گزارش اختلال در ارائه خدمات نداشتیم

گزارش اختلال در ارائه خدمات نداشتیم

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه به دلیل تحریم ها از خدمات مایکروسافت در کشور استفاده نمی شود، گفت: سرویس های داخلی جایگزین سرویس های خارجی شده و تاکنون گزارشی مبنی بر وقفه در ارائه خدمات گزارش نشده است. .

به گزارش میجیک، پس از اختلال سایبری جهانی، فعالیت شرکت های هواپیمایی، بانک ها، شرکت های مخابراتی، داروخانه ها، معاملات شرکت های بزرگ نفتی و بازرگانی، بورس لندن و … مختل شده و این اختلال به کشورهای دیگر از جمله سرایت کرده است. فرانسه. ، نیوزلند، استرالیا، ژاپن، هند، امارات متحده عربی و دیگران نیز به این نتیجه رسیده اند که مایکروسافت “نرم افزار شخص ثالث” را به عنوان عامل مشکل معرفی کرده است و مدیر عامل Crowd Strike گفته است که مشکل گسترده فنی را حل کرده است. تداخل در سیستم های کامپیوتری ممکن است آسان نباشد

البته یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت که این شرکت در حال بررسی باگ فنی و گزارش این مشکل است.

در همین راستا با توجه به میزان اختلالی که از همان ساعات اولیه به وجود آمده، این سوال که آیا ایران نیز مانند سایر کشورها با مشکل مواجه شده است یا خیر، گفت: از صبح امروز به دلیل اختلال در سرویس CrowdStrike، یک شرکت امنیتی و شریک مایکروسافت، بسیاری از کشورهای جهان در ارائه خدمات مختلف به مردم دچار اختلال شده است.

وی افزود: و برهمین اساس مرکز ملی فضای مجازی از اولین ساعت بروز اختلال جهانی در خدمات مایکروسافت فعال شد تا ارزیابی دقیقی از وضعیت و مدیریت شرایط انجام شود، اما تاکنون هیچ گونه آسیب و اختلالی ایجاد نشده است. در تدارک. خدمت رسانی به مردم کشورمان گزارش شده است.

سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: به مردم شریف ایران گفتم که کشور ما به دلیل تحریم های غرب از سال گذشته و از همان سال ها به ابتکار جوانان و نخبگان کشور از دریافت این خدمات منع شده است. ، به صورت محلی خدمات جایگزین در کشور ما طراحی شده است و در حال حاضر خدمات عملیاتی شده است.

دلیریوم ادامه می دهد: در عین حال توان کشور در حوزه خدمات ابری بومی قابلیت صادرات به سایر کشورها را دارد و آمادگی های لازم برای انتقال تجربه یا صادرات محصولات در این زمینه را داریم.

بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت امنیتی CrowdStrike که زیر نظر مایکروسافت آمریکا فعال است در واقع خدمات ابری را به شرکت ها، سازمان ها و ارگان های مختلف دنیا ارائه می کند. و به همین دلیل، بسیاری از رسانه ها، فرودگاه ها، شبکه های بهداشت و درمان و سایر شبکه های سراسر جهان که از این خدمات استفاده می کنند دچار اختلال شده اند.

لازم به ذکر است که قطعی جهانی سایبری و قطعی گسترده در سیستم های مایکروسافت، سرویس بهداشت ملی بریتانیا را نیز تحت تاثیر قرار داده و نوبت دهی از طریق خدمات آنلاین پزشک عمومی و سیستم های اطلاعات بیمارستانی را مختل کرده است. با این حال، مقامات بهداشتی بریتانیا گفتند که خدمات اورژانس تحت تأثیر این اختلال قرار نگرفته است.

با این حال، کارشناسان امنیت سایبری می گویند که اختلال دیجیتال می تواند آسیب واقعی ایجاد کند، زیرا قطع اینترنت بیمارستان ها و سایر خدمات ضروری را مختل می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا