سوخت وسایل نقلیه در اندونزی سبزتر می‌شود

سوخت وسایل نقلیه در اندونزی سبزتر می‌شود

اندونزی قصد دارد مصرف سوخت فسیلی را با مخلوط کردن روغن پالم با گازوئیل کاهش دهد.

به گزارش میجیک، وزارت کشاورزی اندونزی اعلام کرد که این کشور می خواهد ترکیب سوخت زیستی با پایه نخل با سوخت دیزل را تا 50 درصد افزایش دهد. ترکیب فعلی 35 درصد است و به B35 معروف است و اندونزی قصد دارد سال آینده آن را به B40 گسترش دهد. البته اگر آزمایشات روی قطارها، کشتی ها و ماشین آلات معدنی و کشاورزی در آذرماه انجام شود.

این وزارتخانه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد اندونزی، بزرگترین تولید کننده روغن پالم، قصد دارد مطالعات اقتصادی و فنی، انجام آزمایش های جاده ای و آماده سازی زیرساخت های لازم برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی را انجام دهد. این اقدام همچنین به این کشور آسیای جنوب شرقی کمک می کند تا کسری تجاری خود را کاهش دهد و درآمد کشاورزان را افزایش دهد.

طرح سوخت سبز اندونزی خطر کمبود روغن پالم را افزایش می دهد و می تواند قیمت ها را افزایش دهد و به کشورهایی مانند هند که حدود 60 درصد روغن خوراکی وارد می کند، آسیب می رساند. صادرات روغن پالم از اندونزی در سال 2023 سه درصد کاهش یافت و به 32.2 میلیون تن رسید.

مصرف داخلی در مجموع 23.2 میلیون تن و 10.7 میلیون تن برای تولید سوخت زیستی استفاده شده است. تولید امسال به دلیل درختان کهنسال و شرایط بد آب و هوایی بدون تغییر است.

وزارت کشاورزی اندونزی بدون اشاره به جزئیات، اعلام کرد که برای تضمین روغن پالم برای سوخت زیستی بدون ایجاد اختلال در استفاده از آن در مواد غذایی، صنایع محلی و صادرات تلاش خواهد کرد. دولت با شرکت های خصوصی برای توسعه زمین های تخریب شده برای کشت روغن نخل برای بخش انرژی کار می کند.

طرح‌هایی برای ترکیب مقادیر بالاتر سوخت‌های زیستی چالش‌هایی را برای سازندگان خودرو ایجاد می‌کند، زیرا موتورهای خودرو باید برای کار با سوخت‌های ترکیبی اصلاح شوند و هزینه‌ها را برای تولیدکنندگان افزایش دهند.

بسیاری از کشورها به کندی در ابتکارات سوخت سبز پیش می روند. هند که نزدیک به 90 درصد تقاضای نفت خود را وارد می کند، در حال حاضر حدود 16 درصد اتانول را با بنزین ترکیب می کند و قصد دارد تا سال 2026 این نسبت را به 20 درصد برساند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اندونزی پشت سر هدف قرار دارد، اما سیاست سوخت زیستی آن قوی تر از کشورهایی مانند برزیل است که به دنبال افزایش ترکیب اتانول از 27.5 درصد به 30 درصد هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا