تشکیل، تحکیم، تقویت و تعالی خانواده مطالبه امروز زنان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خانواده

تشکیل، تحکیم، تقویت و تعالی خانواده مطالبه امروز زنان است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مینو اصلانی رئیس اتاق فکر زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار آنلاین به طور خاص اولویت های معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت چهاردهم گفت: گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه زن و خانواده یکی از غنی ترین، قوی ترین و قابل دفاع ترین گفتمان هاست. بسیار بحث های جاری در مورد زنان در خانواده. امیدوارم خانم بهروز آذر بتواند در چارچوب خواسته مقام معظم رهبری و در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی قدم بردارد.

وی ادامه داد: نظام حقوق زن در اسلام قرار است نظام جامعی باشد. جامع و مترقی است ما باید بتوانیم این سیستم جامع را بهینه کنیم و در واقع بتوانیم این گفتمان مترقی را به دنیا معرفی کنیم.

اصلانی گفت: با توجه به حقارت زنان در فرهنگ منحط غرب و نه تنها تحقیر بلکه تخریب هویت و نابودی انسانیت در جهان غرب و نتیجه آن نابودی خانواده است.

وی افزود: باید درک کنیم که نسخه غربی هرگز راهگشا نبوده و کنوانسیون های غربی در مورد زنان، خانواده و کودکان همه بر اساس تحقیر و تحقیر است و در واقع هویت و انسانیت زن و خانواده را از بین می برد. لذا امیدوارم امور بانوان در ریاست جمهوری به عظمت گفتمان انقلاب اسلامی پیش برود.

وی تصریح کرد: اکنون نظریه مدل سوم را در اتاق فکر بانوان بررسی کرده ایم و بر اساس مدل سوم می توانیم نتایج بسیار خوبی بگیریم. ضمناً این مطالب را در قالب تحقیقات علمی شناسایی کرده و آماده ارائه به معاونت رئیس جمهور هستیم. کمک به بالا بردن این گفتمان که جهان قطعا به آن نیاز دارد.

اصلانی بیان کرد: در اتاق فکر زنان چندین بار با نمایندگانی از کشورهای چهار گوشه دنیا موضوع انقلاب اسلامی را مطرح کردیم و این موضوع را حلقه مفقوده نظام اجتماعی و این موضوع می دانستند. و چگونه می توان جایگاه زن، کرامت زن و کرامت و شخصیت زنانی را که حلقه مفقوده جامعه خود در عرصه زنان در جهان به شمار می رود، دید. به ویژه شهید رئیسی در آخرین نشستی که در سازمان ملل برگزار شد، موضوع و طرح بسیار مهم تعهد جهانی به جنبش خانواده را مطرح کرد.

وی افزود: انشالله سرکار خانم بهروز آذر و همکارانش در موضوع تعهد جهانی به نهضت خانواده همانطور که به صورت رسمی از سوی جمهوری اسلامی مطرح شده است کار خواهند کرد. این سند نیز در دولت سیزدهم تدوین و اجرا شد و امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد که جمهوری اسلامی باید رهبر اجماع بین‌المللی در نهضت التزام به خانواده باشد.

وی ادامه داد: اتاق فکر مطالعات تجربی زنان، خانواده و جمعیت در دانشگاه امام حسین(ع) تشکیل شده است در این اتاق فکر به صورت بنیادی بر روی نظریه مدل سوم کار کرده ایم. در راستای نظریه الگوی سوم تبیین شده توسط مقام معظم رهبری، در مرحله برگزاری کرسی نظری هستیم که زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود. امیدوارم بتوان این نظریه را به عنوان یک نظریه بسیار محکم و مورد نیاز جامعه امروزی تبیین کرد.

رئیس اتاق فکر زنان و خانواده دانشگاه امام حسین(ع) افزود: همانطور که حضرت آقا در سومین جلسه تفکر راهبردی در مسائل زنان و خانواده فرمودند: «مسائل زنان بالاتر از مسائل کشور است. به نظر می رسد اولویت معاونت زن می تواند موضوع مهمی مانند قانون جوانان جمعیت باشد. پیش بینی می شود تمامی طرح ها و پروژه های کشور بر اساس سند پیوست فرهنگی انجام شود تا دولت خانواده محور باشد. در واقع چهار مرحله تشکیل، حمایت، تحکیم و اصلاح خانواده از مسائل و درخواست های مهم بانوان و خانواده است که انشاالله در دستور کار خانم بهروز آذر قرار خواهد گرفت.

اصلانی در پایان گفت: امیدوارم خداوند متعال برای سرکار خانم بهروز آذر و همکاران ایشان در دفتر ریاست جمهوری توفیق بیشتری داشته باشد، امیدوارم در جهت تقویت جایگاه بانوان گام های بلندی بردارند.

دکمه بازگشت به بالا