۳۰۰ هیات مذهبی ویژه بانوان مرکزی در سامانه طوبی ثبت نام کردند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

۳۰۰ هیات مذهبی ویژه بانوان مرکزی در سامانه طوبی ثبت نام کردند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مریم یونسی گفت ما میرویم به خبرنگار آنلاین گفت: در حال حاضر تعداد هیئت های مذهبی ثبت شده در سامانه طوبی ویژه بانوان شهر اراک حدود 140 هیئت است که در هر شهرستان متفاوت است.

وی با بیان اینکه در ماه محرم 3000 روضه و مراسم مذهبی بانوان در زمین نورانی برگزار می شود، افزود: روضه ها و مراسم مذهبی بانوان در استان مرکزی در مجالس، منازل، تکایا و حسینه ها برگزار می شود. می بینم همچنین توسط کمیته غذای زنان برگزار می شود
نذری پخته است، برنامه زندگی با آیه نیز رعایت می شود.

یونسی با اشاره به ثبت نام 300 نماینده ویژه بانوان استان در سامانه طوبی گفت:
برخی از هیئت های مذهبی زنان 15 سال سابقه کار دارند اما در سامانه طوبی ثبت نشده اند، همچنین برخی از هیئت های زنان در حوزه خیریه و برخی نیز زیر مجموعه بیت هستند. الزهرا او در حوزه جوانان فعال است.

وی بیان کرد: برخی از مجالس بانوان به عنوان اقتصاد شورا کارآفرین هستند و مجموعه هایی می سازند که علاوه بر درآمدزایی، به صورت خودجوش و توسط افرادی که تسهیلات دریافت می کنند، حسینیه، تکیه و مساجد می سازند.

یکی از مسئولین هیئات مذهبی بانوان شهر اراک گفت: در برخی اماکن مذهبی بانوان کلاس های آموزشی، تابستانی و ورزشی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

یونسی ادامه داد: برخی از بانوان مسئول شورای هیئات مذهبی اراکی دارای سن و تجربه بالا در زمینه فعالیت های قرآنی، سازندگی، سبک زندگی اسلامی، مشاوره و … هستند. بیشتر و بیشتر حمل آنها همچنین در ارائه تسهیلات رایگان دندانپزشکی به جوامع هدف خود بسیار فعال هستند.

وی تاکید کرد: هیئت های مذهبی ویژه بانوان ثبت نام شده در استان مرکزی برنامه های مختلفی را در طول سال به صورت مستمر برگزار می کنند اما در ماه محرم صفر و ایام فاطمیه تعداد هیئت ها و هیئت های مذهبی بیشتر است.

دکمه بازگشت به بالا