متناسب سازی حقوق بازنشستگان وارد مرحله اجرایی شده است

معاون سازمان برنامه:برنامه‌های عملیاتی استان‌ها، مبتنی بر مزیت‌های آمایش سرزمین تنظیم شود

مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه ای ضوابط و شیوه نامه های لازم برای اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان را ابلاغ و تصمیمات جدید و مطالبات پرداختی را صادر می کند. فورا

به گزارش میجیک و به نقل از مرکز روابط عمومی امور بین الملل و مدیریت دانش سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه این سازمان آمده است: با توجه به اهمیت معیشت بازنشستگان عزیز و اولویت اجرای طرح قانون تناسب حقوق بازنشستگان برای دولت و برنامه ها و سازمان بودجه کشور با صدور رای و پرداخت مطالبات مستمری بگیران اجرای سریع این قانون را تسریع خواهد کرد.

در ادامه اطلاعیه روابط عمومی برنامه و تشکیلات بودجه کشور آمده است: برای اجرای قانون ابتدا با وضع ضوابط و رویه های لازم و تامین منابع مالی لازم برای اجرای قانون. سال 40 درصد تناسب حقوق بازنشستگان با کارگران ثانیاً با پیش بینی منابع مالی مورد نیاز در لایحه بودجه 1404 برای اجرای فاز دوم تناسب به میزان 30 درصد بخشی دیگر از مراحل قانونی را طی می کند. ثالثاً با صدور دستور جدید از سوی صندوق بازنشستگی مطالبات پرداختی آغاز خواهد شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: دولت چهاردهم علیرغم اینکه مسیر اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان آسان نیست و با پیچیدگی های قانونی و فنی مواجه شده است تمام تلاش خود را در تعامل با سایر قوای کشور سرعت قابل توجهی در اجرای قانون ایجاد کرده و پاسخ مناسبی به انتظارات بازنشستگان بدهند.

مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه از آغاز انتشار هرچه سریعتر تصمیمات قانونی جدید بازنشستگان در صندوق بازنشستگی خبر داد و گفت: انتظار می رود چرا که منابع لازم و سازوکار عملیاتی لازم را فراهم می کند. به زودی و پس از صدور احکام جدید در دستگاه اجرایی پرداخت مستمری بازنشستگان باید براساس ضوابط جدید انجام شود.

روابط عمومی برنامه کشوری و سازمان بودجه در پایان این اطلاعیه از صبر و شکیبایی و مشارکت بازنشستگان عزیز در اجرای قانون تناسب حقوق بازنشستگان قدردانی کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا