هاشمی: تلاش می‌کنیم تا شاهد عدالت اطلاعاتی در کشور باشیم

هاشمی: تلاش می‌کنیم تا شاهد عدالت اطلاعاتی در کشور باشیم

وزیر پیشنهادی فناوری و ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موتور محرکه صنایع مختلف کشور از جمله کشاورزی، بهداشت، هوانوردی، خودروسازی، معدن و تقریبا تمامی صنایع مرتبط با این حوزه خواهد بود.

به گزارش میجیک، ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی فناوری و ارتباطات امروز در جلسه مجلس درباره برنامه های این وزارتخانه گفت: اکنون در حضور نمایندگان ملت می خواهم تعهد خود را تجدید کنم که به من قول بدهند. در تمام این سالی که برای بهبود وضعیت کشور و پیشرفت همه جانبه از هیچ کوششی در این راه و راهی که به سوی هدف متعالی حرکت می کند دریغ نمی کنم.

وی ادامه داد: بدون شک موفقیت در این امر جز لطف خداوند و حمایت دولت، مجلس و کلیه همکاران و نهادهای ذیربط، امکان همکاری و تعامل مهمی را فراهم خواهد کرد که بر اساس ایده رئیس جمهور محترم، جناب آقای مهندس در طول مدت فعالیت و خدمتی که در دانشگاه و مدیریت در قوای مجریه و قضاییه از استانی تا کشوری انجام داده اند، رویکرد و چشم انداز ایجاد اجماع و تفاهم برای گسترش ملی است. علاقه، و من بسیار در صف هستم. با ایده وحدت ملی معتقدم علم سرآغاز قدرت و قدرتی است که در یکدیگر وجود دارد، به همین دلیل معتقدم کسانی که در کشور علم و اندیشه دارند باید از این مشارکت به خوبی استفاده کنند، خداوند متعال. مایل است، منجر به حکمرانی کارآمد و آبرومندانه در تمامی عرصه های مدیریت و اجرای دولت خواهد شد.

هاشمی گفت: نماینده عزیز و وکیل محترم مردم اگر به دنبال حکمرانی قوی در فضای مجازی و رسیدن به جایگاه شایسته در دنیا هستیم راه حل رسیدن به مرز دانش است. بی شک یکی از وزارتخانه هایی که می تواند پیشرفت کشور را در این مسیر تضمین کند، وزارت ارتباطات و انفورماتیک است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشران صنایع مختلف کشور خواهد بود، این صنایع شامل کشاورزی، بهداشت، صنعت هوانوردی، خودروسازی، معدن و تقریباً تمامی صنایع مرتبط با این حوزه است. در حوزه بشریت بدون امکان استفاده از ظرفیت تأثیرگذاری در فضای مجازی و محیط پیرامونی امکان پذیر نخواهد بود، اما از جمله چالش هایی که در این حوزه باید مورد توجه جدی قرار گیرد، مشکلات انسجام حکمرانی است. فضای مجازی و دسترسی عادلانه به اینترنت پرسرعت سهم صادرات محصولات دانش بنیان و همچنین بحث‌های مرتبط با ریسک‌های سایبری، نقض حریم خصوصی مردم و سرمایه‌گذاری مناسب در بحث‌های زیرساختی در کشور را افزایش می‌دهد. در این راستا طرحی را در 6 محور خدمت شما عزیزان تقدیم می نمایم. از مردم

وزیر ارتباطات پیشنهاد ادامه داد: اگرچه با استفاده از ظرفیت پهپادها توسعه را در کشور به ارمغان آورده ایم، اما این ناهماهنگی زیرساخت های موبایل و ارتباطی همچنان نیاز به جبران دارد که می تواند به عدالت ارتباطی در کشور کمک کند. توسعه زیرساخت های ارتباطی به روستاهایی که وظایف آنها به طور خاص انجام می شود، مهم است. چون من از این حوزه ها ضعیف هستم و واقعا معتقدم این وظیفه باید جدی تر باشد انشالله با حضور نمایندگان محترم مجلس این موضوع را با دو طرف ادامه خواهیم داد.

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: بحث دولت هوشمند و کاربرد هوش مصنوعی در صنعت نیز حائز اهمیت است. تلاش ما تمام سفرهای غیر ضروری را از زندگی مردم حذف خواهد کرد. انشاالله با حمایت نمایندگان مردم این موضوع جدی گرفته می شود. گفته می شود هوش مصنوعی تغییرات جدی در زندگی افراد ایجاد می کند. دوستان لطفا دقت کنید آنچه در هوش مصنوعی است در این دنیا اتفاق می افتد و مرکز هوش مصنوعی هوش مصنوعی است که می تواند ایجاد کند. یعنی خلاق هستند یعنی می توانند تصاویری غیرقابل تشخیص از موقعیت بسازند و خلق کنند و چنین اتفاقاتی می تواند روی اشتغال آنها تاثیر بگذارد.

هاشمی ادامه داد: کسب و کار ما با هوش مصنوعی در صنعت معاملات فعال خواهد شد. کار هوش مصنوعی همیشه مثبت است اما نگاه فعال نگاه موثر به هوش مصنوعی است که انشاالله در کشور جدی گرفته می شود. اقتصاد دیجیتال از دیگر موضوعاتی است که در برنامه به طور جدی مورد توجه قرار خواهد گرفت. در دهه اخیر شاهد شکل گیری اقتصاد دیجیتال و رشد شرکت های دانش بنیان بوده ایم. اما همانطور که یکی از دوستان شاهد است، این رشد در حال افزایش است. می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در قالب تأمین سرمایه برای ورود به بورس، ایجاد زیرساخت‌های ویژه بورسی، این اقتصاد را گسترش دهیم و این می‌تواند به معکوس کردن مهاجرت نخبگان که یکی از دغدغه‌های جدی کشور است کمک کند.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و اطلاعات درباره حمایت از خدمات محتوایی در فضای مجازی گفت: برای توسعه محتوا برنامه ای برای مدل اقتصادی داریم که به دنبال ایجاد فضای امن برای خانواده ها و تولید محتوا بر اساس فرهنگ کشورمان هستیم.

وی درباره برنامه در حوزه صنعت فضایی گفت: با جدیت و با هدف تثبیت جایگاه کشور و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد اقتصاد فضایی روی این موضوع کار می کنیم.

هاشمی رضایت مردم از خدمات پستی مبتنی بر هوش مصنوعی و بهینه سازی فرآیندها را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از خدمات پلت فرم و مشارکت و تعامل بخش خصوصی با شرکت های پست و حمل و نقل بین المللی استفاده کنیم.

استفاده از فیلترینگ در فضای مجازی آسیب های جدی وارد می کند

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شیوه فعلی تنظیم دسترسی به فضای مجازی صحیح است، گفت: استفاده از فیلتر در فضای مجازی آسیب های جدی از جمله افزایش هزینه ها برای بودجه خانوارها را به همراه داشته است. همچنین بسیاری از حملات سایبری از طریق فیلترشکن هایی است که به صورت غیرقانونی روی گوشی ها نصب می شوند.

وی افزود: معتقدم با ابزارهای موجود نتوانسته ایم پاسخگوی دغدغه های عالی ترین رهبرانقلاب باشیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد، لذا وظیفه خود می دانیم با استفاده از فناوری به دغدغه های عمومی پاسخ دهیم تا فرصت های فضای مجازی را گسترش دهیم و آسیب های استفاده از فضای مجازی را کاهش دهیم.

وزیر پیشنهادی کابینه چهاردهم گفت: نگاه ما این است که فضای مجازی با ضوابط داشته باشیم بنابراین دسترسی را در سیاست کلی نظام تعریف می کنیم; درست است که وزارت ارتباطات سیاست فضای مجازی و شورای امنیت ملی را اجرا می کند، اما معتقدیم به عنوان بازوی مشورتی می توانیم تحلیل های کارشناسی انجام دهیم و با نگاه اجماع سازی و اقناع پیش برویم.

هاشمی افزود: طبق وعده رئیس جمهور باید ارزیابی روند گذشته برای رسیدن به هدف ارائه شود، بنابراین معتقدم روش مدیریت فضای مجازی باید در چارچوب قانونی و نظارتی و با توجه به مشکلات کشور از طریق اجماع تغییر کند. و اجماع ملی و موافقت شورا و ساختار و ذیل سیاست رهبری می تواند و می تواند.

وزارت من ادامه خدمت هیچکس نخواهد بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به حمایت از بستر داخلی، محتوا و خدمات برنامه هریس اشاره کرد و گفت: متعهد هستم اگر مجلس به ما اعتماد کند، بدون وابستگی به افراد و گروه ها و تنها از منافع ملی ایران دفاع خواهیم کرد. . در خدمت حکومت وحدت ملی با رعایت اصول عدل و انصاف، مسئولیت وظایف محوله را بر عهده خواهم داشت و تعهدات خود را عملی خواهم کرد. خدمت من اینگونه ادامه خدمت هیچکس نخواهد بود. من از نظرات مشاوران و متخصصان خبره استفاده می کنم و تمام تلاش خود را برای افزایش کارایی و اثربخشی به کار می برم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا