ریاض مفتی داعش را آزاد کرد/عکس

منابع گفتند که دادگاه جنایی در عدن جمعه شب (22 ژانویه) مفتی داعش را به دلیل دستور رسمی در دولت جدید “عبد المنصور هادی” در این شهر ، به دنبال دستور صادر شده توسط ائتلاف حمله به یمن آزاد کرد .

به گزارش وب سایت خبری YNP یمن ، منابع می گویند سرانجام ائتلاف سعودی ابوبکر الباریکی را که مرتکب جنایات تروریستی زیادی شده است آزاد کرد و اعضای داعش خطرناک در تعطیلات رسمی آزاد شدند.

به گفته این منبع ، “سماح الزوکا” ، عضو دادگاه جنایی عدن ، در تاریخ 18 ژانویه به عنوان معاون قاضی انتخاب شد تا ال باریکی را در اولین مرخصی خود در اولین مأموریت آزاد کند. او یکی از رهبران داعش و مفتی شد زیرا او حمله تروریستی در عدن ، لاهاج ، ابیان و تعز را انجام داده بود ، که در سال 2010 دستگیر شد ، پس از انفجار برنامه در ورزشگاه “22 مه” در طول جام خلیج فارس.

کشورهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علاوه بر حمایت از القاعده و داعش با پول ، سلاح ، پشتیبانی لجستیکی ، مراقبت های پزشکی و تسهیل جنبش ، محافظت هوایی از فعالیت های تروریستی را از زمان حمله آغاز کرده اند.

پیش از این وزیر امور خارجه دولت ملی یمن با ارسال نامه جداگانه ای به سازمان ملل و شورای امنیت ، آخرین دستاوردها علیه القاعده و داعش در جریان عملیات ارتش و کمیته های مردمی این کشور و دو گروه تروریستی را تشریح کرد. روابط با مهاجمان و خائنان علیه یمن.

مهدی المشحات ، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: “جامعه جهانی از حضور القاعده و داعش در دولت عقب نشینی یمن آگاه است.” تقویت صلح و امنیت بین المللی.

310 310

دکمه بازگشت به بالا