شهید رئیسی چگونه اثر تحریم‌های نفتی را خنثی کرد؟

شهید رئیسی

هاشم زاده کارشناس انرژی درباره خنثی سازی اثر تحریم های نفتی در دولت شهید رئیسی و باید در دولت چهاردهم نیز ادامه یابد، گفت: گام راهبردی دولت سیزدهم برای افزایش ظرفیت پالایشگاهی و پتروشیمی ایران برای تکمیل بسیار مهم بوده است. زنجیره ارزش از صنعت نفت و گاز کشور که 10 میلیون تن فرآورده های پتروشیمی است نیز از 270 هزار بشکه ظرفیت پالایش نفت کشور در 33 ماه گذشته دولت شهید رئیسی افزایش یافته است.

به گزارش میجیک، مهدی هاشم زاده، کارشناس انرژی درباره مسیر تحقق توسعه ظرفیت های پالایشی و پتروشیمی کشور در دولت شهید رئیسی که منجر به خنثی شدن تحریم ها شد، گفت: صنعت پالایش ایران و همچنین صنعت پتروشیمی. نقش مهمی در زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز دارند بله، ایران با افزایش ظرفیت های پالایشی و پتروشیمی در کشور می تواند زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز را تکمیل کند و محصولات بیشتری را در سطح بالاتری تولید کند. ارزش افزوده.

وی افزود: دولت سیزدهم ایران در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی به اهمیت افزایش ظرفیت های پالایشی و پتروشیمی کشور پی برده و در این راستا گام های راهبردی برای تحقق این هدف برداشته است.

سرمایه گذاری دولت شهید رئیسی برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز

این کارشناس فنی یکی از اقدامات مهم دولت را سرمایه گذاری برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز عنوان کرد و تاکید کرد: این سرمایه گذاری توسط دولت و بخش خصوصی با هدف پالایش نفت خام و تولید آن صورت می گیرد. محصولات با ارزش افزوده بالاتر در صنعت پتروشیمی انجام می شود.

هاشم زاده با بیان اینکه در 33 ماه گذشته دولت سیزدهم هفت پروژه بزرگ پتروشیمی را تکمیل و افتتاح کرد، گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری 1.1 میلیارد دلاری منجر به افزایش 4.3 میلیون تنی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی شد.

بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور

وی یکی از مهمترین پروژه های تکمیل شده در این مدت را طرح الفین عنوان کرد که بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور بود.

بومی سازی کاتالیزورهای پتروشیمی

این کارشناس انرژی با اشاره به تمرکز ویژه بر بومی سازی کاتالیست های پتروشیمی به عنوان راهبردی ترین تجهیزات صنعت پتروشیمی کشور در دولت شهید رئیسی، گفت: دولت سیزدهم علاوه بر افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی، تمرکز بیشتری نیز داشته است. در مورد بومی سازی کاتالیزورهای مورد نیاز پتروشیمی های داخلی.

هاشم زاده تصریح کرد: ایران با حرکت به سمت داخلی سازی بیش از 95 درصد کاتالیزورهای خود، وابستگی خود را به تامین کنندگان خارجی کاهش داده و ظرفیت تولید داخلی خود را تقویت کرده است.

ارتقای کیفیت محصولات پالایشگاهی تهران تا اصفهان

وی با اشاره به افزایش کیفیت و حرکت به سمت ارتقای کیفی فرآورده های تولیدی در پالایشگاه های کشور گفت: در حوزه پالایشگاهی دولت سیزدهم در ارتقای کیفی فرآورده های پالایشگاهی پیشرفت چشمگیری داشته است.

این کارشناس تصریح کرد: پالایشگاه تهران در راستای ارتقای کیفیت بنزین تولیدی گام برداشته و پالایشگاه اصفهان نیز بر ارتقای کیفیت گازوئیل و بنزین متمرکز بوده و در نهایت سودآوری صنعت پالایش کشور در این مدت دستخوش تغییرات اساسی شده است. دوران شهید رئیسی و حتی پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از پالایشگاه های دولت قبل در سال گذشته در دولت شهید رئیسی و اقدامات وزارت نفت به سود 12 هزار میلیارد تومانی دست یافت.

نفت خام بیشتر پالایش می شود

وی در بخشی دیگر از این سخنان اظهار داشت: علاوه بر این اقدامات، دولت سیزدهم ظرفیت پالایش نفت خام کشور را به 270 هزار بشکه در روز افزایش داده است که این امر کشور را قادر می سازد تا نیاز داخلی به فرآورده های پالایشی را تامین کند و وابستگی به محصولات وارداتی را کاهش دهد. .

هاشم زاده کارشناس انرژی در پایان اظهار داشت: سیزدهمین گام راهبردی دولت برای افزایش ظرفیت پالایش و پتروشیمی ایران برای تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز کشور بسیار مهم است و باید در آینده این زنجیره در دولت تداوم یابد. توانسته است ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را افزایش داده، کیفیت فرآورده های پالایشی را بهبود بخشد و از این رو شاهد افزایش 10 میلیون تنی محصولات پتروشیمی و همچنین افزایش 270 هزار بشکه ای پالایش نفت خام بود. ظرفیت کشور در 33 ماه گذشته در دولت شهید رئیسی بودیم.

دکمه بازگشت به بالا