دشمن به دنبال گرفتن اصالت زن مومن و مسلمان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دشمن به دنبال گرفتن اصالت زن مومن و مسلمان است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدرضا طالبی شامگاه یکشنبه در مراسم کنگره زنان تاثیرگذار خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند مسیر را به گونه ای تعیین و پیش برد که جایگاه، کرامت، عزت و منزلت زنان را دقیقا در رأس قرار داد. از اسلام .

وی تصریح کرد: در قرآن سوره های مختلفی برای تبیین و تفسیر جایگاه زن نازل شده است که از آن جمله می توان به سوره نساء و سوره مریم اشاره کرد.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان جنوبی افزود: زمانی که پیامبر بدون فرزند بود و فرزندش از دنیا رفت، کفار به دلیل ظلمی که در حق او کردند، پیامبر را ابتر نامیدند و خداوند یک دختر به پیامبر عطا کرد. نام او بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها است، نامه ای بود که او را گرامی داشت و خداوند در این نامه فرمود که خداوند به او خیر بسیار داده است.

در ادامه طالبی: این خیر بزرگ فقط مربوط به پیامبر نیست، بلکه مربوط به کل جامعه است و از آنجا از ولادت ائمه علیهم السلام.

هشدار داد: همچنین در پایان حدیث گاز وقتی پنج تن آل عبا در زیر ابایا حضرت جبرئیل نازل شد و از جانب خداوند دستور داد که انسان را برای شما پنج نفر آفرید و اگر نباشید قانون و مفهوم آن در جامعه وجود نخواهد داشت نتیجه انسان گفته می شود. اصیل ترین مخلوق است و در نتیجه اکثریت بشریت دارای ارزش است و رفیع جایگاه خود را در اسلام پیدا کرده است.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استانداری خراسان جنوبی افزود: مشکل این که زن باید در خانه بماند و بچه هایش را تربیت کند و به همسرش برسد و کاری بیرون از خانه انجام ندهد در اوایل اسلام بود که بی بی فاطمه زهرا همسر حضرت علی (علیه السلام) وارد شد و چون دید به ولایت توهین و تحقیر شده، با عفاف و حجاب در مسجد حاضر شد و حائل بین زن و مرد را کشید و در کنار زنان ایستاد و دفاع کرد. مقام ولایت گفتند

طالبی ادامه داد: این دفاع کامل یک دفاع سیاسی و اجتماعی است که فاطمه زهرا(س) انجام می دهد.

وی با بیان اینکه موارد دیگری از حضور زنان در فضای اجتماعی و سیاسی آن زمان وجود دارد، افزود: زمانی که پیامبر به پیامبری مبعوث شد، زنان آن زمان در ابتدا با پیامبر بیعت کردند. روز زن بیعت اکنون یا پس از فتح مکه در تاریخ آمده است که برخی از زنان با پیامبر بیعت کردند و این بیعت در واقع نشان دهنده نقش زنان و نقش اجتماعی و سیاسی آنها در نظام اجتماعی آن زمان است.

نماینده اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: زنان زیادی در جنگ خیبر پشت جبهه بودند و خدمات شایانی ارائه کردند.

طالبی تصریح می کند: حضور زنان در این عرصه در میدان نبرد بر عهده وظایفی است که با توجه به فطرت جسمانی زنان می توان آن را انجام داد، اما زنان قدم به قدم نقش خود را با مردان انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام از این نوع زنان بسیار بوده است و همچنین در تاریخ ایران نیز زنان زیادی از این نوع داشته ایم، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ما زنان زیادی از این نوع داشته ایم. نوشته شده است که از زمان قبل از انقلاب، زنان در میان انقلابیون حضور داشتند و آنقدر تأثیرگذار بودند که رژیم پهلوی آنها را در زندان حبس کرد و توسط ساواک شکنجه شد و در طول جنگی که رخ داد، زنان به وظایف خود در کشور عمل کردند. جنگ و همچنین مردان.

نماینده اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان جنوبی مهمترین وظیفه ای که بانوان در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند را نشان داد و هشدار داد: به نظر می رسد مهمترین وظیفه ای که بانوان در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند. است وقتی مادر فرزندش را به جبهه می‌فرستد و دوباره همان مادر فرزند دوم را تشویق می‌کند تا در جنگ حاضر شود، فرزند دوم شهید می‌شود. سوم در پی پیام عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام، درود بر ایشان، همسرش را تشویق کرد که پس از فرزند سوم به جنگ و منطقه عملیاتی اعزام شود، چنین مادرانی در انقلاب اسلامی کم نیستند.

دشمن می خواهد حجاب را از زن مؤمن بگیرد

طالبی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا اصالت زنان مؤمن و زنان مسلمان را سلب کند، افزود: دشمن می خواهد حجاب را از زنان مؤمن بردارد و از نقش مؤمن و مادرانه آنان کاسته و آنان را به افراد پوچ تبدیل کند.

وی گفت: دشمن با شاهنشاهی و تبلیغات رسانه ای این کار را می کند سوئی کسانی که شعارهای زنان را انجام می دهند، دنبال می کنند و شعارهای زنانه زندگی آزادانه را در جامعه القا کرده است و متأسفانه در راستای این تهاجم فرهنگی و جنگ هیبریدی، تعداد زیادی از مولفه های این جنگ در حوزه زنان مستقر شده است، برخی تلاش کرده اند تا موثر باشد و گاه متأسفانه به تبلیغات دشمن می گویند و خیلی ها پشیمان شده اند چون نمی دانند در جامعه غربی چه می گذرد، زیرا اگر می دانستند سبک زندگی غربی را دنبال نمی کردند.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان جنوبی افزود: در غرب از زن به عنوان ابزار و کالای تجاری استفاده می شود و زن ابزاری است که رضایت از رابطه جنسی فقط می توان برای رضایت استفاده کرد و زنان هیچ امنیت در شغل خود ندارند.

طالبی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در دام دشمن گرفتار شده اند، توبه کرده اند و می خواهند به کشورمان بازگردند.

وی بیان کرد: در جنگ مشترک و هجمه فرهنگی که با آن مواجه هستیم، زنان محجبه می توانند در جامعه بسیار مؤثر و تأثیرگذار باشند.

معاون اجتماعی، امنیتی و سیاسی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از این بانوان انتظار می رود در راستای جهاد به وظایف شرعی، قانونی و اسلامی خود عمل کنند.

طالبی اضافه کرد: این واجب در این زمان مطابق با جهاد تبیین رهبری است که اگر در جامعه هستند باید بر اساس دلسوزی نسبت به نظام، انقلاب و خون خود عمل کنند. شهدا

با اشاره به اینکه همه زنان جامعه اسلامی ایران به ویژه خراسان جنوبی از زنان مؤثر و تأثیرگذار هستند، افزود: این زنان تحت تأثیر هجمه های فرهنگی دشمن قرار نگرفته اند و هوشیاری و هوشیاری با اصالت و روحیه دینی. همواره شاهد حضور آنان در صحنه ملی و مذهبی باشیم.

دکمه بازگشت به بالا