالات متحده و تایوان مخالف است


وی گفت: “من فکر می کنم رویارویی نظامی (بین ایالات متحده و چین) در آن منطقه (آسیای شرقی) امکان پذیر نیست ، اما همه چیز را رد نمی کنم.”

کریستوف گفت: “من فکر می کنم می توانم بگویم گلاسر ، اما نگرانم که اشتباه می کنیم.”

وی سپس به سمت وزیر امور خارجه جدید آنتونی بلینکن اشاره کرد ، وی گفت که همچنان به رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق در قبال چین ادامه خواهد داد. در داخل ایالات متحده ، جمهوری خواهان هنوز دولت دموکرات بایدن را قادر به برخورد قوی با چین نمی دانند ، و تد تد سناتور جمهوری خواه می گوید که بایدن با حزب کمونیست چین همسو است.

به گفته بلینکن ، کریستوف اظهارات تد کروز پیش پا افتاده بود زیرا بایدن تیمی از متخصصان آسیایی را برای پیگیری سیاست اجباری پکن استخدام کرده بود.

کریستوف گفت: “من فکر می کنم دو قطار ، یکی چینی و دیگری آمریکایی ، با سرعت در حال حرکت هستند و آنها پیشنهاداتی برای جلوگیری از این رویارویی دارند.”

آمریکایی تهدید افزایش معمول دارد

کریستوف گفت: “ما آمریکایی ها مطمئناً ایده هایی برای گسترش تهدید داریم.” البته این ترس اساسی است اما بسیار آسان است. ما مجبور نیستیم این اشتباه را در چین تکرار کنیم. دوم ، ما باید هنگام مذاکره با چین فروتنی نشان دهیم. می دانید که رژیم چین توانسته بهتر از ایالات متحده عمل کند.

به عنوان مثال ، كودكی كه در پكن به دنیا آمده 82 سال دارد و كودكی كه در واشنگتن متولد شده است 78 ساله است. چین هنگام غلبه بر کرونا بهتر از ما است. اولین تماس او با این بیماری ، اما دیگر برای بهبودی و نجات صدها هزار نفر نیست.

پایگاه نظامی آمریکا

وی تأکید کرد که بیشتر حمایت های دولت ترامپ از تایوان مانند آموزش نیروهای تایپایی و فروش اسلحه تبلیغاتی است زیرا ترامپ می خواست چین را تحریک کند اما بایدن برای کاهش خطر جنگ از این روش اجتناب کند.

در هر صورت ، تمام اقدامات دولت سابق آمریكا برای وادار كردن چین به پاسخ شدید ، توسط مقامات پكن تحمل و خنثی شد. بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که دولت بایدن رویکرد عادلانه ای به چین اتخاذ کند ، اما در واقع ، تغییر رئیس جمهور در ایالات متحده تاثیری بر سیاست های کلی نظامی و اقتصادی در سراسر جهان و تحمیل این کشور نخواهد داشت. که

آخرین پیام / 4155 /

دکمه بازگشت به بالا