گزارش FIVB از کاپیتان تیم‌ ملی زنان ایران؛ الگویی برای جوانان

گزارش FIVB از کاپیتان تیم‌ ملی زنان ایران؛ الگویی برای جوانان

فدراسیون جهانی والیبال گزارشی از مائده برهانی منتشر کرد و نوشت: برهانی آخرین بار به والیبال معرفی شد ، اما اکنون او الگوی بسیاری از بانوان ورزشکار ایرانی است و او را به این رشته ورزشی هدایت می کند.

به گزارش میجیک ، فدراسیون جهانی والیبال در گزارشی نوشت تیم والیبال مردان ایران خود را به عنوان یکی از نیروهای برجسته والیبال جهان معرفی کرده است و در معرفی بازیکنانی چون سعید معروف و محمد موسوی شهرت زیادی داشته است. اکنون زنان والیبالیست ایرلندی قصد دارند در والیبال آسیا موفق شوند.

مائده برهانی سفری طولانی اما سرگرم کننده است. او کار خود را در این ورزش زمانی آغاز کرد که آرزوی پیروزی در مسابقات بین المللی فقط یک رویا بود و ثابت کرد که وی بازیکن والیبال ایران است.

وب سایت فدراسیون جهانی والیبال گفت: “همه مردم می دانند که من یک مبارز در زمینه انرژی بودم ، اما در خارج از این رشته شوخی می کنم و لذت می برم.” ما نیز بسیار مسئولیت پذیر هستیم و من صادقانه و صادقانه بازی می کنم.

برهانی گفت: “اگر می خواهید در ورزش پیروز شوید ، باید سخت کار کنید ، بجنگید و روی هدف تمرکز کنید.” مهم این است که ابتدا سطح را بالا ببریم و سپس بر نتیجه مسابقه تمرکز کنیم. شما باید یاد بگیرید که چگونه برنده شوید و ببینید که چگونه برنده شوید. شما همچنین باید برای یک بازنده شغل در این زمینه احترام بگذارید. فکر می کنم خیلی پیشرفت کرده ام ، اعتماد به نفس و تجربه ام بیشتر شده و کاپیتان بودن ، سطح مسئولیتم خوب است.

وی گفت: “والیبال اعتماد به نفس من را افزایش می دهد.” من پیروزی و شکست را تجربه کرده ام. توانایی های ذهنی و جسمی من افزایش یافت و از من یک بازیکن قدرتمندتر ساخت. اکنون من الگویی برای دوستان و خانواده دارم.

برهانی برای اولین بار در تیم ملی زنان ایرلند در سن 18 سالگی بازی کرد. او اکنون یک موفقیت بلند مدت در والیبال است و نه تنها این ، بلکه برهانی به عنوان الگوی زنان جوان ایرانی برای حضور در ورزش به نقش خود اضافه می کند.

باری گفت: “اولین تورنمنت من بازی های آسیایی 2009 ویتنام خواهد بود.” برای من بسیار جالب است چون من هنوز 18 ساله بودم. من از تمام تورنمنت هایی که گذرانده ام لذت بردم ، اما به یادماندنی ترین مسابقات جام والیبال آسیا در سال 2014 در چین بود که برای اولین بار ویتنام را شکست دادیم و وارد رده بندی قاره شدیم. باشگاه بازی های آسیایی در قزاقستان نیز فراموش نشدنی است زیرا آنها پنجمین عنوان خود را به دست آوردند و من یکی از بهترین گلزنان بودم. من فوق لیسانس مدیریت ورزشی دارم و در حال حاضر به عنوان مربی بدنساز در کشور خودم ، ایران کار می کنم. من همچنین یک آکادمی والیبال در تهران دارم و با زینب گیوه که بهترین دوست من است کار می کنم.

برهانی به عنوان یکی از آخرین کسانی که رشد می کنند. وی پس از بازی در ورزش های مختلف ، از 16 سالگی والیبال را انتخاب کرد.

کاپیتان تیم ملی والیبال بانوان ایران گفت: “وقتی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فیفا 1998 بازی کرد ، من به ورزش علاقه مند شدم.” در آن زمان من 10 ساله بودم. تمام افراد درگیر در مسابقه ایران و من احمد رضا عابدزاده طرفدار بودم. افرادی که دروازه بان و کاپیتان مشهوری شدند. من دیوانه فوتبال بودم ، اما در مدرسه ما در اصفهان فوتبال نداشتم ، بنابراین والیبال را که یک ورزش خانوادگی است ، انتخاب کردم و از 16 سالگی وارد والیبال شدم.

قدرت تهاجمی برهانی فوراً او را به تیمی در تیم ملی والیبال بانوان ایران تبدیل کرد. وی به عنوان بهترین گلزن مسابقات قاره ای انتخاب شد و به وی این فرصت را داد تا مهارت های خود را در باشگاه های خارجی نیز به نمایش بگذارد.

برهانی و گیوه اولین زنهای ایرلندی بودند که در یک باشگاه خارجی والیبال بازی کردند.

برهانی گفت: “همه مردم می دانند که زنان مسلمان باید روسری بزنند.” در ابتدا این یک مشکل بود زیرا ما لیگی برای پذیرش ما نداشتیم تا اینکه فدراسیون والیبال بلغارستان درهای خود را به روی زنان ایرانی باز کرد و اصرار کرد که آنها در لیگ هستند. در بلغارستان با گیوه بازی کردم. ما تجربه دشواری داشتیم ، اما به طور کلی از کار در آنجا لذت می بردیم. وونگ بلغارستان از عملکرد ما بسیار خوشحال بود و از اینکه زنان ایرانی می توانند در سطح چنین بازی کنند بسیار شگفت زده شد.

وی افزود: “من هنگام بازی در ترکیه تنها بودم ، اما در آنجا دوستان جدیدی پیدا کردم. جوامع ایرانی و ترکی فرهنگ یکسانی دارند و من سه سال در آنجا بازی کردم. تجربه زیادی برای زنان ورزشکار ایرانی وجود دارد و من می توانم همه اینها را به اشتراک بگذارم جدید برای بازیکنان هنگام بازی در تیم ملی. این یک چالش بزرگ است ، اما برای هر ورزشکاری مهم است که در مسابقات بزرگتر شرکت کند و تجربیات جدید را از بازیکنان دیگر یاد بگیرد.

برهانی به عنوان کاپیتان به تیم کمک کرد تا به آرزویش در رقابت های قاره ای و جهانی دست یابد.

برهانی گفت: امیدوارم بتوانیم به جمع چهار تیم برتر آسیا برسیم. من به عنوان بازیکن از حضور در مسابقات جهانی و المپیک و کسب مدال در مسابقات آسیایی لذت می برم. اگر من مربی بودم دوست داشتم مثل لانگ پینگ بهترین مربی جهان باشم.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا