۳۵۰ درصد رشد تولیدات غذایی مدیون تحقیقات است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رشد تولید

۳۵۰ درصد رشد تولیدات غذایی مدیون تحقیقات است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین امروز سه شنبه 24 آنلاین 1403 اولین همایش بین المللی و هشتمین گرامیداشت ملی روز جهانی زنان روستایی و عشایری در محل سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.tat) برگزار شد. سید مجتبی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در این همایش گفت: نقش زنان روستایی و عشایری همانند مردان شده است.

وی افزود: اگر اکنون میزان تولیدات کشاورزی از 25 میلیون تن اوایل انقلاب به 133 میلیون تن رسیده است این رشد 400 درصدی ناشی از فعالیت های تحقیقاتی است.

وی افزود: تحقیقات نشان می دهد که 350 درصد این رشد به دلیل فعالیت های آموزشی و علمی و 50 درصد به دلیل افزایش کشت است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اگر نقش زنان روستایی و عشایری جدی گرفته شود امروز شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها نخواهیم بود زیرا زنان روستایی تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه هستند.

وی بیان کرد: در اوایل انقلاب ترکیب جمعیت ایران 74 درصد روستایی و 26 درصد شهری بود اما اکنون این تعادل به 76 درصد شهری و 24 درصد روستایی تغییر کرده است.

خیام نکویی با تاکید بر شناخت توانمندی زنان روستایی و عشایر گفت: زنان روستایی ما را به سوی زندگی سالم سوق می دهند و در واقع پویایی زندگی روستایی با نقش آفرینی زنان محقق می شود. علاوه بر این توسعه روستایی باید فرهنگ غالب در همه نهادها باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به یکی از ضعف های قانونی در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: اگر کشاورزی به عنوان یک حرفه حقوقی در کشور مورد توجه قرار گیرد بخشی از چالش هایی که وجود دارد برطرف می شود و مشارکت زنان را محقق خواهیم کرد. در اقتصاد روستایی بیشتر

این مقام دولتی در پایان سخنان خود با اشاره به شعار اولین همایش بین المللی و هشتمین آیین ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری گفت: روستاها می توانند با کمک جامعه به سمت توسعه پایدار حرکت کنند. زنان روستایی و عشایری از این رو شعار این همایش «توانمندسازی زنان توسعه پایدار» تعیین شد.

دکمه بازگشت به بالا