کاهش تعرفه‌های خودروهای برقی چین

خودرو | خودروهای

به گفته منابع آگاه، اتحادیه اروپا آخرین تعرفه های پیشنهادی خود بر تسلا و سایر خودروهای الکتریکی وارداتی از چین را پس از بررسی پیشنهاد این شرکت کاهش خواهد داد.

به گزارش میجیک، این منبع اعلام کرد که نرخ تعرفه پیشنهادی تسلا از 9 درصد به 7.8 درصد کاهش می یابد. برای BYD، تغییری در نرخ 17٪ وجود ندارد. برای جیلی، نرخ جدید 18.8 درصد از 19.3 درصد قبل خواهد بود. این منبع گفت که حداکثر نرخ 35.3 درصد برای Ciac و سایر شرکت هایی که با تحقیقات اتحادیه اروپا همکاری نمی کنند اعمال خواهد شد. این نرخ بالاتر از نرخ استاندارد 10 درصدی اتحادیه اروپا در واردات خودرو است.

این مالیات، در صورت تصویب توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به مدت پنج سال از تاریخ تصویب اعمال خواهد شد، به این معنی که مصرف کنندگان اروپایی ممکن است شاهد افزایش هزینه خودروهای برقی چینی باشند.

ماه گذشته، اتحادیه اروپا یک پیشنهاد اولیه برای عوارض نهایی و تعرفه جداگانه 9 درصدی برای خودروهای برقی تسلا تعیین کرد، که کاهش شدیدی نسبت به تعرفه بالاتر اعمال شده برای همه شرکت‌های شریک است که در حال حاضر 20.7 درصد تعیین شده است. این تعرفه ها برای برخی از تولیدکنندگان چینی مانند چری، گریت وال موتور و نیو و برخی سرمایه گذاری های مشترک بین شرکت های چینی و خودروسازان اتحادیه اروپا اعمال می شود.

رویترز گزارش داد که به چین و شرکت های تحت تاثیر 10 روز مهلت داده شد تا نظرات خود را ارائه کنند که کمیسیون در هنگام تعیین تعرفه های اصلاح شده آن را در نظر گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا