هشت میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند

فیبرنوری

هشت میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند

نماینده راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در حال حاضر پروژه فیبر نوری به پیشرفت 40 درصدی رسیده و هشت میلیون خانوار در همه کشورها تحت پوشش این فناوری قرار گرفته اند و بر اساس برنامه ریزی ها این تعداد به حداقل 14 میلیون نفر خواهد رسید. تا پایان سال.

به گزارش میجیک، مهدی روحانی نژاد – معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – درباره تفاوت اینترنت معمولی با فیبر نوری گفت: پاسخ: مهمترین چیزی که این فناوری را برای مردم متمایز می کند سرعت بالا است، الان مردم ADSL دارند. که حداکثر می تواند حدود 16 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهد.

وی افزود: اگر بخواهیم به سمت فناوری تلفن همراه مانند نسل چهارم برویم سرعت های 30 تا 40 مگابیت بر ثانیه ارائه می شود اما فیبر نوری تحول بسیار جدی در حوزه سرعت ایجاد می کند. امروزه شهرهای محافظت شده توسط این فناوری را با سرعت 1000 مگابیت ارائه کرده ایم و مردم می توانند تمام خدمات مورد نظر خود را از اینترنت در این بستر داشته باشند. علاوه بر این سرعت، فیبر نوری تاخیر کمی نیز دارد و کسانی که بازی های آنلاین یا خدمات پزشکی از راه دور انجام می دهند و عموما کسانی که نیاز به تاخیر کم دارند می توانند از فیبر نوری استفاده کنند.

روحانی نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر گستردگی فیبر نوری در کشورمان، گفت: اکنون این طرح به پیشرفت 40 درصدی رسیده و هشت میلیون خانوار در سراسر کشور تحت پوشش این فناوری قرار دارند و طبق برنامه ریزی انجام خواهد شد. . تکمیل شده در پایان سال این مبلغ باید حداقل 14 میلیون باشد. همچنین برنامه ریزی کرده ایم که این رقم را تا پایان سال به 20 میلیون افزایش دهیم. منظور از پوشش، ارائه خدمات بالقوه است و عزیزانی که تحت پوشش این سرویس هستند در صورت ارسال درخواست به اپراتور مربوطه، ظرف مدت یک ماه از این سرویس ارائه خواهند شد.

معاون راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در جلسه دیروز مقرر شد اپراتورها متعهد شوند قدم بعدی را بردارند. مرحله بعدی اتصال است، از این نظر، خانه یا کسب و کار به سرویس متصل می شود. در این راستا در حال برنامه ریزی و تقسیم کار بین اپراتورها هستیم تا تا پایان سال حداقل دو میلیون اتصال داشته باشیم و البته این مسئولیت قانونی بر عهده وزارت ارتباطات است.

وی ادامه داد: در واقع بر اساس برنامه هفتم توسعه مصوب مجلس، باید تا پایان این برنامه 20 میلیون ساختمان را به این فناوری متصل کنیم. سالیانه باید به طور متوسط ​​4 میلیون ساختمان وصل شود اما امسال چون برنامه دیر اعلام شد تعداد اتصالات دو میلیون است اما از سال های بعد به طور متوسط ​​باید 4 میلیون اتصال داشته باشیم.

وی در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: در این زمینه وزارت ارتباطات به اپراتورها مشوق هایی می دهد چرا که طبیعتا فیبر نوری هزینه بیشتری نسبت به ADSL دارد اما دولت به گونه ای دیگر برنامه ریزی کرده است. یعنی برای مردم تغییر قیمت را احساس نمی کنند. اپراتورها همچنین متعهد هستند که فقط هزینه راه اندازی مودم را در هر جایی که این سرویس درخواست می شود، دریافت کنند. البته در جلسه دیروز این اپراتور اعلام کرد که حاضر است مودم را به صورت اقساطی در اختیار مردم قرار دهد.

روحانی نژاد در پایان گفت: برعکس هزینه استفاده کمتر است بنابراین اگر امروز از تلفن همراه استفاده کنید هزینه هر گیگابایت حدود چهار هزار تومان است در حالی که در فیبر نوری حدود دو هزار تومان است. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا