نفت برنت به مرز ۷۰ دلار نزدیک شد

نفت برنت به مرز ۷۰ دلار نزدیک شد

قیمت نفت در معاملات آسیایی روز سه شنبه کاهش یافت زیرا تقاضای ضعیف چین بر اختلالات عرضه در ایالات متحده غلبه کرد.

به گزارش میجیک، قیمت نفت برنت با 32 سنت معادل 0.45 درصد کاهش به 71 دلار و 51 سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت با 38 سنت یا 0.55 درصد کاهش به قیمت 68 دلار و 33 سنت در هر بشکه معامله شد. هر دو شاخص در روز دوشنبه حدود یک درصد افزایش یافتند.

با نزدیک شدن طوفان استوایی فرانسین به خلیج مکزیک، گارد ساحلی ایالات متحده دستور توقف کلیه عملیات در براونزویل و سایر بنادر تگزاس را در بعدازظهر دوشنبه صادر کرد. بندر کورپوس کریستی همچنان با محدودیت باز است. مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرد که انتظار می رود این طوفان استوایی در چند روز آینده قدرت بیشتری پیدا کند و تا دوشنبه شب یا صبح سه شنبه به یک طوفان تبدیل شود.

غول انرژی ExxonMobil اعلام کرد که تولید در سکوی تولید فراساحل هوور را متوقف کرده و شل نیز حفاری در دو سکو را متوقف کرده است. شورون از آن زمان تولید نفت و گاز را در دو سکوی تولید فراساحل متوقف کرده است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کردند که تولید حداقل 125000 بشکه در روز در خطر اختلال قرار دارد، با این حال نشانه هایی از تضعیف تقاضای جهانی و انتظارات برای مازاد عرضه بر بازار نفت فشار می آورد.

داده‌های اقتصادی چین در روز دوشنبه نشان داد که تورم مصرف‌کننده در این کشور در ماه اوت به سریع‌ترین رشد در نیم سال گذشته رسید، اما تقاضای داخلی شکننده بود و تورم منفی قیمت تولیدکننده عمیق‌تر شد. اگرچه صادرات چین در ماه اوت با بالاترین سرعت خود در یک سال و نیم اخیر افزایش یافت، داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که واردات در میان تقاضای داخلی ناامیدکننده است.

به گفته وارن پترسون، مدیر استراتژی کالا در ING، داده های تجاری چین کمکی به بازار نفت نکرد و تنها نگرانی ها در مورد تقاضای ضعیف را که مدتی است در بازار وجود داشته است، تقویت کرد. آخرین داده ها حاکی از کاهش دوباره واردات نفت در ماه جاری است که کاهش واردات نفت از ابتدای سال را به بیش از سه درصد رساند.

بازارها منتظر گزارش ماهانه اوپک در روز سه شنبه هستند. اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده همچنین گزارش چشم انداز انرژی کوتاه مدت خود را منتشر خواهد کرد که دارای پیش بینی هایی برای بازار جهانی و تولید نفت ایالات متحده است.

شرکت های بازرگانی جهانی هانوفر و ترافیگورا در کنفرانس APPEC پیش بینی کردند که به دلیل کاهش تقاضای چین و مازاد عرضه جهانی، قیمت نفت می تواند بین 60 تا 70 دلار در هر بشکه برسد.

برخی ناظران بازار می گویند قیمت پایین نفت می تواند فرصتی را برای چین فراهم کند تا ذخایر نفت خود را افزایش دهد. با این حال، رشد 0.5 درصدی واردات سبک چین، همچنین کمتر از حد انتظار، نشان می دهد که مصرف کنندگان چینی بسیار محتاط هستند و تمایلی به هزینه کردن ندارند.

در این بین، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سفری رسمی به عربستان سعودی با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و درباره بسیاری از موضوعات از جمله صنعت انرژی گفت وگو کرد.

بر اساس گزارش رویترز، مورگان استنلی پیش بینی خود از قیمت نفت برنت در سه ماهه آینده را با اشاره به دوره ای از تقاضای ضعیف اصلاح کرد. این بانک اکنون انتظار دارد قیمت نفت برنت در سه ماهه چهارم سال 2024 به 75 دلار در هر بشکه برسد که 5 دلار کمتر از تخمین قبلی است. مورگان استنلی پیش از این پیش بینی کرده بود که نفت برنت در سه ماهه اول سال 2025 به 78 دلار برسد و سپس به تدریج در سه ماهه چهارم به 75 دلار کاهش یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا