۵۰۰ تن کیلکا در بندرانزلی صید شد

میجیک/گیلان مدیرکل شیلات گیلان گفت: فصل صید ماهی کیلکا در بندرانزلی از اوایل تیرماه امسال آغاز شده است. تنها بندر کیلککر استان افتتاح شده است، گفت: صیادان در این مدت 500 تن ماهی کیلکا صید کردند.

500 تن کیلکا در بندرانزلی صید شد

کوروش خلیلی در حاشیه بازدید از مجتمع فرآوری و بسته بندی رویال در شهرک صنعتی پونل رضوانشهر، در گفت وگو با خبرنگار میجیک، اظهار کرد: ماهی کیلکا از جمله ماهی های اقتصادی با جذب پروتئین بالا و یکی از گونه های ارزشمند برای توسعه است. . مصرف آب.

وی با بیان اینکه بسته بندی کوچک این ماهی و فرآورده های فرآوری شده کیلکا باعث افزایش مصرف انسان می شود، افزود: سهم مصرف انسانی کیلکا باید به 10 درصد برسد.

500 تن کیلکا در بندرانزلی صید شد

خلیلی با بیان اینکه قیمت مناسب این ماهی امکان ایجاد فضای تجاری کوچک برای خوردن ماهی را فراهم می کند، تصریح کرد: با برنامه ریزی و در آینده ای نزدیک در بندر صیادی انزلی و همچنین منطقه آزاد انجام می شود. Warung Masak Kilka با مشارکت بخش خصوصی ساخته شد.

مدیرکل شیلات گیلان فصل صید کیلکا را از تیرماه سال جاری آغاز کرد و گفت: در حال حاضر صید کیلکا در این استان فقط در بندر کیلککر بندرانزلی و امسال از آغاز فصل صید در این استان انجام می شود. اول تیرماه نزدیک به 500 تن کیلکا توسط صیادان در بندر صید شد.

500 تن کیلکا در بندرانزلی صید شد

خلیلی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد ماهی کیلکا که برای تولید غذای ماهی صید می شود توسط کارخانه تبدیل این محصول مصرف می شود و غذای ماهی تهیه شده نیز به کارخانه تولید کننده خوراک آبزیان می رود.

وی با بیان اینکه بر اساس موافقت کمیسیون عالی بهبود و توسعه بازار در زمینه مصرف آب؛ سهم مصرف انسانی کیلکا باید بیش از 10 درصد باشد وی افزود: این میزان در سال های گذشته با فعالیت های بهتر و تنوع محصولات کمتر از پنج درصد بوده است. امکان توسعه مصرف انسانی کیلکا روی سفره خانوار به عنوان محصولی ارزان قیمت و با جذب پروتئین بالا قطعا در افزایش عرضه پروتئین مصرفی آبزیان موثر خواهد بود.

به گزارش میجیک، در جشنواره ماهی کیلکا که بهمن ماه سال گذشته زیر نظر اداره کل شیلات استان گیلان در بندر صیادی انزلی برگزار شد، بیش از 80 نوع غذا با استفاده از کیلکا تهیه، سرو و داوری شد که نشان از ارتفاع دارد. این تنوع ماهی روی میز نشان می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا