جزئیات پرتاب دو محموله سازمان فضایی تا پایان دولت سیزدهم

دولت سیزدهم | سازمان فضایی

جزئیات پرتاب دو محموله سازمان فضایی تا پایان دولت سیزدهم

رئیس سازمان فضایی ایران از دو پرتاب در پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اولین پرتاب سوخت جامد تا پایان سال از پایگاه چابهار انجام می شود.

به گزارش میجیک، دکتر حسن سالاریه در حاشیه گردهمایی فعالان بخش خصوصی فضایی کشور در جمع خبرنگاران گفت: در 3 سال گذشته 12 پرتاب در صنعت فضایی، 10 پرتاب داخلی و 2 پرتاب بین المللی انجام شده است. که نسبت به دوره قبل از نظر کمی و کیفی رکوردی در نظر گرفته شده است، زمانی که شاهد تثبیت دو پرتابگر بومی قائم 100 و سیمرغ هستیم.

وی با بیان اینکه پرتابگر «قائم 100» قابلیت تزریق ماهواره به مدار دایره ای 750 کیلومتری را دارد، هشدار داد: علاوه بر این ماهواره های بسیاری در این دولت تکمیل شد که از جمله آن می توان به ماهواره های کیفی و پرواز ناهید، ماهواره پارس 1 اشاره کرد که به زودی انجام می شود. تبدیل شدن به مثال دوم، یک مثال بهتر است، انجام شود.

سالاریه از تکمیل نمونه اولیه هواپیمای بلوک انتقال مداری سامان خبر داد و هشدار داد: نزدیک به یک میلیارد تومان با بخش خصوصی قرارداد داریم که در تاریخ صنعت فضایی کشور بی نظیر است.

رئیس سازمان فضایی نشان داد: تا پایان دولت سیزدهم پرتاب های متعددی داریم و در آینده نیز دو پرتاب را در دستور کار داریم.

وی افزود: این دو پرتاب شامل نمونه اولیه ماهواره های تحقیقاتی و سایر بلوک های انتقال مداری بود. در این پرتاب آزمایشات مداری انجام شد.

سالاریه با بیان اینکه این پرتاب تا دو ماه آینده انجام می شود، خاطرنشان کرد: پایگاه فضایی چابهار در فاز اول حدود 60 درصد پیشرفت داشته است و در نظر داریم تا پایان سال اولین پرتاب را از این پایگاه داشته باشیم.

رئیس سازمان فضایی با بیان اینکه این پروژه در حال پیشرفت و پیشرفت است، یادآور شد: پروژه چابهار طرح بزرگی است و اکنون روی پرتاب سوخت جامد کار می کنیم که پروژه بزرگی است و در پایان سال اولین پرتاب انجام می شود. از طریق این پایگاه داده انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا