سازنده تایوانی منکر تولید پیجرهای انفجاری شد

شرکت فناوری تایوانی “گلد آپولو” تولید حصاری که روز سه شنبه در لبنان منفجر شد را تکذیب کرد.

به گزارش میجیک، پس از اینکه مشخص شد هزاران بمب در یک عملیات تروریستی در لبنان با نام تجاری یک شرکت تایوانی تولید شده است، صنعت فناوری تایوان به طور تصادفی به سیاست خاورمیانه کشیده شد.

شرکت تایوانی “گلد آپولو” روز چهارشنبه تولید مدل حصار IR 924 را تکذیب کرد که بسیاری با هم در لبنان منفجر شدند. این شرکت ادعا می کند که این حصار توسط یک شرکت اروپایی به نام BAC تحت یک قرارداد مجوز تولید می شود و Gold Apollo تنها مجوز علامت تجاری را صادر می کند و هیچ مشارکتی در تولید این محصول ندارد.

وزارت اقتصاد تایوان نیز اعلام کرد که هیچ سندی برای صادرات مستقیم این دستگاه به لبنان وجود ندارد و حصار پس از تولید دستکاری شده است.

روزنامه نیویورک تایمز و خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی گزارش دادند که مقامات رژیم صهیونیستی از مواد منفجره کوچک روی حصار استفاده کردند.

تحلیلگران در تایوان ابراز تردید کردند که دولت تایوان یا شرکت گلد آپولو عمدا در حمله ای که منجر به کشته شدن چندین نفر و زخمی شدن بیش از 2700 نفر شد، دست داشته باشد. با این حال، این حادثه توجه ناخواسته ای را به تایوان و صنعت فناوری آن جلب کرد که سهم عمده ای در تولید نیمه هادی در جهان دارد.

به گزارش الجزیره، تایوان از آغاز جنگ غزه تاکنون در مورد تعداد شهدای فلسطینی سکوت کرده اما عملیات طوفان الاقصی را محکوم کرده است. تایوان با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد زیرا این رژیم تایپه را به رسمیت نمی شناسد. با این حال، هر دو روابط نزدیکی با آمریکا دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا