توصیه‌های جدی درباره بار حج

توصیه‌های جدی درباره بار حج

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: متأسفانه برخی از زائران در روزهای گذشته و همزمان با پرواز بازگشت به کشور به برخی نکات مهم دستورالعمل توجه نکردند.

به گزارش میجیک، در این دستورالعمل ارسالی به جماعت تاکید شده است:

از قرار دادن پاوربانک، آب زمزم، نوشیدنی ها، اسپری ها، کپسول های کوچک گاز و مواد قابل اشتعال در کیف یا چمدان های بزرگ که جداگانه ارسال می شوند خودداری کنید.

بار زائران توسط شرکت هواپیمایی به دقت بررسی و کنترل می شود، بنابراین مدیر کاروان مسئولیت نظارت مستقیم بر بارگیری بار طبق استانداردهای تعیین شده و جلوگیری از بارگیری چمدان های بدون برچسب چمدان، چمدان های متفرقه و غیر استاندارد را بر عهده دارد. سازمان‌های حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی موظف به انتقال بار و بسته‌های کاروانی و مسافران اضافی نیستند.

هر مسافر فقط مجاز است یک کیف دستی کوچک به داخل هواپیما بیاورد. بنابراین حمل وسایل اضافی حتی کیسه های پلاستیکی و امثال آن ممنوع است.

محمد معصومی – نماینده شرکت هواپیمایی ایران در عربستان – در این باره گفت: جلوگیری از اعلام مایعات و نوشیدنی ها و سایر اقلام در جامدان (چمدان) یکی از قوانین فرودگاهی در همه کشورها است و نه تنها در رابطه با جده و مدینه. فرودگاه؛ زیرا امنیت پرواز را به خطر می اندازد.

وی افزود: این راهنمای بین المللی همواره در عربستان انجام می شود و امسال نیز مورد توجه جدی قرار گرفته اند، بنابراین برای زائران مهم و ضروری به نظر می رسد.

معصومی گفت: از زائران ایرانی می خواهیم در چمدان خود نوشیدنی، آب زمزم، مایعات و شامپو نریزند. بار زائران در دستگاه ایکس ری چک می شود و از انتقال کالا به طور جدی جلوگیری می شود.

نماینده شرکت هواپیمایی ایران در عربستان گفت: در صورت وجود آب زمزم و مایعات و نوشیدنی در چمدان، بار باز می شود و اقلام اعلام شده خارج می شود که این کار توسط کارکنان فرودگاه حتی با حضور آنها انجام می شود. از ناظر فرودگاه باعث آسیب رساندن به محموله و همچنین گرفتن وقت زائران در کاروان می شود.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت، پرواز برگشت حج از روز جمعه 10 تیر 1403 آغاز و در 24 تیرماه به پایان می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا