رئیس جمهور: همه مدیران آستین خود را بالا بزنند

رئیس جمهور

رئیس‌جمهور: همه مدیران آستین خود را بالا بزنند

مسعود بیزیکیان گفت: تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر نگرش و عملکرد مدیران مدارس است و با پشت میز نشینی محقق نمی شود همه مدیران باید آستین ها را بالا بزنند.

به گزارش میجیک پس از رویکرد و نگاه ویژه رئیس جمهور نسبت به تحقق عدالت آموزشی در کشور به عنوان یکی از اولویت های دولت چهاردهم اولین جلسه طرح ویژه «محرومیت از فضاهای آموزشی» با حضور برگزار شد. از مسعود بیزیکیان و مسئولان آموزش و پرورش.

در این جلسه پس از استماع گزارش تفصیلی وزیر آموزش و پرورش از آخرین وضعیت اماکن آموزشی به ویژه در مناطقی که امکان پذیر نیست و همچنین سیستم سیاستگذاری برای مدیریت مدارس کانکس مدارس سنگی مدارس با تراکم. بیش از 35 نفر مناطقی با میانگین فضای آموزشی کمتر از 3 متر و پروژه های نیمه تمام و مدارس در حال ساخت محرومیت از فضای آموزشی نیازمند تغییر رویکرد و عملکرد مدیر است و گفت: معتقدیم که آینده کشور را مدارس رقم می زنند اگر بتوانیم فضای آموزشی مناسب برای همه دانش آموزان در نقاط دوردست کشور ایجاد کنیم و همچنین شیوه منسوخ آموزش را تغییر دهیم عدالت آموزشی را محقق کنیم و دنیای خود را غنی کنیم. . و از این پس نیز آینده کشور را تضمین خواهیم کرد.

دکتری با تکیه بر 4 اصل عدالت روابط بین دستگاهی مشارکت مردمی و فناوری مناسب بر لزوم ایجاد ساختارهای استانی شهرستانی شهری و ادارات برای تحقق این طرح تاکید کرد: در معاونت روابط بین دستگاهی با استفاده از ظرفیت مسئولان استانی روحانیون جمعه شوراهای شهر شهرداری ها و حتی مدیران مدارس و معلمان در این زمینه بسیار موثر و مهم است دولت استاندار را مجبور به حمایت از این طرح و جمع آوری ظرفیت و مسئولان استانی و. مدیران حوزه آموزشی باید مسئولیت خود را برای رسیدگی به این حوزه داشته باشند.

رئیس جمهور در ادامه استفاده بهینه از مشارکت مردمی همراه با کمک نهادهای حمایتی از جمله بسیج سازندگی یاسان برکت یااسان علوی و سایر دستگاه ها را از دیگر راهکارهای موثر برای تحقق این طرح برشمرد و افزود: استفاده از کمک های مردمی و مردمی مشارکت علاوه بر این برای تسریع پیشرفت کارها باعث تقویت سرمایه اجتماعی برای نظام و کشور می شود زیرا جامعه خود را در توسعه کشور سهیم می داند.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم انجام «مسئولیت اجتماعی» دستگاه های مختلف اجرایی شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی و انبوه سازان برای تامین مالی این طرح تاکید کرد و گفت: نظارت روزانه بر اجرای طرح با هدف بررسی میزان هماهنگی ها. . از بدنه و پیشرفت کار بر اساس برنامه زمانبندی حداکثر یک ساله سایر الزامات اجرای این طرح.

وی همچنین با بیان اینکه مشروط شدن اجرای طرح به تامین بودجه و اعتبارات دولتی نتیجه نمی دهد و به نتیجه نمی رسد تاکید کرد: تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر در نگرش و عملکرد مدیران است و نمی شود. با پشت میز نشینی محقق شود همه مدیران باید آستین ها را بالا بزنند همچنین از ساخت مدرسه برای دانش آموزان در مناطق محروم ابایی نداریم و اگر چنین نگاهی در مدیران ما نهادینه شود اتفاقات بزرگی رخ خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا