روسیه به دنبال تقویت گردشگری پزشکی با کشورهای بریکس

روسیه به دنبال تقویت گردشگری پزشکی با کشورهای بریکس

کارشناسان می گویند که کشورهای بریکس نقش مهمی در تقویت بخش گردشگری پزشکی روسیه خواهند داشت.

به گزارش میجیک، کارشناسان معتقدند روسیه برای توسعه صنعت گردشگری پزشکی باید بر جذب شهروندان کشورهای بریکس + به ویژه چین و هند تمرکز کند.

مونیش آرورا، مدیر بخش بهداشت، گفت: این گروه از کشورها از نظر جغرافیایی به روسیه نزدیک هستند و از نظر گردشگری پزشکی خارجی دارای پتانسیل بالایی هستند. ما در مورد 10 کشور با ظرفیت کل بیش از 250 میلیارد دلار صحبت می کنیم. این چهار کشور عضو BRICS + هستند و بزرگترین پتانسیل چین (166.8 میلیارد دلار) با سهم بیش از 65٪ و هند (40.9 میلیارد دلار) با سهم 16٪ است.

بر اساس نتایج تحقیقات، شهروندان این کشورها اغلب با بیماری های انکولوژی، چشم و قلب درمان می شوند.

دسته دوم کشورهایی را شامل می شود که پتانسیل کمتری دارند اما از نظر جغرافیایی به روسیه نزدیک هستند. این فهرست شامل 21 کشور از جمله کشورهای مشترک المنافع با پتانسیل کل حدود 27 میلیارد دلار است.

آرورا گفت: در حین کار با این گروه باید بر جذب گردشگران پزشکی به ویژه از خاورمیانه (عربستان سعودی، عراق) و کشورهای آفریقایی (الجزایر، مراکش و اتیوپی) تمرکز کرد.

بر اساس گزارش این شرکت، روسیه در حال حاضر از نظر جذابیت گردشگران پزشکی خارجی در رتبه 41 قرار دارد. گردشگری پزشکی کمتر از 0.01 درصد تولید ناخالص داخلی است (این شاخص در ترکیه 20 برابر و در مالزی 40 برابر بیشتر است).

کارشناسان انتظار دارند بازار گردشگری سلامت روسیه تا سال 2030 از 2.2 میلیارد دلار به 7.6 میلیارد دلار بر اساس شیوه توسعه آن افزایش یابد.

به منظور جذب بیشتر گردشگران پزشکی از خارج از روسیه، کارشناسان استفاده از استراتژی ملی بازنگری شده برای توسعه این نوع گردشگری را توصیه می کنند.

در طول سه سال آینده، روسیه باید عمدتاً بر حفظ و افزایش جریان گردشگران پزشکی از کشورهای CIS، بهبود کیفیت مراقبت و آماده سازی زیرساخت ها برای افزایش تعداد گردشگران پزشکی از کشورهای دوست فراتر از کشورهای CIS تمرکز کند.

در نگارش تجاری، این تحقیق بیان می کند که اولویت دیگر باید توسعه خدمات برای مشتریان انگلیسی زبان باشد تا صنعت گردشگری پزشکی کشور برای خارجی ها جذابیت بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا