فراموش‌شده! – میجیک

بی توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال به تیم ملی فوتبال زنان باعث شد این تیم از رده بندی جهانی فیفا خارج شود.

به گزارش میجیک ، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رده بندی تیم ملی بانوان را اعلام کرد که بر اساس آن تیم ایران جایی ندارد و از رده بندی حذف شده است. این اتفاق چند سال پیش و پس از تشکیل تیم ملی و اعزام به مسابقات برای بازگشت به صفوف رخ داد. این موضوع اهمیت زنان در فدراسیون را نشان می دهد!

20 ماه تعطیلی تیم ملی بانوان

در تاریخ 11 آوریل 2009 ، تیم ملی زنان ایران در دیدار نهایی دور دوم مقدماتی المپیک شکست خورد و حذف شد. پس از آن ، اردوها ، برنامه ها ، فعالیت ها و همه موارد مربوط به تیم بزرگسالان تعطیل شد. بیش از 20 ماه از آن زمان می گذرد و هیچ اقدامی برای بهبود اوضاع انجام نشده است.

20 ماه زمان بسیار طولانی است و هیچ دلیلی برای متوقف کردن یک تیم ملی در آن دوره قابل قبول وجود ندارد. باید بگویید که اهمیت فدراسیون فوتبال از طرف زنان کمتر از تصور شماست. اگر هیچ کس ، حداقل در این دوره ، نمی داند که قهرمانی آسیا در راه است ، برنامه هایی آماده شده است یا وضعیت کادر فنی برای شناسایی بهترین ها با نظارت بر بازیکنان تیم لیگ مشخص شده است ، اما هیچ کاری انجام نشده است و مقامات زنان این کار را انجام داده اند وقتی مشکلی در فوتبال مردان وجود داشت ، برای رها شدن از رتبه بندی فیفا ، نادیده گرفته شد.

با صوفی زاده به خنده بروید

اگرچه بارها ثابت شده است که موقعیت زنان نایب رئیس در برخی از فدراسیون ها تشریفاتی است و گاه بی فایده است ، اما نمی توان از نقش لیلا صوفی زاده در وضعیت فعلی تیم ملی چشم پوشی کرد. افرادی که فدراسیون هایی را دوست دارند که می خواهند قدرت را فدا کنند بله. وی برای بهبود موقعیت خود به عنوان مدیر بخش زنان چه کاری انجام داده است؟ چرا او حالا که باید پاسخگوی مردم باشد و وضعیت تیم ملی را توضیح دهد ، اکنون سکوت کرده است؟ چرا فوتبال زنان باید به رنکینگ فیفا برسد؟ آیا واقعاً این صوفی زاده است که میز و صندلی های مدیریت فوتبال زنان را اشغال می کند؟

امروز ، به لطف مدیری که به جای ثابت قدم ماندن و دفاع از زنان ، عضو رویداد جلسه هیئت مدیره بوده است ، شاهد تیم ملی در رده ها و بی نظمی ها و عدم اطمینان تیم ملی فوتسال بانوان هستیم. حتی پس از توهین و بی احترامی پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس به فوتبال زنان ، آنها هیچ واکنشی نشان ندادند ، حداقل بازیکنان فوتبال زنان می توانستند معاون رئیس جمهور را با خود ببینند.

وزیر ورزش باید در فوتبال زنان باشد

فدراسیون فوتبال ، مدیر فدراسیون و نایب رئیس زنان نشان داده اند که آنها به وضعیت فوتبال و فوتسال زنان اهمیتی نمی دهند. وضعیت تیم فوتسال در شامگاه جام ملت های آسیا ، خارج از تیم ملی فوتبال از رده بندی فیفا ، جایزه قهرمان تیم فوتسال در آسیا را فقط برخی از کارهای مدیریتی مسئولان در فوتبال زنان و فوتسال پرداخت نکرد. وزیر ورزش و به ویژه معاون توسعه ورزش زنان ، به عنوان سرپرست و مدیر اصلی ورزش ، باید وارد وضعیت فوتبال زنان شود.

مهین فرهادی زاد (معاون وزیر ورزش) مجبور شد تلفن خود را زمین بگذارد و کاری عملی انجام دهد. نتیجه تماس مکرر وی با مسئولان فدراسیون برای پرداخت هزینه تیم ملی فوتسال زنان چیست؟ بنابراین اکنون زمان اقدام بیشتر است.

زنان ، به عنوان نیمی از نیروی کار در کشور ، به دنبال ردپای مرد هستند و رشد و نمو او را در همه زمینه ها مشاهده نمی کنند. ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. ورزشکاران زن با وجود موانع زیادی که روزانه با آن روبرو هستند ، دست از تلاش برنداشته اند و انتظار حمایت کسانی را دارند که عنوان مدیر و مدیر را دارند.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا