دغدغه رکورددار پرش‌بانیزه زنان از کمبود تجهیزات تا نداشتن رقیب!

مهسا میرزاتیبی یکی از مشکلات اصلی پرتاب نیزه در زنان را کمبود تجهیزات مناسب برای این ماده عنوان کرد.

دغدغه رکورددار پرش‌بانیزه زنان از کمبود تجهیزات تا نداشتن رقیب!

به گزارش میجیک ، مهسا میرزاتیبی که رکورد پرش با نیزه بانوان ایران را در اختیار دارد ، روز گذشته (سه شنبه) در جریان اولین مرحله مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشورش با پرش 3.91 متر ، رکورد ملی این ماده را شکست که پیش از این 3.90 بود. او خودش حرکت کرد.

میرزاتیبی درباره عملکرد خود در این مسابقات به میجیک گفت: گرچه به دلیل شرایط وی در مسابقات گرندپری عملکرد خوبی نداشتم اما این بار موفق شدم و در پرش اول با رکورد باشگاه 3.75 متر و در رده دوم ثبت رکورد ملی این ماده شدم. بعد از مدتی به داخل خانه نقل مکان کردم.

وی به مسابقات گرندپری اشاره کرد و گفت: در آن مسابقات باد کمرم را ترجیح داد که باعث دویدن و تغییر موقعیت شد. من هم از موانع عبور کردم ، اما نیزه ام وحشتناک بود. به همین دلیل خوب به نظر نمی رسم خوشبختانه ، یک هفته بعد ، من دوباره متحد شدم و رکورد ایران را شکستم.

من در ایران رقیبی ندارم

بانوی رکورددار نیزه در مورد سطح رقبای خود گفت: با من رقابت کنید و من قطعاً با اختلاف زیادی جلو خواهم افتاد. در حقیقت ، من تنها کار خود را شروع کردم و اکنون هیچ رقبایی در ایران ندارم.

وی در مورد شانس پیروزی در المپیک (4.70 متر) گفت: به دلیل تاخیر در المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا ، امیدوارم بتوانیم رکورد خوبی بزنیم و از فرصت استفاده کنیم. هیچ چیز غیر ممکن نیست. البته به دلیل شیوع کرونا برنامه خاصی ندارم اما هدف ورود به المپیک و کسب مدال در بازی های آسیایی است و بدون هدف تمرین نمی کنم.

من به دلیل کمبود تجهیزات بازی های آسیایی را از دست دادم

میرزاتیبی به وضعیت پرش نیزه بانوان ایران اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت کنندگان من نسبت به سالهای ابتدایی فعالیت در این رشته افزایش یافته است ، اگرچه اختلافات رکوردی با من زیاد است اما امیدواریم در سالهای آینده ورزشکاران خوبی داشته باشیم. مدتی پیش ، پنجمین سالگرد شست نیزه زنان بود. این مطالب هنوز بسیار جوان است و من اولین دختران ایرانی بودم که فعالیتی را شروع کردم.

وی افزود: من تازه کارم را شروع می کردم و پشتیبانی نمی کردم ، زیرا نام من در لیست اولیه بازی های آسیایی جاکارتا 2017 بود ، اما به دلیل نداشتن پشتیبانی و تجهیزات ، آن را به دست نیاوردم و گرچه خیلی نزدیک بودم ، فرصت دیدار از جاکارتا را پیدا نکردم. ” میدهم. در سال 1999 ، شرکت پلیمر خلیج فارس از من و چندین دونده حمایت کرد و از نظر مالی و خرید تجهیزات مناسب برای این مواد مانند حصیر و نیزه به من کمک کرد.

دوست دارم احساس كنم رقیبی در كنار من است

دارندگان سوابق پرش نیزه بانوان یکی از اصلی ترین مشکلات ورزشکاران در این رشته را کمبود امکانات و تجهیزات می دانند و گفتند: این تجهیزات بسیار نادر است و این تجهیزات کوچک فقط در تهران موجود است. علی رغم داشتن سابقه ملی و کار در تهران ، هنوز در زمینه تجهیزات مشکل دارم. از طرف دیگر ، من دوست دارم با ورزشکارانی در سطح خودم رقابت کنم و احساس کنم رقبایی در کنار من هستند. این قطعاً پیشرفت من را افزایش خواهد داد.

سرانجام میرزا طیبی از مربی تشکر کرد و گفت: آقای محسن ربانی سخت برای من تلاش می کند و باید رکوردشکن را به او بدهم.

آخرین پیام

دکمه بازگشت به بالا