فعالیت ۳۴٠ واحد مبارزه با پولشویی در کشور

فعالیت ۳۴٠ واحد مبارزه با پولشویی در کشور

میجیک/ چهارمحال و بختیاری وزیر اقتصاد و دارایی گفت: امروز حدود 340 واحد مبارزه با پولشویی در تمامی بانک ها، سازمان های مالیاتی و حوزه های مختلف وجود دارد.

سید احسان خاندوزی 26 خرداد در سفر به چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز بنا به دعوت استاندار چهارمحال و بختیاری قرار شد در جمع مدیران اقتصادی و نمایندگان مجلس یکی از فولاد شرکت کنم. پروژه هایی که اخیرا وارد مرحله پذیرش سازمان های اضافی از بورس ما شده اند برای تسریع روند بازدید خواهند داشت.

وی افزود: از جمله نکات مهم و مهم اقتصادی در این استان توجه به مسیر کاهش بیکاری و تورم مربوط به سه سال اخیر است که با تلاش مسئولان استانی در چهارمحال و بختیاری شاهد آن بودیم.

خاندوزی گفت: در برخی شهرستان های استان نیز طی هفته های آینده بانک های مهمی که شعبه ندارند ایجاد می شود.

در خصوص برخی پروژه های مهم استان که به دلیل سیاست انقباضی بر بانک ها نمی توانند از ظرفیت اعتباری شبکه بانکی استفاده کنند، تصریح می کند: از سوی استان تحت فشار است و لیست ارسال می شود و بانک مرکزی موافقت می کند. به ما باید از ظرفیت مازاد از طریق آسمان کنترل تراز آسمان بانک های دولتی برای جبران معوقات استانی استفاده کنیم.

وزیر اقتصاد در خصوص برخی ملاحظات مالیاتی مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی تصریح کرد: بحث مفصلی انجام شد، هرچند سهم استانی از درآمد مالیاتی به دلیل ماهیت کشاورزی و برخی تاخیرها برخلاف سهم تامین مالیات زیاد نیست. در استان کمتر از 0.4 درصد است، اما راه دیگری برای تشویق تولید در استان تصمیم گرفت هفته آینده جلسه ای برای بررسی بار مالیاتی برگزار کند.

وزیر اقتصاد در خصوص مبارزه با فساد در دولت افزود: ابزارهای زیادی برای مبارزه با فساد وجود دارد، مهم ترین نکته تاکید بر کاهش فساد است، یعنی بتوانیم حوادث را کاهش دهیم. از فساد، در واقع ظرفیت نهادهای مبارزه با پولشویی و حوزه های مختلف.

خاندوزی در پاسخ به اینکه در بسیاری از استان ها خط ویژه ای برای فعالان اقتصادی در بورس ایجاد شد، تصریح کرد: هر امکانی که برای استان های دیگر یا حتی برخی استان ها وجود دارد باید راه اول برای استان هایی مانند چهارمحال و بختیاری باشد زیرا برای دلایل علاوه بر این، باید در دسترس باشد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا