پزشکیان بازار کار را در چه شرایطی تحویل می‌گیرد؟

دولت سیزدهم آخرین روزهای خود را در شرایطی سپری کرد که بازار کار ایران با بهبود فضای کسب و کار پیشرفت کرده و نرخ بیکاری به 8.1 درصد رسیده است. در این مدت بیش از 2 میلیون و 700 هزار شغل ایجاد شده و خالص اشتغال ایجاد شده بیش از 775 هزار شغل بوده است. تحلیلگران انتظار دارند با توجه به بهبود بسیاری از شاخص ها، وضعیت بازار کار در دولت چهاردهم مسیر رشد و پویایی را ادامه دهد.

اجرای طرح طبقه بندی و حس انصاف حقوق

به گزارش میجیک، با پیروزی مسعود مزیکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور، می خواهیم حوزه های مختلف اقتصادی را بررسی کنیم و ببینیم دولت سیزدهم چه شرایطی را به دولت بعدی واگذار می کند. دادن

بررسی علل و نشانه های تحقق شاخص های بازار کار در دولت سیزدهم نشان می دهد که اقداماتی در دستیابی به پیشرفت و رونق بازار کار موثر بوده است که مهمترین شاخص آن احیای رکود و تعطیلی است. شرکت ها، افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی و ایجاد 775 هزار شغل خالص، تسهیل در صدور پروانه کسب و کاهش مشمولان بیمه بیکاری.

بیشتر بخوانید:

تحت چه شرایطی یک دولت باهوش پزشک استخدام می کند؟

دکتر نترازی تحت چه شرایطی برق می گیرد؟

صنعت پزشکی در چه شرایطی خودرو را تحویل می گیرد؟

یکی از چالش های سال های اخیر در حوزه کار و تولید، وجود کارخانه های تعطیل و راکد فراوان است که همراه با توقف تولید در شرکت ها، بیکاری را به دنبال دارد و کارگران را مجبور به خانه نشینی می کند.

کارخانه ها به دلایلی مانند کمبود نقدینگی، بدهی بانکی، تامین نشدن مواد اولیه و … از چرخه تولید خارج شده اند اما در دولت سیزدهم با اجرای نهضت احیای شرکت های راکد بسیاری از این موارد. کارخانه ها و واحدهای راکد به چرخه تولید باز می گردند.

احیای 9000 کارخانه و شرکتی که متوقف شدند

بر اساس آخرین آمار، در دولت شهید رئیسی در راستای اجرای نهضت نجات واحدهای راکد، نزدیک به 9 هزار واحد راکد و نیمه فعال احیا شدند و کارخانه‌هایی که در دهه گذشته تعطیل شده بودند، احیا شدند. به تولید و کارگران به خط تولید بازگشتند

پزشکان تحت چه شرایطی بازار کار را تصاحب می کنند؟

سال گذشته نرخ بیکاری در برخی استان های کشور کاهش یافت به طوری که نرخ بیکاری در 19 استان در کانال 7 درصد و در 25 استان تنها یک رقمی بود. تنها 6 استان با نرخ بیکاری مضاعف مواجه هستند که دستور رئیس جمهور فقید کشورمان در جلسه 29 اردیبهشت ماه هیئت دولت برای رسیدگی به معضل اشتغال در استان های دارای نرخ بالای بیکاری صادر شد.

تسهیل در صدور پروانه کسب از طریق درگاه ملی مجوز یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم است که بر اساس اصل 7 اصل 44 قانون اساسی، دولت موظف است شرایط کسب و کار را برای فعالان اقتصادی تسهیل کند، اما هیچ اقدام اساسی در این زمینه انجام نشده است. اجرای این تکلیف قانونی تا دولت اول 13. با روی کار آمدن دولت سیزدهم این وظیفه عملیاتی شد و دولت با ارائه امکان اتصال تمامی دستگاه های اجرایی به درگاه ملی مجوزها و امضای طلایی، روند صدور مجوز را تسهیل کرد. برای صدور مجوز حذف شد.

ایجاد بیش از 775 هزار شغل خالص در سه سال گذشته

بر اساس آمار در سال گذشته بیش از 775 هزار شغل خالص ایجاد شد و در این راستا تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی رشد قابل قبولی داشته است به طوری که 909 هزار و 164 نفر بیمه اجباری به تعداد افراد بیمه شده اضافه می شود. در این سازمان بیمه می شوند. .

در طول سه سال دولت سیزدهم 8 جلسه شورای عالی کار به صورت مستمر برگزار شد که 7 جلسه با حضور شخص رئیس جمهور و تنها یک جلسه با حضور رئیس نهاد ریاست جمهوری برگزار شد که به توافق رسید. بیش از 70 قطعنامه و 72.3 درصد پیشرفت در اجرای توافق به دنبال داشت.

افزایش اشتغال در بخش مسکن و ایجاد مشاغل خانگی با تسهیل در صدور مجوزهای مربوط به این حوزه و رشد 4 برابری تسهیلات مشاغل خانگی از جمله اقدامات انجام شده است. بر اساس آمارهای موجود، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اسفند 1402 بیش از 426 هزار و 966 فرصت شغلی در بخش مشاغل داخلی ایجاد شده که نسبت به دو سال پایانی دوازدهم، رشد 560 درصدی را نشان می دهد. دولت.

ابلاغ ایجاد یک میلیون شغل در سال برای استان و دستگاه اجرایی و تقسیم کار کشوری و هماهنگی، افزایش دقت و توسعه نظارت بر اشتغال، تضمین نرخ رشد اقتصادی و افزایش موثر حداقل دستمزد نیز می باشد. در میان آنها اتفاق مبارک دیگری از دولت سیزدهم که تحرک بازار کار و رشد اشتغال به آن کمک می کند.

یکی دیگر از عوامل موثر بر تحقق شاخص های بازار کار کاهش تعدیل نیروی کار در سال 1401 است که تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری 166553 نفر بوده که گزارش ها حاکی از آن است که این تعداد در سال 1402 به 148000 نفر رسیده است که به 456 نفر رسیده و 10.0 درصد کاهش داشته است.

تزریق بیش از 160 تسهیلات اشتغال به بازار کار

پرداخت بیش از 160 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید با نفوذ منابع مردمی نیز یکی از علل موثر در تحقق شاخص های بازار کار است.

از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال 1402 بیش از 160 هزار میلیارد تومان به بخش کار اختصاص یافته است که در قالب تبصره های بودجه یا منابع سالانه به جامعه کار و تولید و بازار کار تزریق شده است. . پرداخت برای موسسات حمایتی

پزشکان تحت چه شرایطی بازار کار را تصاحب می کنند؟

در 21 اردیبهشت ماه سال جاری و در هفته کاری رئیس جمهور فقید کشورمان، در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «قانون تفسیر ماده (5) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی» مصوبه شورای اسلامی در جلسه علنی 29 فروردین 1403 در تاریخ 29 فروردین 1403 به تأیید شورای نگهبان رسید و اجرای آن را ابلاغ کرد تا کارگران ساختمانی از تأمین اجتماعی بهره مند شوند. بیمه در این راستا با دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، توزیع و تخصیص 10 هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به شعبه این سازمان انجام شد.

در دولت سیزدهم حداقل دستمزد کارگران به طور متوسط ​​40 درصد در سال افزایش یافته و درصد افزایش دستمزد نیز 119 درصد بوده است. افزایش بیش از 170 درصدی.

در طول سه سال دولت سیزدهم بیش از 6600 تعاونی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه دولت قبل 6.4 درصد رشد داشته و از نظر تعداد فرصت های شغلی بیش از 173 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است. ایجاد شده است.

سرمایه بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون که از بدو تأسیس تاکنون تغییری نکرده است، در دولت سیزدهم افزایش یافت و از غفلت از اقدامات مهم دیگر در سیزده کشور به شمار می‌رود و ارائه خدمات دیگر به تعاونی‌ها را تسریع کرد.

2 برابر رشد آموزش فنی، حرفه ای و مهارت

در بخش آموزش فنی و حرفه ای نیز ارائه آموزش های مهارتی در دولت سیزدهم با رشد 2 برابری همراه بود و مجوز آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد افزایش یافت. به این ترتیب در دولت شهید رئیسی ارائه آموزش فنی و حرفه ای 33 درصد افزایش یافت و در این مدت برای 4 میلیون و 700 هزار نفر دوره مهارت آموزی و 711 مجوز فعالیت مدرسه صادر شد که این رقم در دوره قبل یک هزار و 693 نفر بود. و رشد قابل توجهی از 1300 درصد داشته است.

آخرین گزارش عملکرد سامانه نظارت بر استخدام کشوری نیز نشان می دهد که از دولت سیزدهم تاکنون بیش از 3 میلیون و 200 هزار کد ملی در سامانه ثبت شده است که پس از رصد و راستی آزمایی، سه سال پیش برای 2 میلیون و 721 هزار شغل ایجاد شده است. بیش از 775 هزار شغل خالص در کشور ایجاد شده است.

به گزارش میجیک، بررسی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان نیز نشان می دهد که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان در 3 سال گذشته روند کاهشی خود را ادامه داده و به 11.8 درصد رسیده است که به همین دلیل دولت سیزدهم امسال برای اولین بار افزایش یافته است. 25 درصد سهم اشتغالزایی به فارغ التحصیلان اختصاص دارد و در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال به ریاست مرکز ریاست جمهوری بسته ای 14 گانه برای اخذ تعهد ایجاد به استاندار ابلاغ شد. اشتغال در رشته تحصیلات تکمیلی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا