زنان در ایجاد امت اسلامی پیشرو هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

زنان در ایجاد امت اسلامی پیشرو هستند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان عاصمه قاسمی مشاور دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در همایش نقش زنان در صمیمیت و تعامل که در شهرستان خاش برگزار شد سخنرانی کرد. شعبه ضمن احوالپرسی میلاد پیامبر اکرم و هفته وحدت: در این روز مفتخریم که دینی فراتر از جنسیت داریم و زن و مرد را مساوی و دارای تقوا و ایمان است.

وی با بیان اینکه با آمدن اسلام و بعثت پیامبر(ص) زنان در جامعه وضعیت بدی داشتند اظهار داشت: در زمان پیامبر گرامی اسلام به زن به عنوان کالا نگاه می شد و دختر یکسان بود. زنده به گور می شود اما اسلام به زن کرامت پاکی و رهایی می دهد. پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به زن احترام فراوان می فرمود و ارزش و جایگاه واقعی زن را زنده می کرد.

مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر هویت قرآنی و اسلامی برای زنان تاکید و تقویت کردند. اگر امروز شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر زنان در کشور و موفقیت در عرصه های مختلف اجتماعی هستیم مرهون تلاش زنان و حمایت دستگاه ها ساختارها و نهادها است.

قاسمی با بیان اینکه امروز دنیا در حوزه زنان با آسیب ها و بحران های جدی مواجه است تاکید کرد: ما باید الگویی از هویت زن مسلمان را به همه دنیا نشان دهیم که کرامت انسانی را ساطع می کند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: انقلاب ما به فرموده مقام معظم رهبری مستلزم تشکیل امت منسجم مسلمان است و برای تشکیل این امت باید تربیت کنیم تا تمدن سازی کنیم و فرزندانی را تربیت کنیم که امت را بساز و زنان بازیگران اصلی این عرصه هستند. زنان در ایجاد امت اسلامی پیشرو هستند همچنان که زنانی مانند حضرت خدیجه (س) از ابتدای اسلام در ایجاد امت پیامبر مؤثر بودند.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه زنان مسلمان باید الگوی همه زنان جهان باشند گفت: دنیا در مسائل زنان و خانواده راه خود را گم کرده است و زنان مسلمان می توانند در این امر پیشرو باشند. زمینه

وی افزود: یکی از ابعاد وحدت و تقرب تاکید و تمرکز بر ظاهر انسانی زن در قرآن و ارائه الگوی هویت زن مسلمان در جامعه اسلامی است. جایگاه زن در جهان برای ایجاد تمدن اسلامی و پیشگیری و غلبه بر انحرافات و آسیب ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دکمه بازگشت به بالا