پاداش مدال طلای المپیک برای ناهید کیانی/ حذف کامل موضوع تعلیق ورزش ایران

المپیک | تعلیق

کمیته ملی المپیک از اهدای مدال طلا به ناهید کیانی خبر داد.

به گزارش میجیک، جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در حال برگزاری است. مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: سی و نهمین جلسه شورای اجرایی برگزار شد و رئیس کمیته ملی المپیک گزارشی از المپیک ارائه کرد. نتیجه را می دانید و ما بعد از المپیک لندن دومین نتیجه برتر تاریخ المپیک را گرفتیم. ما 12 مدال گرفتیم و مدال نقره ما می تواند تبدیل به طلا شود و می توانیم تاریخ سازی کنیم.

وی ادامه داد: اولین های زیادی داریم. تکواندو بهترین رشته است و کشتی نیز مدال های خوبی کسب کرد و هشت مدال کسب کرد. چهار تکواندوکار مدال گرفتند که بی نظیر است و تا به حال چنین اتفاقی را در المپیک لندن تجربه نکرده بودیم، سه تا چهار مدال بعد از حدود هفت سال جایگزین شد. اما در پاریس همه مدال ها را آنجا گرفتیم. نتایج به ورزش ایران امیدوار می‌شود که به غیر از کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری، سایر رشته‌ها مانند شمشیربازی، تیراندازی، صخره‌نوردی و ژیمناستیک می‌توانند مدال‌آور شوند. هر دو رشته برای اولین بار به فینال رسیدند و هیات اجرایی جایزه را در نظر گرفت. برای مهدی الفتی و رضا علیپور پاداش و تجهیزات در نظر گرفتیم.

جایزه طلا برای ناهید کیانی

وی درباره ناهید کیانی گفت: مدال نقره برابر با طلا محسوب می شود و دولت نیز این جایگاه را در نظر می گیرد و کمیته ملی المپیک نیز این موضوع را مد نظر قرار می دهد و به عنوان طلا پاداش می گیرد. در جلسه امروز از حسین رضازاده مشاور رئیس کمیته ملی المپیک نیز تجلیل شد. همچنین پیشنهاد کمیته المپیک برای دستمزد ورزشکارانی که به این شاخص رسیده اند از 25 میلیون تا 125 میلیون بوده است تا بتوانیم جایگاه خود را در بازی های آسیایی ناگویا برگردانیم. کمیته برگزاری بازی های آسیایی ناگویا و المپیک لس آنجلس را راه اندازی کردیم. تلاش می کنیم در قالب استعدادیابی ورزشکارانی را از سطح استان شناسایی کنیم تا در بازی های آسیایی و المپیک آینده جایگاه بهتری داشته باشند.

به میرزازاده به خاطر شجاعتش احترام بگذارید

وی افزود: میرزازاده در رشته پهلوانی در قالب منشور المپیک کارهای بزرگی در کشتی انجام داده و مقرر شد از او تقدیر شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره عملکرد فدراسیون در المپیک گفت: عملکرد این رشته را به عالی، خوب، راضی کننده و دور از انتظار دسته بندی کردیم. رشته های عالی او تکواندو و کشتی است. ژیمناستیک، صخره نوردی و شنا و شمشیربازی تیمی خوب است و قایقرانی، تیراندازی با کمان، سابر انفرادی، دوچرخه سواری و تنیس نیز به خوبی انجام می شود. تیروکمان مبینا فلاح در چند رشته از رتبه 49 به 28 رسید، با مدال فاصله داریم. او چندین پیروزی در تنیس روی میز و شمشیربازی دارد. در دوچرخه سواری زودتر به خط پایان نرسید.

هاشمی در خصوص عملکرد این رشته در المپیک پاریس گفت: وضعیت قایقرانی نسبت به قبل تغییر کرده و پیشرفت هایی وجود دارد. مبینا فلاح در تیراندازی با کمان از رتبه 49 به 28 رسید. مدال نگرفتند اما بردند. شاید به دوچرخه سواری حمله می کنند و انتقاد می کنند، عیبی ندارد اما 12 سال به خط پایان نرسیدم و البته این اتفاق افتاد و من 4 ساعت و نیم مسیر را با ماشین طی کردم.

تیراندازی و وزنه برداری دور از انتظار بود

وی افزود: در رشته های ژیمناستیک، تیراندازی و شمشیربازی به مدال امیدواریم. دو و میدانی و شنا متوسط ​​هستند و می توانند بهتر باشند. شما وضعیت مدیریت را می دانید و آنها مسئول هستند. اگر به دنبال نتیجه هستیم، از وزارت ورزش انتظار داریم که انتخابات در موعد مقرر برگزار شود. تیراندازی و وزنه برداری دور از انتظار بود و نشان می دهد که اگر خوب کار نکنند در رده های پایین تر قرار خواهند گرفت.

وی از انتخاب ناظر بازی های زمستانی خبر داد و گفت: آقای پاکدل به عنوان سرپرست انتخاب شد و در کار با رئیس فدراسیون اسکی و تیم شرکت کرد. کاروان ایرانی 10 تا 15 نفر است.

وی از افتخار آفرینی دو رئیس فدراسیون خبر داد و تاکید کرد: از آقای سای و دبیر نیز تجلیل شد و رئیس کمیته ملی المپیک نیز به عنوان دو فدراسیون برتر این اختیار را به عهده گرفت.

وی افزود: قبل از المپیک مشکلاتی داشتیم که تاثیری در عملکرد ما نداشت.

هاشمی درباره جلسات روسای کمیته های ملی المپیک در پاریس گفت: در طول المپیک 16 تا 18 جلسه رسمی با روسای فدراسیون ها و کمیته های ملی المپیک آسیای میانه، عربستان، فرانسه و توماس باخ داشتیم. باخ در موارد متعددی از ایران تمجید کرد. وی گفت: بحث حضور زنان مهم شده و 28 درصد جمعیت ما را زنان تشکیل می دهند. او از تکواندو و کشتی نیز تجلیل می کند.

وی افزود: در مورد تعلیق مجوز ایران و باخ باید بگویم که این مشکل برطرف شده و روابط ایران با IOC بهتر شده و خبرهای خوبی از حمایت ما اعلام شده است. ما قبل از المپیک پاریس مرزهای زیادی اعم از سیاسی، امنیتی و اجتماعی داریم اما در ورزش آنطور که تصور می شود مرز نداریم. امیدوارم در بازی های آسیایی و المپیک پیش رو با افزایش بودجه بهتر جلوه کند. بعد از المپیک پرداختی به فدراسیون را تکمیل کردیم که پرداخت شد.

هاشمی درباره پرداخت به فدراسیون گفت: بعد از المپیک و از روز گذشته پرداختی به فدراسیون تکمیل و شروع شده است. در چارچوب طرح پیش می رویم. مسابقات جوانان و کشورهای اسلامی را هم قبل از بازی های آسیایی ناگویا در برنامه داریم. به دلیل مشکلات بودجه اعلام شده از سوی تایلند، مسابقات داخل سالن لغو شد.

وی افزود: بعد از بازی هانگژو هم رسانه ای و هم فینال را انجام دادیم و رسما گفتیم فدراسیونی با دو مدیریت وجود ندارد. ورزشکاران از طریق فدراسیون ما به عنوان نماینده ایران وارد المپیک می شوند تا از کار فدراسیون حمایت کنند و پاداش دهند. 88 میلیارد تومان به عنوان پاداش به 12 عزیزی که در المپیک آنلاین از پاریس مدال آور شدند، واریز کردیم. ما هم نمی توانیم توپ را پرتاب کنیم.

هاشمی در خصوص تیم فوتبال امید گفت: من در مورد فوتبال و همه ورزش های فوتبال اعلام می کنم که تمام مسئولیت بر عهده اوست. فدراسیون فوتبال باید تیم امید را ساماندهی کند. اگر نیاز به مشاوره داشته باشند در خدمتشان هستیم اگر نه مشکلی نیست. حق فوتبال ما کسب مدال است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک برای هماهنگی با وزارت ورزش برای رویداد پیش رو تغییر می کند؟ وی تاکید کرد: در این مورد بحثی وجود ندارد و ممکن است یکی از بحث های آینده باشد. تعامل خوبی بین آقای دنیا مالی و کمیته ملی المپیک خواهد بود. او مدیری است که می تواند امتحان بدهد و یک مدیر جامع است. اعضای هیأت اجرایی با او.

وی افزود: چون باید بحث المپیک و بازی های آسیایی را پیگیری کنیم، کیومرث هاشمی قبلا تمام اختیارات را به کمیته ملی المپیک داده بود و مسئولیت بر دوش ماست. اعضا توافق کردند که بالاترین ستاد بازی را تشکیل دهند و آقای ورلد مالی دارای یک ستاد مشترک با تمام اعضای اجرایی باشد. و نیازهای بودجه و تجهیزات را برآورده کند.

جواب اختلاف با علیرضا دبیر

هاشمی درباره عدم حضور در مراسم تجلیل از مدال آوران کشتی و مشکوک بودن به اختلاف با علیرضا دبیر گفت: دبیر تمام تلاش خود را کرد. در روستا نبود اما سه بار به هتل رفتیم. هر بار که وزن کشی می شود، بچه ها به روستا می آیند و با دکتر ملاقات می کنند. اتاق های کشتی در روستا تا آخرین روز که مردم در آستانه ورود بودند خالی ماند. قدردان زحمات شما و آقای سای هستیم. ثواب نخواست، ثواب خاصی به او دادند. می دانم که به ورزشکاران جایزه می دهند. در جلسه تداخل ایجاد شد، بنابراین من در مراسم شرکت نکردم و نتوانستم آقایان دبیر و دنیا مالی را ببینم. ما هیچ اختلاف نظری با منشی نداریم. ما با هم بودیم و حتی خیلی از بحران ها و مشکلات را با هم حل کردیم که حتی به رسانه ها هم نرسید. همدلی و اتحاد دارد.

وی در پایان گفت: از دولت قبل و وزارت امور خارجه قدردانی می کنیم. آنها همیشه با ما هستند. وزارت ورزش و مهندسان هاشمی، همکاران حوزه حراست، مجلس و برنامه های بودجه حمایت می کنند و همه برای رسیدن به این نتایج همکاری می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا