محرومیت عجیب داور زن فوتبال/ وقتی پژوهشگری جرم است!  

محرومیت عجیب داور زن فوتبال/ وقتی پژوهشگری جرم است!  

کمیته داوران به دلیل فعالیت در جامعه شناسی ورزشی ، مطالعات جنسیتی و اقتصاد سیاست ورزشی ، داور زن فوتبال را تهدید به رد صلاحیت کرده و مدتهاست که به هیچ وجه به دلیل قضاوت در مورد این لیگ ، هیچ اطلاعی به او داده نشده است.

به گزارش میجیک ، داوران در فوتبال ایران با مشکلات زیادی روبرو هستند. پایین بودن حقوق در صورت تأخیر ، نبود بیمه و امنیت شغلی تنها برخی از مواردی است که قضات با آن روبرو هستند. از طرف دیگر ، سیاست های خاموش و بی صدا توسط فدراسیون فوتبال و کمیته داوران باعث شد بسیاری از این مشکلات وارد عرصه رسانه شوند و نه به عنوان درخواست بهبود اوضاع جامعه ورزشی.

هیئت منصفه اخیراً تهدید کرد که آسو جواهری را به طرز عجیبی اخراج خواهد کرد زیرا وی همچنین به عنوان قاضی در تحصیلات دانشگاهی کار می کرد. جواهری ، یکی از باسابقه ترین داوران فوتبال زنان ، دارای دکترای جامعه شناسی اقتصادی است و در یک رساله دکترا به تحصیل اقتصاد سیاسی فوتبال ایران پرداخته است. وی همچنین در زمینه های مطالعات جنسیتی ، ورزشی ، تبعیض و نابرابری مطالعه و تحقیق کرده و حتی چندین کتاب نیز تألیف و ترجمه کرده است ، اما انتخاب هیئت داوران در بین داوران و تحقیقات با مشکلات عجیبی روبرو شده است.

آخرین بازی اعطا شده به آسو جواهری در لیگ برتر ، نشان دهنده دیدار تیم های سپاهان اصفهان و البرز در هفته پنجم لیگ است و هنوز اعلام نشده است. به نظر می رسد کمیته داوران مانند گذشته درخواست کسری بدون حکم داده و فقط به داوران لیگ می دهد ، بنابراین در صورت وجود تظاهرات ، آنها می توانند از خود دفاع کنند. ماجرای از دست دادن 30 داور زن فراموش نشده است که مدتهاست بدون تصمیم داور در لیگ آزاد نمی شود.

“جواهری در پاسخ به سوالات خبرنگار میجیک گفت. ارسال شد ، سپس رئیس دپارتمان داوری گفت شما حق مصاحبه ندارید و حتی اگر گفتم من قوانین را می دانم و درباره بازی های لیگ داوران یا لیگ زنان مصاحبه فنی ندارم ، او با لحنی بد پاسخ داد و بسیار عصبانی است که به طور کلی گفتن و نوشتن در مورد زنان فوتبال – توپها و موضوعات مشابهی است که شما در مورد آنها نوشتن ندارید ، جز اینکه انتقادی به تبعیض و نابرابری جنسیتی در فوتبال ایران ندارید. “قوانینی که فیفا صادر کرده می گوید:” من مدام می گفتم که من در قوانین فیفا چیزی ندیدم “و سرانجام وی گفت:” این وظیفه شما با داور است. اگر می خواهید اینگونه بنویسید ، پس باید تحقیق را انتخاب کنید. “

جواهری در پاسخ به محرومیت خود گفت: “من نمی دانم این محرومیت است یا نه ، اما بعد از تصمیم نهایی فصل لیگ ، من دوباره با آقای سهرابی در این باره صحبت کردم ، که فعالیت های تحقیقاتی تداخلی با داور و فشار قبلی ، اما از آنجا که علی رغم رضایت ناظر فنی از آخرین بازی من ، من به من قضاوت نشده اند و طبیعتاً دلیل عدم شرکت در داور این است که فنی نیست ”

سوال این است که آیا قاضی حق دخالت در خلوت را دارد؟ چه مبلغی با مبلغ 120،000 تومان در لیگ رضایت از زندگی به او معضلی می بخشد كه وی را به نقطه اتصال داور و سایر فعالیتها تبدیل كند؟ آیا کمبود جواهرات همچنان مانند کمبود یک قاضی 30 هفته ای زن است؟ آیا هیئت منصفه با این مراحل عجیب و دشوار می خواهد اصل نانوشته را دیکته کند؟

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا