حمایت از زنان عشایری و روستایی، کلید پایداری امنیت غذایی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

حمایت از زنان عشایری و روستایی، کلید پایداری امنیت غذایی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، سید جمتابی خیام نکویی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در صد و چهل و هفتمین جلسه مجمع نمایندگان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «مهمترین و وظیفه اصلی زنان نقش مادر و همسر به عنوان یک موضوع اساسی است و آنها را مهم می نامند.» وی گفت: نقش مادران زن در جامعه باید در برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد و از زنان حمایت شود. .

رئیس سازمان تات همچنین به اهمیت نقش زنان به ویژه زنان روستایی و عشایری در دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود 11 میلیون زن روستایی و عشایری در کشور وجود دارد که تحت حمایت این تات هستند. سازمان. زنان برای حفظ و نجات جمعیت روستایی و همچنین ترویج تولید پایدار مواد غذایی نقش مهمی دارد.

او بر توانمندسازی زنان روستایی به عنوان کلید دستیابی به امنیت غذایی پایدار تاکید کرد. وی راهبرد وزارت جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم را بیان کرد و گفت: در صورت حمایت از زنان و دختران در روستاها حضور آنان می تواند مردان را در منطقه نگه دارد و در نتیجه ثبات تولید و تولید را به دنبال خواهد داشت. عدم وابستگی به کشورهای خارجی و افزایش امنیت آنها غذا خواهد شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر افزایش دانش و آگاهی کشاورزان در حوزه کشاورزی به ویژه بانوانی که امروزه نقش محوری در این زمینه دارند تاکید کرد و گفت: امروزه تعداد زنان روستایی در روستاها و سکونتگاه های عشایری بیشتر شده است. سازمان های تات با برنامه ریزی لازم است از ظرفیت تولید این زنان برای تامین امنیت غذایی پایدار بهره برد.

وی همچنین مشکلات پیش روی زنان روستایی و عشایری را در زمینه فروش محصولات و اخذ مجوز از وزارت بهداشت بیان کرد و اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه ها و همایش های حمایتی توسط وزارت جهاد کشاورزی می تواند به رفع چالش ها و جذب مجوزهای لازم کمک کند. .

خیام نکویی با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه و وزیر جهادکشاورزی بر برگزاری هر چه بیشتر همایش بین المللی زنان روستایی و عشایری کشور گفت: برگزاری جشنواره بین المللی بانوان روستایی و عشایری. رویدادها می توانند به کسب و کار خانگی و کسب و کارهای کوچک در روستا کمک کنند و چرخه اقتصادی را تثبیت کنند و از مهاجرت ساکنان جلوگیری کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به لزوم بسته فنی و ویژه در اجرای مفاد قانون برنامه هفتم توسعه که در جلسه شورای معاونین سازمان تات منصوب شد، گفت: بر اساس در برنامه هفتم توسعه، وظایف سازمان تات به وضوح مشخص شده و سیاستی که قرار است ابلاغ شود.

دکمه بازگشت به بالا