پدافند هوایی یمن لرزه بر اندام ائتلاف متجاوز سعودی انداخت/ اهمیت نظامی و راهبردی انهدام پهپاد CH4

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، انصارالله یمن یک هواپیمای بدون سرنشین ائتلاف “CH4” را در آسمان “مادغال” در قسمت غربی استان مأرب شلیک کرد. این پهپاد ساخت کشور چین است و مدلی شبیه به پهپاد آمریکایی “MQ_9” است که می تواند 250 کیلوگرم بمب حمل کند و می تواند تا 40 ساعت پرواز کند و تا 5000 کیلومتر پرواز کند. این پنجمین هواپیمای این نوع است که توسط انصارالله شلیک می شود.

به گفته بسیاری از کارشناسان نظامی ، اقدامات دفاع هوایی یمن علیرغم تحریم ها و محاصره ائتلاف سعودی ، نشانه پیشرفت صنعت دفاعی این کشور است. این تحریم حتی با ممنوع کردن پروازها به فرودگاه بین المللی صنعا از غذا و دارو در این کشور جلوگیری کرد و جامعه یمن در یک بحران انسانی فاجعه بار قرار گرفت.

“این اولین بار نیست که هواپیمای نظامی ائتلاف سعودی ، خواه ناخواسته یا پنهان باشد ، جنگ توسط کمیته دفاع هوایی و مردمی ارتش یمن سرنگون می شود. توسط نیروهای یمنی نظامی و استراتژیک بسیار مهمی بود و بدون شک نقطه عطفی اساسی برای سرنوشت آن بود.

پهپاد CH4

وی افزود: فقط بدانید که هواپیمای بدون سرنشین چینی CH4 یکی از م dثرترین هواپیماهای بدون سرنشین در جهان است و یک پهپاد کنترل از راه دور ، بسیار دقیق و در عین حال جنگنده است ، زیرا می تواند موشک ها و اهداف هدایت شونده را حمل کند. زره و قلعه نظامی را بزنید. مسافت آن بیش از 5000 کیلومتر است و بیش از هواپیمای بدون سرنشین ارتفاع معمول خود (بین 5000 تا 8000 متر) پرواز می کند.

این هواپیماهای بدون سرنشین می توانند بدون بازگشت به پایگاه پرواز ، ماموریت های طولانی مدت را انجام دهند. در حین پرواز ، ارتباطات ماهواره ای فنی و ارتباط مستقیم با اتاق عمل و از ویژگی های مهم ، قدرت مقابله فوری با اهداف ناخواسته است.

تحلیلگران نظامی لبنانی با اشاره به منطقه ای که هواپیماهای بدون سرنشین سرنگون شد خاطر نشان کردند: عبور از منطقه “مادقال” بسیار دشوار است و در مقابل قسمت غربی مأرب قرار دارد. مزدوران و مهاجمان سعودی عموماً امکان نظارت و کنترل منطقه را نداشتند و از این منظر پایگاه نظامی ماس را که منطقه ای استراتژیک و در واقع خط مقدم مقابله با انصارالله بود ، از دست دادند. انصارالله سپس از این پایگاه برای حمله به ائتلاف سعودی استفاده کرد.

ابینادر گفت انصارالله یمن با اهداف پهپادی چینی اقتدار نظامی و قدرت خود را در برابر ائتلاف سعودی نشان داد. تا اینکه بمب افکن در تور رصدی پدافند هوایی یمن بود. فقط بدانید که این برای درک خطر عربستان کافی است و ما متوجه می شویم که از هفته گذشته ، تعداد عملیات هوایی در مرز عربستان با یمن به شدت کاهش یافته است.

انهدام پهپاد | پدافند هوایی

تحلیلگران نظامی یمن رای ممتنع دادند: “کواسپادان و اطلاعات مردم یمن نشان می دهد که عملیاتی انجام می شود ، هیچ سرنخی یا اطلاعاتی در مورد انواع سلاح های استفاده شده ، حجم سلاح های گرم یا اطلاعات نظامی و عملیات فنی وجود ندارد و باعث می شود که نظامیان رسمی عربستان را گیج کنند.” . انصارالله معمولاً به جز ارائه اطلاعات در مورد اخبار عملیاتی ، هیچ اطلاعات دیگری را فاش نمی کند و این کار خوبی است. اولاً تقویت روحیه مقاومت نه تنها در یمن بلکه در خارج از کشور و ثانیاً اسرار نظامی یمن از دید دشمن پنهان مانده است. مشکل این است که ائتلاف سعودی از پاسخ دادن یا حمله نظامی دیگر خودداری کرده است.

آخرین پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا