چرا بنگاه‌ها به دنبال کارگر ماهر هستند؟

به گفته کارشناسان، تبدیل نیروی کار ساده به نیروی کار ماهر برای کارفرمایان مفید است زیرا باعث افزایش بهره وری و کیفیت تولید، کاهش حوادث کار و افزایش سطح مهارت نیروی کار در شرکت می شود.

به گزارش میجیک، با توجه به افزایش روزافزون فارغ التحصیلان و تعداد فارغ التحصیلانی که بیکار هستند و رشته دانشگاهی را با نیازهای بازار کار برآورده نمی کنند، اهمیت آموزش های مهارتی و بهره مندی از آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر احساس می شود. . ; در چنین شرایطی درک فضای واقعی کسب و کار و ارتقای سطح مهارت افراد برای ورود به بازار کار موثر است.

بر اساس اعلام سازمان آموزش فنی و حرفه ای تا پایان سال 1500 مرکز مجاور و بین کارگاهی ایجاد می شود.یکی از راه های شناخت محیط واقعی کسب و کار، ایجاد و توسعه مراکز آموزشی نزدیک و بین کارگاهی است که در صورت اعتقاد کارشناسان بازار کار، تأثیر بسزایی در ارتقای توان فنی و توانایی کاری افراد در رشته های مختلف صنعتی دارد. . که توسعه و ایجاد این مرکز همراه با شرکت ها و صنایع، علاوه بر رونق بخش تولید، امکان افزایش سطح مهارت کارگران و کارکنان واحد اقتصادی را می دهد.
در همین رابطه مهرداد عظیمی – معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با میجیک هدف از ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای در جوار کارگاه ها و بین کارگاه ها را افزایش مهارت، کاهش هزینه های تولید و ایجاد عنوان کرد. . استفاده از امکانات آموزشی بهینه برای کارکنان به حفاظت از نیروی کار و آموزش نیروی کار ماهر و نیمه ماهر اشاره دارد.

چرا شرکت ها به دنبال نیروهای ماهر هستند؟

وی گفت: از طریق مرکز، سطح مهارت کارکنان و نیروی کار تقویت و به روز می شود و بهره وری شرکت افزایش می یابد و کارگران از نزدیک محیط کار را درک می کنند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در عین حال از راه اندازی 1500 مرکز کارگاهی و بین کارگاهی تا پایان سال خبر داد و گفت: یکی از حوزه هایی که مفتخر به نقض تحریم ها می شود، صنعت کشور است. و راه اندازی این مرکز در راستای ایجاد ارتباط بین آموزش و صنعت وجود دارد.
عظیمی با بیان اینکه ظرفیت مراکز آموزشی مجاور و بین کارگاهی امسال 50 درصد افزایش می یابد، اظهار داشت: در حال حاضر سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیش از 4800 کارگاه آموزشی دارد و بخشی از ظرفیت آموزشی را همراه با دولت ایجاد کرده است. صنعت تا آموزش و پرورش به خط تولید نزدیک شود.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 3500 مرکز مجاور و بین کارگاهی در کشور ایجاد شده است که نقش موثری در توسعه مهارت آموزی و تامین نیروی ماهر مورد نیاز صنعت دارند.بر اساس آخرین آمار، بیش از 3500 مرکز محله ای و بین کارگاهی در کشور ایجاد شده است که نقش موثری در گسترش آموزش های فنی و حرفه ای و تامین نیروی ماهر مورد نیاز صنعت و آموزش و تقویت سرمایه انسانی دارند.
بر اساس ماده 110 قانون کار، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است در شرایطی برای مراکز محله ای و بین کارگاهی برای بنگاه های اقتصادی مجوز صادر کند. بر اساس این ماده قانونی، واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی برای مشارکت در آموزش نیروهای ماهر و نیمه ماهر باید در خصوص ایجاد مراکز آموزشی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری کنند. در کنار یا بین کارگاه ها انجام دهید
به گزارش میجیک، تبدیل ساده کارگران به نیروی کار ماهر همیشه برای کارفرمایان مفید است زیرا باعث افزایش بهره وری، کیفیت تولید، کاهش حوادث کار و افزایش سطح مهارت نیروی کار می شود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا