چین سیستم احراز هویت دیجیتالی ملی معرفی می‌کند

احراز هویت

چین سیستم احراز هویت دیجیتالی ملی معرفی می‌کند

چین قصد دارد یک سیستم تشخیص هویت دیجیتال ملی را معرفی کند، اما این طرح به دلیل کنترل بیش از حد دولت با انتقاداتی مواجه شده است.

به گزارش میجیک، پیشنهاد اداره فضای مجازی چین و وزارت امنیت عمومی ایجاد یک سیستم واحد برای احراز هویت است که توانایی شرکت های اینترنتی در جمع آوری داده ها را محدود می کند. کاربران می توانند داوطلبانه یک شناسه منحصر به فرد متشکل از حروف و اعداد لاتین و یک گواهی دیجیتال برای تایید هویت خود درخواست کنند. در پروپوزال، پس از احراز هویت کاربر، بستر اینترنتی نباید اطلاعات شخصی دیگری را درخواست کند.

تنظیم‌کننده‌های اینترنت و پلیس چین می‌گویند که کاربران می‌توانند از چنین شناسه‌های دیجیتالی استفاده کنند که به آنها امکان می‌دهد هویت آنلاین خود را بدون ارائه اطلاعات شخصی غیرضروری به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی حذف کنند. اما برخی از کارشناسان حقوقی و کاربران بزرگ‌ترین بازار اینترنتی جهان درباره هدف این سیستم برای محافظت از حریم خصوصی کاربران پس از اینکه مقامات هفته گذشته این پیشنهاد را کنار گذاشتند، ابراز تردید کرده‌اند.

دولت چین قبلاً از کاربران اینترنت خواسته بود تا از هویت واقعی خود برای ثبت نام در خدمات دیجیتال استفاده کنند و به رفتار و ارتباطات آنلاین دسترسی گسترده داشته باشند. اما یک سیستم شناسایی دیجیتال متمرکز جدید می تواند دید مستقیم و جامع تری از زندگی آنلاین مردم به مقامات بدهد.

جرمی داوم، یکی از اعضای ارشد مرکز چین پل تسای دانشکده حقوق دانشگاه ییل، در این باره گفت: پس از استفاده از سیستم شناسایی آنلاین کد پزشکی که چین در زمان شیوع کرونا از آن برای ثبت و کنترل رفت و آمد شهروندان به منظور کنترل شیوع استفاده می کرد. چینی ها گفتند: شاید بیشتر مراقب آن سیستم باشید. اما به نظر می رسد که مقررات بر حریم خصوصی تمرکز می کنند، نه محتوا.

او توضیح داد که در چین، مقررات حفظ حریم خصوصی بیشتر در مورد حریم خصوصی علیه شهروندان و سایر شرکت ها است تا علیه دولت.

سیستم پیشنهادی سطح جدیدی از حریم خصوصی را فراهم می کند که در آن نیازی به اشتراک گذاری اطلاعات با شرکت ها نیست، اما دولت همچنان به آن دسترسی دارد.

پکن از شرکت های پلت فرم اینترنتی به دلیل جمع آوری داده های بیش از حد انتقاد کرده است. در سال 2021، رگولاتور اینترنت چین از 105 برنامه، از جمله Devin Byte Dance و LinkedIn مایکروسافت نام برد که مرتکب این تخلف شدند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز پنجشنبه گزارش داد که در یک نظرسنجی انجام شد، بیش از 50 اپلیکیشن محبوب از جمله اپلیکیشن های Tencent Holdings، Alibaba Holding Group و ByteDance از سیستم های احراز هویت استفاده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا