لغو ممنوعیت استفاده از محصولات امنیت سایبری یک شرکت خارجی

امنیت سایبری

لغو ممنوعیت استفاده از محصولات امنیت سایبری یک شرکت خارجی

مرکز مدیریت استراتژیک افتا به دستگاه های اجرایی کشور (با زیرساخت های حیاتی) امکان استفاده از محصولات امنیت سایبری شرکت چینی سانگفور را می دهد.

به گزارش میجیک، مرکز مدیریت راهبردی افتا به دلیل پذیرش و تعهد سانگفور به پذیرش و انجام کلیه بندهای ابلاغی نظارتی برای سیستم ها و پلتفرم های خارجی در حوزه امنیت، ممنوعیت خرید و استفاده از محصولات سانگفور را لغو کرد.

مرکز مدیریت راهبردی افتا اعلام کرد که استفاده از محصولات این شرکت چینی در سامانه XDR و فایروال دستگاه اجرایی کشور (با زیرساخت های حیاتی) بلامانع است. بر اساس آیین نامه اعتبارسنجی تجهیزات و خدمات شبکه ملی اطلاعات و سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، تنها شرکت های داخلی دارای مجوز خدمات فنی افتا در راستای نصب و پشتیبانی محصولات سنگفور و ایمن سازی و سیستم‌های مقاوم‌سازی، زیرساخت‌ها و خدمات مجاز به ارائه محصول از این شرکت چینی هستند.

اطلاعیه قبلی مرکز افتا و قوانین سامانه‌ها و پلتفرم‌های خارجی در حوزه امنیت، در مورد «سایر شرکت‌های خارجی تولیدکننده محصولات امنیت سایبری» به قوت خود باقی است.

مرکز مدیریت راهبردی افتا طی نامه‌ای به شماره 9431/03/A/A مورخ 28 تیرماه سال جاری به سازمان‌های زیرساخت‌های حیاتی کشور، تشکل‌ها و شرکت‌های صنفی رایانه‌ای که در زمینه ارائه محصولات، سامانه‌ها و بسترهای اطلاعاتی فعال هستند، اعلام کرد. امنیت و ارتباطات شرایط بهره برداری و تامین محصولات و سیستم های امنیت سایبری خارجی، معرفی نمایندگی رسمی داخلی با اختیارات کامل در ایران است.

بر اساس اصول و ضوابط مرکز مدیریت استراتژیک افتا، ارائه دهندگان محصولات، سیستم ها و پلتفرم های خارجی در حوزه امنیت موظفند اطلاعات کاربران ایرانی را در داخل کشور و بدون کسب مجوز کتبی از این مرکز ذخیره و پردازش کنند. ، آنها مجاز به انتقال مستقیم یا غیرمستقیم هیچ گونه داده و اطلاعاتی مانند معماری شبکه و دارایی های مشتری غیر از ایران نیستند. مرکز افتا همچنین از تمامی شرکت های تولید کننده محصولات امنیت سایبری خارجی درخواست کرد تا خدمات شناسایی و پاسخگویی تهدیدات (MDR) را به صورت متمرکز در ایران زیر نظر مرکز مدیریت راهبردی ریاست جمهوری افتا ارائه کنند.

بر اساس آیین نامه مرکز مدیریت استراتژیک افتا، تامین کنندگان محصولات، سیستم ها و پلتفرم های خارجی در حوزه امنیتی موظفند تجهیزات لازم و خدمات به روز رسانی سیستم را در ایران راه اندازی کنند تا تاخیری در روند کار ایجاد نشود. محصول مورد استفاده مشتری را تحت هر شرایطی به روز کنید.

بر اساس شرایط اعلام شده از سوی مرکز مدیریت استراتژیک افتا، شرکت های ارائه دهنده محصولات، سیستم ها و پلتفرم های خارجی در حوزه امنیتی می توانند با اطلاع رسانی به مرکز افتا از هوش مصنوعی و ایجاد کلان دیتا استفاده کنند و باید الگوی پردازش و خروجی منعکس شده را تغییر دهند. خارج از کشور . گزارش به مرکز مدیریت راهبردی فتا.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا